CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kvalitet Solifer

Go down 
+21
Nordland
ulven
Camelot
Redneck
Permafrost
Camping Kai
John Martin
Tommy
Hansen
Fjellcamping
Tasle
Svein Tore
DagV
Sten Rune
Jan Ole
Pondus
Jan
Ronny
Legacy
Lars Egil
Johnny
25 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:22

May-Britt skrev:
Jan skrev:
må skrive noen ord her nå.
har vært og gått denne vogna svært nøye etter i sømmene
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12226389&sid=1cabJTXV2377737&pos=38&tot=239&page=2
har hele tiden hatt kabe som favoritt utseendemessig av de nordiske vognene, men dette er nå drastisk endret.
er første gangen jeg var inne i ei så ny solifer, og jeg følte meg umiddelbart hjemme i den.
siden jeg har kikket så mye på kabe er det naturlig å sammenligne med den, og det jeg ser er at solifer er en mye mer moderne og praktisk vogn hva løsninger og design angår.
vogna er varmere i treverket og farger, og har flere utrolig smarte smådetaljer.
som f,eks at alle høye skapdører er litt bue på slik at når de er igjen så står de litt i spenn, og kan dermed ikke stå å skrangle når man beveger seg av diverse årsaker inni vogna.
putene var en drøm å sitte på i rundsittern (sammenlignet med vår LMC) men senga er ikke prøvd, bare tatt på og sittet i.
en svært godt gjennomtenkt vogn som for meg nå fremstår som et bedre alternativ for oss enn kabe gjør.
skader jo ikke at det ikke er krokenvogn heller da i følge enkelte her på forumet
må og nevne samtidig at bildene lyver svært mye her i annonsen, for vogna er lysere inni, og gulvet er absolutt ikke så mørkt som bildene skal ha det til

For et sammentreff Jan. Satt og så på akkurat den vogna der på nettet i dag og spekulerte på hvordan de hadde fått plass til det klesskapet mellom dobbeltsenga og køyene (er vel smalere seng). Bestemte meg da for å ta en tur inni den som står i Kristiansund. Jeg bare MÅ ha en titt inni der.......
det er absolutt verdt å se inni den ja.
ting er gjort på en annen måte enn jeg har sett på noen andre vogner før på flere ting.
må jo nevne og da at jeg har flytta solifer opp over kabe gjør jo ikke kabe til noen dårligere vogn.
ting stemte bare så mye bedre inni solifern, og så er det jo 5 faste sengeplasser baki vogna
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:25

Jan

Vi har 5 senger baki vogna vi. Vi har og buede skapdører på toalett og store skap og det er godt å sitte...... men jeg har lyst å se inni der likevel...... den ovnen er viktig for meg....den bruker jeg mye.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:26

May-Britt skrev:
Jan skrev:
må skrive noen ord her nå.
har vært og gått denne vogna svært nøye etter i sømmene
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12226389&sid=1cabJTXV2377737&pos=38&tot=239&page=2
har hele tiden hatt kabe som favoritt utseendemessig av de nordiske vognene, men dette er nå drastisk endret.
er første gangen jeg var inne i ei så ny solifer, og jeg følte meg umiddelbart hjemme i den.
siden jeg har kikket så mye på kabe er det naturlig å sammenligne med den, og det jeg ser er at solifer er en mye mer moderne og praktisk vogn hva løsninger og design angår.
vogna er varmere i treverket og farger, og har flere utrolig smarte smådetaljer.
som f,eks at alle høye skapdører er litt bue på slik at når de er igjen så står de litt i spenn, og kan dermed ikke stå å skrangle når man beveger seg av diverse årsaker inni vogna.
putene var en drøm å sitte på i rundsittern (sammenlignet med vår LMC) men senga er ikke prøvd, bare tatt på og sittet i.
en svært godt gjennomtenkt vogn som for meg nå fremstår som et bedre alternativ for oss enn kabe gjør.
skader jo ikke at det ikke er krokenvogn heller da i følge enkelte her på forumet
må og nevne samtidig at bildene lyver svært mye her i annonsen, for vogna er lysere inni, og gulvet er absolutt ikke så mørkt som bildene skal ha det til

For et sammentreff Jan. Satt og så på akkurat den vogna der på nettet i dag og spekulerte på hvordan de hadde fått plass til det klesskapet mellom dobbeltsenga og køyene (er vel smalere seng). Bestemte meg da for å ta en tur inni den som står i Kristiansund. Jeg bare MÅ ha en titt inni der.......

May-Britt

Du har rett i din antakelse om sengebredden. Den er 135 cm i hodeenden, mens på NS-utgaven er den 142.

Vi hadde tidligere en LK og det var utrolig praktisk med skapet mellom dobbeltseng og køyer. Det var greit å ikke ligge "face to face" med den eller de som lå i køyene (f.eks barn på "lån")
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:30

angående sengebredden, så forlanger begge ungene å få ligge oppe så det løser seg selv hvis det blir for trangt (les kjerringas kne i låret eller ryggen) slik at jeg eller hun kan ligge i nerkøya som er ledig når vi ikke har med andre unger og
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:31

På vår NS har vi fast køye over dobbeltsenga og hvis vi hadde valgt skapkøye over sitteren bak hadde det vært 5 sengeplasser da og.

En av grunnene til at vi byttet ut LK'en var et mindre behov for senger.

PS. Jan, den vogna vi byttet inn (06) var helt lik den du har sett på (minus stort kjøleskap - som var en av de andre grunnene til bytte).
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:32

Sten

Det der med face ti face var det jeg tenkte på ja.... er jo egne unger vi har med da, men likevel..... Har faktisk tenkt litt på å henge opp ei lita gardin et lite stykke ved hodet der på den midterste køya hos oss.

Jeg snakka forresten med naboen vår i dag som har ei ganske ny Solifer som kjørevogn og han fortalte at den lufteluka på veggen er helt unik for Solifer og Kabe. At det etter sammenslåingen av Solifer og Polar ikke var lov å sette de lukene på Polar. Han har ei 620 polar som han hadde kjørt innom fabrikken for å høre om det var mulig å montere den luka på og fikk beskjed om at det var ikke lov - var en del av avtalen ved sammenslåingen...... scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:35

..Kabe har nok stjålet patenten ja .... ...upålitelige tyvaktige svensker.... bom
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:38

er i alle fall et vognmerke som jeg plutselig har oppdaget, og ser at de har alle disse smådetaljene som jeg har savnet på de vognene vi har hatt før.
en 77 ci europa, en 87 burstner, og nå en 01 lmc.
har sett på mye rare vogner men solifer har fått en stor plass i hjertet mitt nå
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:38

Sten skrev:
..Kabe har nok stjålet patenten ja .... ...upålitelige tyvaktige svensker.... bom

lol! lol! lol!

Den luka der er noe av det jeg er innmari glad i med vogna vår.......den er så kjekk på vinteren.......slipper å ha vindu åpent......får fin luftgjennomstrøm med lufteluka på veggen og takluka oppe.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:41

Her har du brosjyra:

http://www.solifer.com/media/kuvapankki/SOLIFER_2008_SV.pdf

Vi har samme fargene som et par av bildene av 630 i brosjyren.

Det lyse skinnet er litt mørkere i virkeligheten enn på bildene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:42

Jan skrev:
er i alle fall et vognmerke som jeg plutselig har oppdaget, og ser at de har alle disse smådetaljene som jeg har savnet på de vognene vi har hatt før.
en 77 ci europa, en 87 burstner, og nå en 01 lmc.
har sett på mye rare vogner men solifer har fått en stor plass i hjertet mitt nå

Så på den annonsen du linka til lenger oppe her........ei 08 modell koster bare 20 000 mer..........men jeg sjekka ikke utstyrslista på de jeg da.....

http://www.bilogcaravan.no/public.aspx?pageid=47058

fin vogn........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:44

Gikk ikke riktig vei den linken - her er annonsen jeg mente

Solifer 600 LK2 Special Edit 2008, kr. 296.000,-

Kvalitet Solifer - Page 11 99_-1302340908_hoved
Kvalitet Solifer - Page 11 99_-1310270202_tumb Kvalitet Solifer - Page 11 99_-1612194701_tumb Kvalitet Solifer - Page 11 99_456321067_tumb Kvalitet Solifer - Page 11 99_1281024090_tumb Kvalitet Solifer - Page 11 99_1502404528_tumb



Utstyr



  • Alu. Felger
  • Fast toalett
  • Fryseboks
  • Gulvvarme
  • Kjøleskap
  • Radio/ cd
  • Sentralvarme
  • Sommerhjul
  • TV-Antenne
  • Vannbåren varme
  • Varmtvann



Sist endret av May-Britt den Søn 18 Mai 2008 - 0:52, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:46

May-Britt skrev:
Sten skrev:
..Kabe har nok stjålet patenten ja .... ...upålitelige tyvaktige svensker.... bom

lol! lol! lol!

Den luka der er noe av det jeg er innmari glad i med vogna vår.......den er så kjekk på vinteren.......slipper å ha vindu åpent......får fin luftgjennomstrøm med lufteluka på veggen og takluka oppe.....

Det varierer fra modell til modell hos Solifer hvor mange slike lufteluker det er. På LK'en hadde vi bare ved dobbeltsenga, men på den vi har nå er det på begge sider.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:49

Sten skrev:
May-Britt skrev:
Sten skrev:
..Kabe har nok stjålet patenten ja .... ...upålitelige tyvaktige svensker.... bom

lol! lol! lol!

Den luka der er noe av det jeg er innmari glad i med vogna vår.......den er så kjekk på vinteren.......slipper å ha vindu åpent......får fin luftgjennomstrøm med lufteluka på veggen og takluka oppe.....

Det varierer fra modell til modell hos Solifer hvor mange slike lufteluker det er. På LK'en hadde vi bare ved dobbeltsenga, men på den vi har nå er det på begge sider.

Vi har bare ei ved dobbeltsenga........virkelig en flott oppfinnelse, for jeg liker ikke å sove med vinduet oppe.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 0:56

May-Britt skrev:
Sten skrev:
May-Britt skrev:
Sten skrev:
..Kabe har nok stjålet patenten ja .... ...upålitelige tyvaktige svensker.... bom

lol! lol! lol!

Den luka der er noe av det jeg er innmari glad i med vogna vår.......den er så kjekk på vinteren.......slipper å ha vindu åpent......får fin luftgjennomstrøm med lufteluka på veggen og takluka oppe.....

Det varierer fra modell til modell hos Solifer hvor mange slike lufteluker det er. På LK'en hadde vi bare ved dobbeltsenga, men på den vi har nå er det på begge sider.

Vi har bare ei ved dobbeltsenga........virkelig en flott oppfinnelse, for jeg liker ikke å sove med vinduet oppe.......

Bare vær obs på at snorkinga til gubben (eller kjærringa) høres like godt på yttersia som om du har vinduet åpent... Very Happy Very Happy

..og andre aktiviteter som gjennomføres i våken tilstand i senga... Embarassed
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 18 Mai 2008 - 1:00

Sten skrev:
May-Britt skrev:
Sten skrev:
May-Britt skrev:
Sten skrev:
..Kabe har nok stjålet patenten ja .... ...upålitelige tyvaktige svensker.... bom

lol! lol! lol!

Den luka der er noe av det jeg er innmari glad i med vogna vår.......den er så kjekk på vinteren.......slipper å ha vindu åpent......får fin luftgjennomstrøm med lufteluka på veggen og takluka oppe.....

Det varierer fra modell til modell hos Solifer hvor mange slike lufteluker det er. På LK'en hadde vi bare ved dobbeltsenga, men på den vi har nå er det på begge sider.

Vi har bare ei ved dobbeltsenga........virkelig en flott oppfinnelse, for jeg liker ikke å sove med vinduet oppe.......

Bare vær obs på at snorkinga til gubben (eller kjærringa) høres like godt på yttersia som om du har vinduet åpent... Very Happy Very Happy

..og andre aktiviteter som gjennomføres i våken tilstand i senga... Embarassed

Å, de lydene høres vel enten luka er åpen eller lukket lol! lol! er en på camping så er en på camping - luft må en ha...... Very Happy Very Happy

Husker da jeg var 18 og kjørte på tur sammen med foreldrene mine. Vi kjørte i egen bil og lå i telt, mens foreldrene mine lå i vogn. Det var to biler mellom vogna og teltet ......husker jeg våkna på natta inni teltet av at pappa lå og snorka inni vogna... Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
Permafrost




Antall Innlegg : 1
Registration date : 17.05.2010

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeMan 17 Mai 2010 - 21:01

Noen som har synspunkter angående denne vognen?
Prismessig er vel denne grei?
Ser flere 97 modeller av Finlandia 670 til over 100k. Er vel ikke store endringene fra 96 til 97 modellene?


http://caravan.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1109963;Modified=1274003153;_cmd=similar

På forhånd takk.
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 19 Feb 2012 - 22:32

Har lest gjennom hele denne tråden nå, med argumenter både for og imot Solifer.

Her er min grunn til at jeg kjøpte Solifer:

Jeg kjøpte Solifer 670 Finlandia siden naboen hadde en til salgs.
Da var det bare 20 meter å trille den hjem med håndmakt.
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeMan 20 Feb 2012 - 9:52

Fantastisk argument!Smile Lett å reklamere også da, eller kanskje ikke da du neste burde vite om alle feila som selve eigeren;)

Jeg har også en Solifer på gang, 600LK2. Mitt argument: Nordisk vogn som jeg syns er fin:)
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeMan 20 Feb 2012 - 10:33

Og jeg kjøpte av følgende grunner

- ble overtalt av Rednek Wink

+ Løsningen med sengene + stekeovnen +designet +god til vintercamping Smile
Til Toppen Go down
Nordland

Nordland


Male
Antall Innlegg : 1
Localisation : Vesterålen
Registration date : 26.02.2012

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeMan 27 Feb 2012 - 0:12

Hei.

Er nykommer på forumet og hadde litt lyst til å si noen ord om våre vogner Smile
Har vært og er fremdeles fornøyd eier av Solifer. Startet med ei Solifer Nordica 510. 94 mod, ei vogn med litt spesiell løysning i.o.m at badet var bak i vognen og ikke i siden som di fleste vogner på den størelsen. Ei perfekt vogn for 2, liten og nett og enkel og ha bak bilen da den ikke var bredere enn 220cm. Kjøpte så ei Solifer S9. 2002 mod med dobbeltseng og 2 køyesenger bak, veldig fornøyd med denne vognen også, både når det gjelder kvalitet og komfort. Eneste "minuset" jeg oppdaget på denne var at avløpet fra badet gikk gjennom en luftekasse i gulvet, så på vintercamp frøs det i avløpsrøret No Nå har det da seg sånn at vi har blitt ett medlem til i familien (4) og siden vi trives med dette campinglivet og ønsker å fortsette med det hadde vi lyst til å fornye oss. Og valget var i grunnen ikke så veldig vanskelig når det gjaldt hvilken type vogn det skulle bli. Vi kikket litt på andre vogner og løysninger, men da vi bare har høstet gode erfaringer fra Soliferne vi hadde hatt, og at da vi gikk inn i ny vogna første gang, var vi solgt. Så valget fallt da på ei Solifer 690 phlk2 2011 mod. Soliferpakke med skinnsalong i sort, stekovn og 4 bluss. 2 skuffer under køyeseng. Bad og dusjhjørne på bakvegg. Lasteluke m.m. I det hele tatt, ei utrolig flott vogn synes vi iallefall Very Happy Har ikke fått kjørt så mye med den da vi kjøpte den ifjor høst, men det ble noen turer før den ble parkert for vintercamping. Har brukt den noen helger i vinter og er storfornøyd, har ingenting og utsette på den. Alt har fungert prikkfritt. Så nå går vi bare og gleder oss til påsken er overstått og at det begynner og våres i bakkene så vi kan begynne og "drage" vogn og dra på helgeturer Smile Vet ikke om det går eller er lov, men prøvde å legge til noen bilder her men fikk ikke til Question
Vurderer og montere sykkelstativ på vognas bakvegg, men er litt usikker på om jeg skal gjøre det etter å ha lest litt på forumet ang akkorat det. Innspill og meninger mottas veldig gjerne på akkorat det.
Ellers ett stort "skryt" til dere som styrer dette forumet, veldig bra og utrolig mye nyttig lesing Smile



Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 1 Jul 2012 - 23:41

Jeg tenkte jeg skulle sjekke og bytte eventuelle defekte plastvinkler som holder interiøret i sammen og på plass.

Det ble hele 31 vinkler som jeg fant sprukket...
Tømte hele butikken for alle i riktig farge, og bestillte mange flere.

Tror disse vinklene er en svakhet - de er festet med forsenka skruer, disse skruehodene utvider vinklene og får de til å sprekke.

Vogna det gjelder er en 1997 solifer finlandia 670 NS



Edit:

Har gått gjennom litt til, og funnet ut at det var hele 39 plastvinkler som var sprukket.
Utrolig at skapene stod der de stod, med så mange dårlige innfestinger.
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeTir 10 Jul 2012 - 22:59

Jeg lar bildene tale for seg selv:

Kvalitet Solifer - Page 11 IMAG1428

Kvalitet Solifer - Page 11 IMAG2074
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeOns 11 Jul 2012 - 12:06

Huff. Trist at slikt passerer kvalitetskontroll.

Et skoleeksempel på feilkonstruksjon. Feil løsning, feil materiale og feil prinsipp.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeOns 11 Jul 2012 - 15:35

Kan bare nevne at i hobbyen vi hadde der holdt disse plastdingsene men skruetaket glapp flere steder.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Larsen
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 60
Registration date : 12.03.2008

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeLør 15 Des 2012 - 9:31

blir kanskje litt rart å klage på kvaliteten på noen plastdubeditter, som etter alt å dømme har holdt ut i bortimot 15år ?

Vi funderer i disse dager på å oppgradere vår 2000 S7. Solifer står på min ønskeliste, gjerne en 630LK eller 690LH. Men - jeg må betale mer for en sånn 2008 modell enn for en ESKENY Hobby 650KFU som er fruens favoritt.

Siden vi har begrenset med egenkapital i den S7 vogna ( innbyttepris +litt til i cash ) er vi avhengige av å lånefinansiere en del. En NY vogn er lettere å finansiere over lengre løpetid enn en brukt, halvgammel som er enda dyrere.
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeLør 15 Des 2012 - 14:43

Etter min erfaring med hobby 650 solifer 690 og nå polar 730 hadde valget vert brukt svensk før ny hobby
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeLør 15 Des 2012 - 17:48

Brukt Mercedes eller ny Folkevogn, same shit...
Kjøper du noe til 100.000kr så får du noe til 100.000,-

Hobby til samme pris er bedre for at den har mer moderne tekstiler...?
Soliferen min står ute, og jeg er ikke et sekund redd for at snømengdene skal gjøre den noe...

Når vi snakker om brukt vogn til samme pris:
En brukt Hobby og en brukt Solifer har kanskje like mange år igjen før den skal bygges om til varehenger?
Til Toppen Go down
kabeman




Male
Antall Innlegg : 4
Registration date : 24.10.2012

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 16 Des 2012 - 13:55

Lytt til fruen !!!
Hobby fungerer like bra som alt annet.
Svenske vogner er oppskrytt ( har prøvd begge deler selv)
Brukt er brukt, og nytt har garanti.
Til Toppen Go down
Larsen
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 60
Registration date : 12.03.2008

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeSøn 16 Des 2012 - 14:19

Hm.

Hvem HOBBY forhandler på sentralt østlandsområde har folket god erfaring med ?

Har f.eks aldri følt meg så dårlig behandlet noe sted som på Campinggården i Drammen, så der føler jeg IKKE for å legge igjen pengene mine...
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitimeMan 6 Jan 2014 - 22:07

Redneck skrev:
Jeg tenkte jeg skulle sjekke og bytte eventuelle defekte plastvinkler som holder interiøret i sammen og på plass.

Det ble hele 31 vinkler som jeg fant sprukket...
Tømte hele butikken for alle i riktig farge, og bestillte mange flere.

Tror disse vinklene er en svakhet - de er festet med forsenka skruer, disse skruehodene utvider vinklene og får de til å sprekke.

Vogna det gjelder er en 1997 solifer finlandia 670 NS



Edit:

Har gått gjennom litt til, og funnet ut at det var hele 39 plastvinkler som var sprukket.
Utrolig at skapene stod der de stod, med så mange dårlige innfestinger.

Nå har jeg lett etter samme feilene på den "nye" 1996 modell 580 Goldie vi har kjøpt.
Jeg har klart å finne bare to sprukne plastvinkler. (og jeg vet hva jeg skal se etter, ref tidligere innlegg...)
Den vogna her har vært stillestående i lang tid, 670'en vi hadde før hadde alltid vært kjørevogn.

Er vel bevegelse, risting og vibrasjoner som knekker dette.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kvalitet Solifer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kvalitet Solifer   Kvalitet Solifer - Page 11 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kvalitet Solifer
Til Toppen 
Side 11 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 Similar topics
-
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet
» Hobby Kvalitet
» kvalitet/pris

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: SOLIFER-
Gå Til: