CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fendt Platin 650 TFK

Go down 
+5
Jan
campist
kbanto
Sten Rune
Camping Kai
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 20:19

Fendt Platin 650 TFK 49_1_de
En kjekk familievogn. Istedenfor en bitteliten sittegruppe bakers er det her skap og bra med gulvplass. Vi prater for lite om Fendt her inne. Dette er bra solide vogner.
Køyesengene der bak er breie og lange.

http://www.fendt-caravan.com/detail-platin-650-tfk-X49.php
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 20:30

Fendt Platin 650 TFK G_platin_kue1b
Mediaovalen i Fendt er til å trekke ut. Kjekt. Blir missunnerlig på de skuff og skap håndtakene der gitt. Ser bra ut.. Fendt legger forresten vandrør på toppen av varmluftslangen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 21:44

hm..er det en viss Tom RS som har fått sansen for Fendt?
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 21:51

Fott vogn var innom på Flisa og kikket på denne løsningen her i høst.

Synd den er så tung.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 21:59

Morten E skrev:
hm..er det en viss Tom RS som har fått sansen for Fendt?

Njaaa men kommer ikke til å bytte på lenge. Har bestandig sett på Fendt som "vogn for to" men disse løsningene her er jo alle på sin måte gode familievogner. Kvaliteten skal være meget god. Men hvorfor kommer ikke disse vognene tydligere frem, her inne og i andre fora. Ingen som vurderer disse, når de ser etter nytt. De er litt glemt..... eller er det bare jeg som føler det slik? Men at jeg kunne tenke meg en slik en - Jepp.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:34

Hei

Har vel også ansett Fendt som en vogn for 2 og derfor aldri hatt denne i noen form for vurdering. Blir heller ikke helt fortrolig med den utvendige utformingen, virker så "klumpete" syns jeg....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Fendt Platin 650 TFK Caravan
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeTor 9 Okt 2008 - 22:44

Sten Rune skrev:
Hei

Har vel også ansett Fendt som en vogn for 2 og derfor aldri hatt denne i noen form for vurdering. Blir heller ikke helt fortrolig med den utvendige utformingen, virker så "klumpete" syns jeg....

Vi sto lenge å så på fendt før vi handla nyvogna. Men er noe med utvendi design som vi ikke klarte å venne oss til scratch
Men utrolig flotte vogner innvendig, med god kvalitet Smile
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 20:23

Oioi, hvordan kunne jeg ta så lang tid før jeg oppdaget at noen snakket om Fendt?Laughing
Jepp! Det er alt for lite snakk om Fendt her inne!
Vogna vår er en Topas, både den og Diamant er typiske vogner for to. Men både Platin og særlig Saphir er jo typiske famiievogner.
king
...kbanto,
jeg forstår veldig godt hva du mener, men jeg bestemte meg for ikke å mene det lenger. Og nå gjør jeg ikke det. Dessuten, 2009 modellene har fått ny front og tildels ny hekk, samt en dekor som gjør den litt rundere i formene.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 22:52

Tom RS skrev:
Morten E skrev:
hm..er det en viss Tom RS som har fått sansen for Fendt?

Njaaa men kommer ikke til å bytte på lenge. Har bestandig sett på Fendt som "vogn for to" men disse løsningene her er jo alle på sin måte gode familievogner. Kvaliteten skal være meget god. Men hvorfor kommer ikke disse vognene tydligere frem, her inne og i andre fora. Ingen som vurderer disse, når de ser etter nytt. De er litt glemt..... eller er det bare jeg som føler det slik? Men at jeg kunne tenke meg en slik en - Jepp.

Tom RS.

Husk på at en Fendt ligger en del høyere i pris enn Hobby,og sannheten er jo at Hobby selger mest år etter år,mye p.g.a. pris.Så når priselementet er borte,blir Fendt et uinteressant alternativ for de som ønsker billig vogn fra kontinentet.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 22:58

ARVE skrev:
Tom RS skrev:
Morten E skrev:
hm..er det en viss Tom RS som har fått sansen for Fendt?

Njaaa men kommer ikke til å bytte på lenge. Har bestandig sett på Fendt som "vogn for to" men disse løsningene her er jo alle på sin måte gode familievogner. Kvaliteten skal være meget god. Men hvorfor kommer ikke disse vognene tydligere frem, her inne og i andre fora. Ingen som vurderer disse, når de ser etter nytt. De er litt glemt..... eller er det bare jeg som føler det slik? Men at jeg kunne tenke meg en slik en - Jepp.

Tom RS.

Husk på at en Fendt ligger en del høyere i pris enn Hobby,og sannheten er jo at Hobby selger mest år etter år,mye p.g.a. pris.Så når priselementet er borte,blir Fendt et uinteressant alternativ for de som ønsker billig vogn fra kontinentet.

...men om du ønsker en ordentlig vogn fra kontinentet, så er den interessant. Blant annet fordi den er ordentlig skrudd sammen, har skikkelig fjærmadrasser og er lys + trivelig
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 23:00

campist.

Absolutt en velbygd vogn ja.
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 23:07

campist skrev:
Oioi, hvordan kunne jeg ta så lang tid før jeg oppdaget at noen snakket om Fendt?Laughing
Jepp! Det er alt for lite snakk om Fendt her inne!
Vogna vår er en Topas, både den og Diamant er typiske vogner for to. Men både Platin og særlig Saphir er jo typiske famiievogner.
king
...kbanto,
jeg forstår veldig godt hva du mener, men jeg bestemte meg for ikke å mene det lenger. Og nå gjør jeg ikke det. Dessuten, 2009 modellene har fått ny front og tildels ny hekk, samt en dekor som gjør den litt rundere i formene.

Var innom forhandlern i dag, hobby bruker i overkant av 8 timer pr vogn i produksjon. Fendt 20 timer Neutral Litt mer kompakt., det er de Surprised Blir finer for hver gang jeg ser dem Very Happy
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 23:43

ARVE skrev:
campist.

Absolutt en velbygd vogn ja.
Jeg hørtes kanskje fornærmet ut, men det var jeg ikke cheers
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 23:44

campist.

Neida,går så bra så !!!!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 23:47

kbanto skrev:
campist skrev:
Oioi, hvordan kunne jeg ta så lang tid før jeg oppdaget at noen snakket om Fendt?Laughing
Jepp! Det er alt for lite snakk om Fendt her inne!
Vogna vår er en Topas, både den og Diamant er typiske vogner for to. Men både Platin og særlig Saphir er jo typiske famiievogner.
king
...kbanto,
jeg forstår veldig godt hva du mener, men jeg bestemte meg for ikke å mene det lenger. Og nå gjør jeg ikke det. Dessuten, 2009 modellene har fått ny front og tildels ny hekk, samt en dekor som gjør den litt rundere i formene.

Var innom forhandlern i dag, hobby bruker i overkant av 8 timer pr vogn i produksjon. Fendt 20 timer Neutral Litt mer kompakt., det er de Surprised Blir finer for hver gang jeg ser dem Very Happy

Jeg skal ikke skryte uhemmet, men Hobby har så vidt jeg har forstått en mer samlebånd fabrikk. Fendts fabrikk innbiller jeg også at er ny, det vil si fra etter eierskiftet for ti år siden.
Hva jeg i alle fall kan si, er at vogna vår har svart til forventningene det halvannet år vi har hatt den og i de 12.000 km vi har dratt den.
Eller jo, jeg skal skryte uhemmet. Uten å rakke ned på andre, det har ingen hensikt. Materialvalget er annerledes i Fendt enn i Hobby, blant annet finer i møbler. Vi angrer i alle fall ikke, og har ennå til gode å måtte skru opp noe som har falt ned. (men klart, vi er kun to voksne)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 23:48

ARVE skrev:
campist.

Neida,går så bra så !!!!
Du må skifte signatur
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 23:56

campist.

Du mener jeg er snillere enn tittelen da eller ?????

Er ganske snill om folk er snille igjen.Det betyr ikke at man behøver å være enig med meg.Er ikke alltid jeg er enig med meg selv en gang. Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 23:56

Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 23:58

Okay, Fantomet drikker jo mest melk og er nokså bløt i kantene.

...en helt annet ting er at Fendt er ikke glemt av kundene, det er bare det at forhandlerne (med få unntak)tydeligvis ikke rekker å selge dem fordi de skal selge hobby....


Sist endret av campist den Lør 11 Okt 2008 - 9:01, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeFre 10 Okt 2008 - 23:59

Jan skrev:
hmm tror jeg må titte litt på disse fendt vognene
for meg så har altid en fendt sett slik ut som dette
http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15091483&reference=3/150/914/83_-394404931.jpg&adheading=Fendt+818Vario%2C+50K+TMS+2007%2C+kr.+745.000%2C-&sid=xz3cabTPX77770463&adTypeId=28&WT.svl=Hovedbilde

...og jeg syntes den er rimelig tøff! affraid
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 0:03

campist skrev:
Okey, Fantomet drikker jo mest melk og er nokså bløt i kantene.

...en helt annet ting er at Fendt er ikke glemt av kundene, det er bare det at forhandlerne (med få unntak)tydeligvis ikke rekker å selge dem fordi de skal selge hobby....

campist.

Og jeg har og min egen Sala Palmer..... queen
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 9:26

Jeg synes også denne dagen godt kunne starte med litt Fendt. For eksempel at merket nå er det 12. mest solgte i Norge. I motsetning til de fleste merker, har Fendt økt volumet i år.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 10:52

Fin den der! samme løsninga som vår vogn, smart å ta ut dinetten for å lage kitt plass der bak..men min ville jeg ikke tatt ut for unga har funnet sin plass der...tegner og spiller kort...kjøkken benken så ut til å være kortere pga at dobbelt senga var lengre frem..nei Fendt'en var fin den Men Adria'n er fremdeles nr1 hos meg i Kfu vogner.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 14:06

campist skrev:
Jeg synes også denne dagen godt kunne starte med litt Fendt. For eksempel at merket nå er det 12. mest solgte i Norge. I motsetning til de fleste merker, har Fendt økt volumet i år.

Bare å fyre løs det, du har vel posetive, og kanskje negative opplevelser med Fendt. Basketball
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 15:06

Lady 1 skrev:
campist skrev:
Jeg synes også denne dagen godt kunne starte med litt Fendt. For eksempel at merket nå er det 12. mest solgte i Norge. I motsetning til de fleste merker, har Fendt økt volumet i år.

Bare å fyre løs det, du har vel posetive, og kanskje negative opplevelser med Fendt. Basketball
Jeg tenkte jo kanskje noen andre hadde noe å si. Men jeg er kanskje ganske alene her inne med Fendt? Rolling Eyes

Egentlig er det veldig merkelig dette med vogn. Fordi det er så forferdelig mange som blir vonbråtne om det andre ikke liker deres merke. Årsaken til at vi valgte Fendt er slik som dette:
+
Lenger senger enn både avdøde Bjølset og svenskene.
Har fornuftig utnytting av plass i en kjørevogn for 2
Lyver ikke på lengden, er faktisk lenger enn tallene som oppgis.
Har materialkvalitet som stort virker bra
Har en forhandler lokalt som vi er fornøyd med.
Har al-ko chassis (ATC og tyverilås)
Er stabil bak bilen
Er 230 bredde
Har et toalett som er stort og kan brukes av folk som er godt over gjennomsnittet alle veier
Mange og store vinduer - lyst interiør
Har mørktona vinduer, mindre varme inne på sommeren
Har vannslangene på varmerørene til Truma (som stadig skrives uten h - Vegard)
Senger med fjærmadrasser og stillbar sengebunn
Har uttrekkbar "midtseng" til å ha mellom enkeltsengene som gjør sengen totalt 200/190 x 211
Bra med lys
Fin finish
112 liters kjøleskap
Mikroovn originalt
195/70 C på 15'' felg


-
Kun 192 cm innvendig høyde (195 fra 2009)
Gasskassa har vippedør (heveluke i 2009)
Gasskassa har gitterbunn(plate med lufting fra 2009)
Brytere kunne ha vært merket
Designet gjør hjørneputene i salongen halvrunde - det gjør dem mindre egnet for å sitte i hjørnet.

Beklager, men jeg kommer ikke på mer negativt!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 15:39

campist skrev:
Lady 1 skrev:
campist skrev:
Jeg synes også denne dagen godt kunne starte med litt Fendt. For eksempel at merket nå er det 12. mest solgte i Norge. I motsetning til de fleste merker, har Fendt økt volumet i år.

Bare å fyre løs det, du har vel posetive, og kanskje negative opplevelser med Fendt. Basketball
Jeg tenkte jo kanskje noen andre hadde noe å si. Men jeg er kanskje ganske alene her inne med Fendt? Rolling Eyes

Egentlig er det veldig merkelig dette med vogn. Fordi det er så forferdelig mange som blir vonbråtne om det andre ikke liker deres merke. Årsaken til at vi valgte Fendt er slik som dette:
+
Lenger senger enn både avdøde Bjølset og svenskene.
Har fornuftig utnytting av plass i en kjørevogn for 2
Lyver ikke på lengden, er faktisk lenger enn tallene som oppgis.
Har materialkvalitet som stort virker bra
Har en forhandler lokalt som vi er fornøyd med.
Har al-ko chassis (ATC og tyverilås)
Er stabil bak bilen
Er 230 bredde
Har et toalett som er stort og kan brukes av folk som er godt over gjennomsnittet alle veier
Mange og store vinduer - lyst interiør
Har mørktona vinduer, mindre varme inne på sommeren
Har vannslangene på varmerørene til Truma (som stadig skrives uten h - Vegard)
Senger med fjærmadrasser og stillbar sengebunn
Har uttrekkbar "midtseng" til å ha mellom enkeltsengene som gjør sengen totalt 200/190 x 211
Bra med lys
Fin finish
112 liters kjøleskap
Mikroovn originalt
195/70 C på 15'' felg


-
Kun 192 cm innvendig høyde (195 fra 2009)
Gasskassa har vippedør (heveluke i 2009)
Gasskassa har gitterbunn(plate med lufting fra 2009)
Brytere kunne ha vært merket
Designet gjør hjørneputene i salongen halvrunde - det gjør dem mindre egnet for å sitte i hjørnet.

Beklager, men jeg kommer ikke på mer negativt!

Hmmmmm....... burde ikke 112 liters kjøleskapet ligge på minussiden da?? Er jo ikke akkurat danseplass inni et sånt lite kott.....?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 17:27

campist.

Mange og store vinduer er absolutt ikke noe pluss på vinteren.Kuldebro,som og gir mer dugg enn på de nordiske,som oftest har mindre vinduer.Har erfaring med begge deler,og merket dette godt på en Knaus fra '03.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 17:47

Betty Boop og Arve - så søte dere er!
Først til Betty, du skjønner det at jeg har skrevet hva som førte til at vi valgte denne vogna. Og når vi er to personer som bruker vogna til reise i, er det begrenset hvor mye vi har behov for å bunkre i kjøleskapet. Ikke forstår jeg en gang hva jeg skulle hatt inne i kjøleskapet som vi ikke har i dag...Og danse gjør jeg ikke verken inne i kjøleskapet eller utenfor!

Så til Arve ,
Tenkte jeg kunne kverulere litt. For jeg har skrevet at mange og store vinduer gjør det lyst. Jeg har ikke noe problem med å se at det ideele er uten vinduer, men det blir ikke noe trivelig. Og at vinduene i Kabe er bedre isolert, det er de helt sikkert.
Men det fantes da vi bestilte vogn ikke en eneste vogn fra Sverige som hadde lange nok senger. Heller ikke i Bjølseth, som var døende da vi bestilte vogna. Den siste var i seg selv håpløs fordi den kun ble levert i 250. Og det ville ikke vi ha...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 18:37

helt klart blir det lysere med store vinduer! satt i kompisen's kabe 08 her om kvelden og gikk hjem Adria'n min..klart lysere der...men det er sikkert ikke like lurt til vinteren..
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 18:41

campist skrev:
Betty Boop og Arve - så søte dere er!
Først til Betty, du skjønner det at jeg har skrevet hva som førte til at vi valgte denne vogna. Og når vi er to personer som bruker vogna til reise i, er det begrenset hvor mye vi har behov for å bunkre i kjøleskapet. Ikke forstår jeg en gang hva jeg skulle hatt inne i kjøleskapet som vi ikke har i dag...Og danse gjør jeg ikke verken inne i kjøleskapet eller utenfor!

Så til Arve,
Tenkte jeg kunne kverulere litt. For jeg har skrevet at mange og store vinduer gjør det lyst. Jeg har ikke noe problem med å se at det ideele er uten vinduer, men det blir ikke noe trivelig. Og at vinduene i Kabe er bedre isolert, det er de helt sikkert.
Men det fantes da vi bestilte vogn ikke en eneste vogn fra Sverige som hadde lange nok senger. Heller ikke i Bjølseth, som var døende da vi bestilte vogna. Den siste var i seg selv håpløs fordi den kun ble levert i 250. Og det ville ikke vi ha...

Jada - søt jeg!! Fendt Platin 650 TFK 105977 Minst like søt som deg når du sier at Fendt ikke lyver på lengden Wink (er det noen vogner som gjør det da??).

Vi har vel forskjellige behov i mat/drikkeveien da..... for vi har et skap på 175 liter i vogna vår, og vi er også bare 2 - og bruker vogna både på tur og til fastligge på vinteren - og mindre kunne kjøleskapet ikke vært for oss!
Forrige vogna vår -en Hobby - hadde lite kjøleskap, og da hadde vi med oss en 50 liters kompressorkjøleboks i bilen i tillegg! Fendt Platin 650 TFK 101469

Så på bakgrunn av dette tenkte jeg at det for de fleste ville være ønskelig med større kjøleskap......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 18:57

Ronny skrev:
helt klart blir det lysere med store vinduer! satt i kompisen's kabe 08 her om kvelden og gikk hjem Adria'n min..klart lysere der...men det er sikkert ikke like lurt til vinteren..

Vintervogn er snart ute det......
GLOBALOPPVARMING holder det Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 19:00

campist.

Søt ????? Ughhhh !!!! si heller at jeg er en storkjefta Oslo-pøbel,som er vulgær og selvforherligende.Men søt.....,uuuuuhhhh !!!!! Hehe.....
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 19:03

ARVE skrev:
campist.

Søt ????? Ughhhh !!!! si heller at jeg er en storkjefta Oslo-pøbel,som er vulgær og selvforherligende.Men søt.....,uuuuuhhhh !!!!! Hehe.....

En ordentelig søtnos er du!! Jeg og! cheers
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 19:13

ARVE skrev:
campist.

Søt ????? Ughhhh !!!! si heller at jeg er en storkjefta Oslo-pøbel,som er vulgær og selvforherligende.Men søt.....,uuuuuhhhh !!!!! Hehe.....

Fendt Platin 650 TFK 897742
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitimeLør 11 Okt 2008 - 19:17

Betty Boop skrev:
campist skrev:
Betty Boop og Arve - så søte dere er!
Først til Betty, du skjønner det at jeg har skrevet hva som førte til at vi valgte denne vogna. Og når vi er to personer som bruker vogna til reise i, er det begrenset hvor mye vi har behov for å bunkre i kjøleskapet. Ikke forstår jeg en gang hva jeg skulle hatt inne i kjøleskapet som vi ikke har i dag...Og danse gjør jeg ikke verken inne i kjøleskapet eller utenfor!

Så til Arve,
Tenkte jeg kunne kverulere litt. For jeg har skrevet at mange og store vinduer gjør det lyst. Jeg har ikke noe problem med å se at det ideele er uten vinduer, men det blir ikke noe trivelig. Og at vinduene i Kabe er bedre isolert, det er de helt sikkert.
Men det fantes da vi bestilte vogn ikke en eneste vogn fra Sverige som hadde lange nok senger. Heller ikke i Bjølseth, som var døende da vi bestilte vogna. Den siste var i seg selv håpløs fordi den kun ble levert i 250. Og det ville ikke vi ha...

Jada - søt jeg!! Fendt Platin 650 TFK 105977 Minst like søt som deg når du sier at Fendt ikke lyver på lengden Wink (er det noen vogner som gjør det da??).

Vi har vel forskjellige behov i mat/drikkeveien da..... for vi har et skap på 175 liter i vogna vår, og vi er også bare 2 - og bruker vogna både på tur og til fastligge på vinteren - og mindre kunne kjøleskapet ikke vært for oss!
Forrige vogna vår -en Hobby - hadde lite kjøleskap, og da hadde vi med oss en 50 liters kompressorkjøleboks i bilen i tillegg! Fendt Platin 650 TFK 101469

Så på bakgrunn av dette tenkte jeg at det for de fleste ville være ønskelig med større kjøleskap......

Laughing
Selvsagt har du rett, Betty, i alle fall litt. Men det er vogner som har mindre kjøleskap også. For eksempel Saphir og Platin utgavene av Fendt. Men når vogna er 510 så er det begrenset hva som kan brukes til et kjøleskap. Tror jeg...

(For orden skyld: Jeg sier ikke at Fendt er bedre enn Kabe, men Kabe er ubrukelig for oss på grunn av at sengene er for korte.)
Fendt Platin 650 TFK 31860
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Sponsored content





Fendt Platin 650 TFK Empty
PosteTema: Re: Fendt Platin 650 TFK   Fendt Platin 650 TFK Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fendt Platin 650 TFK
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Fendt Platin 650 TFKM/A
» Fendt Platin 590 TMFK/B
» Fendt -11
» Fendt Opal 201|3
» Fendt 560 TFM Saphir.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: FENDT-
Gå Til: