CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer med Fendt

Go down 
+7
Sten Rune
Jan
Campern
campist
fluefiskeren
Johnny
Frasoka
11 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 15:55

Jeg har jo helt glemt at jeg har min egen tråd hvor jeg kan dyrke min Hobby, nemlig skryte av min Fendt.

Har nå 88 overnattinger. Vogna har stått dønn stille siden helårsteltet dukket oppp i november. Egentlig er det over toppen å skryte mer av vogna, men siden det er så veldig få som gjør det pluss så veldig få som leser her inne i denne tråden, så er det på tide med litt generelt skryt til.

vi er fornøyd med trumaen, men kanskje blir det en halv meter lenger vogn neste gang, slik at det er mulig å få puttet inn Alde i den. I så fall skal jeg ikke si det til noen. 550 er den lengste vogna som er 230 bred, men den er jo lik 560 som er 250...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 15:59

Campist

Betyr det at du ville se det naturlig at jeg opprettet en tråd hvor jeg kan skryte av min Kabe ?

Det faller seg nemlig veldig naturlig for meg ... men jeg vet jo at noen ville få galtestøkken av å lese det....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 16:52

Rufus

Men det sies at man ikke trenger å lese det selv om det er skrevet.........

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Oddbjørn


Antall Innlegg : 277
Localisation : Lakselv
Registration date : 16.05.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 17:53

Kæm sa det???
Til Toppen Go down
numpsey
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 302
Registration date : 11.05.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:08

tror det var J.O. What a Face
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:26

Jo....da !!!
Til Toppen Go down
numpsey
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 302
Registration date : 11.05.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:30

godt sagt, dåsemikkel
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:36

Selvsagt.

Ellers har jeg ingen erfaring med Fendt,
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Oddbjørn


Antall Innlegg : 277
Localisation : Lakselv
Registration date : 16.05.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:41

Ok, trodde kanskje jeg hadde lest det i en annen episode..;-)
Til Toppen Go down
numpsey
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 302
Registration date : 11.05.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:43

oddemann

det kan jo godt være det også.. hehe
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:46

Neida, Rufus.
Dette var egentlig et lite utslag av min sære humor ispedd selvironi

Såvidt jeg har forstått er det veldig sjelden mellom hver gang jeg hører her inne at noen har Fendt. Og dermed var det et forsøk på selvironi at jeg snakket for meg selv. Altså monolog fordi ingen andre har interesse for dete merket

Det er snart to år siden tråden startet, og ingen andre med Fendt har latt seg lokke til å komme med erfaringer her. Da blir det for meg som om jeg snakker med meg selv. Pludrer litt, liksom.

Derfor er helt overrasket over at jeg klarte å hente inn så forbausende mange til å lese i Fendt tråd da. Faktisk er det nesten flere treff her i dag enn det har vært siden starten smalt!

Når jeg vet at dere har så stor glede av å lese om Fendt -en min) så skal jeg minnsanten skriver mer!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:47

Arve,

Jeg tror nesten jeg må låne litt av signaturen din snart!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
numpsey
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 302
Registration date : 11.05.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:50

campist


øøøh... sorry rota til tråden som vanlig med våset mitt... men jeg prøver å bli flinkere og tar medisinen min når jeg skal..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:53

campist skrev:
Arve,

Jeg tror nesten jeg må låne litt av signaturen din snart!

Lån i vei du !!!!!!

Trivelig at du koser deg i Fendt'en din.Naboene våre på Ekeby camping utefor Årjäng har og Fendt,som de ligger i hele sommeren.De er tyske og evakuerer til Fendt'en sin fra mai til sept.Synes den virker solid og velbygd.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:54

numpsey,

Du misforstår!

Jeg vil gjerne ha mange lesere her inne. Skal jeg misjonere i det skjulte, trenger jeg vordende displer!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
numpsey
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 302
Registration date : 11.05.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:56

var bare påtatt ydmykhet hehehe
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 18:56

Og tro meg, jeg synes det er helt glimrende at folk bor i Bjøller, Kaber, Cabby,Polar,Solifer, Sävsjø og hva-de-nå-heter-alle sammen!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 19:01

Og Dethleffs?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 19:06

UNNSKYLD, J.O.!!!


Selvsag! Dette tar jeg som en selvfølge. Alle som kommer inn i Fendt-tråden (min) håper jeg har det veldig bra. Deg skal jeg ikke prøve å omvende, regner Deths som en relativt nær slekning.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 19:07

Puhhh!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Oddbjørn
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Oddbjørn


Antall Innlegg : 277
Localisation : Lakselv
Registration date : 16.05.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 23 Feb 2009 - 19:09

campist skrev:
Og tro meg, jeg synes det er helt glimrende at folk bor i Bjøller, Kaber, Cabby,Polar,Solifer, Sävsjø og hva-de-nå-heter-alle sammen!

De heter Hobby!
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 31 Aug 2009 - 11:15

Ja her skjer det ting ser jeg Laughing
Vi har nå så og si bestemt oss for å bytte inn vår Hobby 560ufe Excelcior inn i en Fendt 620 WGD Topas.
Skal på Campingmessen neste mnd for å bli helt sikker, men regner med så mange godord på denne tråden før det at det bare blir en formalitet Very Happy
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeMan 31 Aug 2009 - 13:03

Fluefiskeren -
...og nå har Fendt fått nye 6000 kilometer på jula, tilsammen 18.000 av dem og fremdeles henger den sammen:-)

Spøk til side, vi har overnattet 132 ganger nå i vogna. Og blir ikke lei, selv om den for tida står stille slik den skal gjøre fram til våren.

Lykke til!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeTir 1 Sep 2009 - 11:38

king
Takk for delt erfaring, ny avatar på plass, nå er det bare Fendt som gjelder Very Happy
Bakgrunn for skiftet:
Har hatt vår Hobby i tre sesonger nå, kjøpt ny 07.
Noe av det vi har opplevd; lekkasje i takluke-defekt åpning av takluke-gassbluss som slokker-får ikke åpnet toppskapene før etter 2 dager på vinteren etc etc.
Nå skal sant sies at leverandør har vært flinke til å ordne opp etterhvert, men det hadde vært deilig å komme til vogna og kun kose oss, og ikke irritere oss på ting som ikke virker, denne sommeren har riktignok vært bra, og vi selger vogna med trygg forvisning at alt fungerer, men etter hva jeg har sett av erfaringer med Fendt vs Hobby gleder vi oss.
Men det var nok planløsningen med det store badet som utgjorde den største tyngden på vektskåla.
Vet ikke når vogna kan leveres, får vel vite det under Caravanmessa.
Oppdatert 16.09
Javel, så ble det jammen Kabe i stedet for, hadde løsningen vi ville ha.
lol!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Sep 2011 - 18:54

I kveld et det natt nummer 250 i Fendt'n. Og 30 000 kilometer uten trøbbel. Bank i bordet;)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeOns 6 Jul 2016 - 0:19

Ja, ja ja. Årene går, og etter at jeg la inn siste kommentar og avataren min ble skiftet og viste noe rødt bak bilen blei det stilt...... Surprised
Men nå er tiden kommet til igjen å skifte vogn, Kabe,n har fungert som en drøm, men to barnebarn som har kommet til siden sist gjør at vi nå vil byte vogn, og da er Fendt igjen et godt alternativ for oss.
560 Saphir SKM er vognen vi vil bytte til, noen erfaringer med denne?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeTor 7 Jul 2016 - 8:17

Hyggelig med livstegn fra deg også. Og som før så er fendt folket beskjedne i sine kommetarer. Kan det komme av at de er mere fornøyd enn andre vogneiere?
Har dog ingen erfaring med Fendt men ser at de er skikkelig gode alternativer til andre vogner.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeOns 19 Okt 2016 - 14:04

Lenge siden jeg har vært innom forumet her, men har siden sist byttet vogn. Har kjøpt en 16 modell Fendt 560 SKM. Har hatt 40 døgn i den siden jeg fikk den i sommer å kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd så langt. Virker veldig solid bygget og har masse små detaljer en gjerne ikke tenker over i det daglige men som er kjekt.
Er og en planløsning som plassen er godt utnyttet og samtidig virker lys og åpen. Gikk ned i størrelse fra en dethleffs 740, men eneste jeg har mistet er litt skapplass og den ekstra sittegruppen på barnerommet, men har til gjengjeld fått et større og mer funksjonelt kjøkken og et bedre bad med bedre dusjløsning og bedre plass rundt toalettet.
Orginalt er det i minste laget med 1700kg totalvekt hvis en skal ha litt ekstrautstyr. Jeg bestilte min med 2000kg totalvekt. Kan og bestilles med 1800 og 1900kg.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitimeOns 19 Okt 2016 - 16:12

Hyggelig å høre fra deg igjen Fremdeles noen av oss som slenger innom forumet og taster ett eller annet. Har vel selv ikke oppgradert noe særlig og ei heller holdt meg særlig oppdatert på nye vogner.
Blir å holde på den vogna vi har i dag siden vi er godt fornøyd med den.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Erfaringer med Fendt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med Fendt   Erfaringer med Fendt - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer med Fendt
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Fendt -11
» Fendt Platin 650 TFK
» Erfaring med Fendt
» Fendt Opal 201|3
» Fendt 560 TFM Saphir.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: FENDT-
Gå Til: