CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 min hobby!

Go down 
+6
Bidda
Sten Rune
Jan
Johnny
campist
pappa_wolf
10 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 12 Sep 2010 - 20:56

Johnny skrev:
Thomas skrev:
Tom RS!!

Her er noe ncc kanskje må sette på dagsorden.. De påstår at denne "stanga" ikke er standard i Hobby enda. Kanskje det kan være første punkt på neste styremøte??

https://www.youtube.com/watch?v=hoLUKWr79Ho&feature=related

Hva heter den modellen? Og følger dama med eller er det mulig å velge andre damer?

Modellnavn på stanga er jeg noe usikker på. Men damesortimentet var bredt. Bare å velge og vrake i nettbutikken... Krysse av for de(n) du vil ha. Max 3 stk.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 12 Sep 2010 - 21:06

Ikke modellnavnet på stanga men modellnavnet på vogna. 560sex? 650 porr?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 12 Sep 2010 - 21:11

Johnny skrev:
Ikke modellnavnet på stanga men modellnavnet på vogna. 560sex? 650 porr?


min hobby! - Page 2 928394 min hobby! - Page 2 928394 min hobby! - Page 2 928394
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 12 Sep 2010 - 22:55

Johnny skrev:
Ikke modellnavnet på stanga men modellnavnet på vogna. 560sex? 650 porr?
lol! lol! lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








min hobby! - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Des 2010 - 11:22

Stanga er en god ide, men jeg liker ikke tanken om flygende tallerkener, noget som jeg vet hender, om jeg monterer en slik i vogna, å får jenterne med!!
kona eier ikke humor!!!!!

en liten opdatering, vognen har nå været veldig lite brugt her i år, men jeg har håpet om at næste år, kommer vi av gårde!
jeg har en stor forkjærlighet, for countrymusik, så jeg har handlet mig en lite netpc, å en bilstereo, med 3.5mm jack på fronten.
så nå kan jeg finne frem www.995thewolf.com/listen på datoren, å sette i jacken, å så toner frem countrymusikken direkte fra texas!

jeg fjernede forntvinduet, da et nyt ville koste højre arm å et ben, tettede det igjen!
nå skal vognen males til neste år, da grå terostat å hvite aluplater krasjer ganske kraftigt fargemessigt!

jeg er osse begyndt å lage en ny lysbro bak, da vognens tidligere eier, har hatt et lite uhell, unner rygging! noget jeg faktisk ikke har opdaget føren for 20 minutter siden, da jeg ville bytte et par pærer bak!
så nå kommer der inn LED bak osse!

Har byttet alle pærer i vognen med LED, å LED strips fra ohlson

strømforbruget er sunket med nesten 50%. driver stadig å bygger på gasskassen, da jeg vil ha plass til to reservehjul, to gasflasker å parabolen!
parabolen er monteret på en jernstang på draget! fandt 2 meter exosrør, å svejsede på to muttere, fandt et rør som passede inneni, å satte de sammen.
med to bolter, kan jeg uten problemer justere høyden på parabolen.

jeg kjøpte osse en extra klemsko, til nesehjulet, så med den monteret, er det bare å dra ut røret, fra gasskassen, sette det i klemskoen, på med parabolen, å løfte den op, å spenne bolterne, stille inn parabolen. noget som er gjort litegranne lettere ved at justeringsveiledning å norgeskart er lamineret, så det ikke får fukt! kompasset er i bilen! hehe

begge gutterne håper snart på sol å sommer igen, da jeg har en avtale med min bror om, at vi låner åkeren hans, når vi skal på ferie i danmark til neste år.
så da slipper jeg campingplasser mens vi er der! er osse billigere! hehe

som sagt en kort opdatering, desværre uten bilder, inntil videre!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Des 2010 - 12:12

Hei pappa_wolf
Tror jeg ville tatt vogna på vekta innimellom under ombyggingen. Høres tungt ut med både to reservehjul og 2 gassflasker, parabol og svære rør i tillegg til mere vegg. Kulevekta og totalvekta har jo litt betydning Wink
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Des 2010 - 14:12

sant nok, hadde ikke tenkt på det!

bliver sikkert en tur på vekta, lige så snart jeg er ferdig med å bytte motor i subben.
noget som ikke trækker, når det er minus 10 utenfor!! (BRRRRrrrrrrrr!!)

er muligt jeg bytter til alurør foran, eller lager en opbevarings lomme bak på vogna, får se hvad vekten siger!
ender vel med at jeg må bygge resten i balsa tre! hehe
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Des 2010 - 16:58

På sommeren når vi kjører rund har jeg en 11 kg aluminium flaske koblet til vogna og så har jeg en liten kompositt til grillen og som en eventuell reserve. På vinteren har jeg to 11 kg aluminium. Så det er viktig med plass, men man trenger kanskje ikke å ha alt mulig med på tur. Jeg har reservehjul under vogna, syntes det ble mye bedre enn å ha den i gasskassa. Men jeg er nøktern da og har bare med ett Wink

Jeg har laget en liten beskrivelse om monteringen av dette stativet. http://wiki.caravan.norwegianforum.net/index.php?title=AL-KO_reservehjulsholder
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Des 2010 - 23:23

en forholdsvis genial løsning. vil gjerne se reservehjulet litegranne længere oppe mellem vangerne, på baggrund av bakkeklaring.
ikke alle campingplasser, som er flate å fine!
nå ser man jo bare et enkelt bilde, av det ferdig monteret, hvordan er klaringen, fra nederste punkt på vogna, å til bakken?

nå har jeg ikke fået vognen gastestet endda, å al gass er koblet fra, til vognen er sjekket.
har osse bestilt en gasvarsler, og nogen andre småting! (den vogna bliver dyr!)
byttede brannslukker i september, fra en 1 kilos, til to tre kilos.
tok mig tiden til å lære gutterne hvordan man bruker en pulverslukker, noget de synes var stas. neste gang, skal de lære å bruke brannteppe, er et par hundre laper, i tepper, men vigtigt at de lærer hvordan man begrænser skaden, om noget hender.

har osse måtte sette mig ned, å koble hjernen tilbake i d, da jeg egentlig har kjørt litegranne på frihjul hvad angår campingvogna, skal lige få sjekket balansen å vekta på den.

mangler fortsat å lage en sittegruppe til gutterne foran i vognen! (skal kunne brukes som extra seng om nødvendigt!)
så det går litegranne tid med å tegne!
skal ringe på en mekke plads i morgen, å høre hvad han skal ha for en plads til motorbytte!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Des 2010 - 7:39

Har ikke hatt noe problemer med klaringen mellom reservehjulet og bakken. Jeg er enig i at det ser lavt ut på bildene, moe som skyldes litt at det er ujevnt der jeg står når jeg monterer (campingen til Skara sommarland) og vinkelen bildet er tatt i. Jeg har ikke hatt noen praktiske problemer med monteringen, men frigjort masse plass i gasskassa og vektbalansen er bedre.
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeLør 4 Des 2010 - 21:19

Sitter med en kald øl å funderer! har slitt litt med helsen her på det siste, specielt etter min siste økt, for å bytte motor i subben! (kostede et par knekte ribein!)
og har opdaget at jeg ikke længere makter å skru på store tunge biler!
men mindre personbiler går greit, (om et par måneder, når jeg er groet sammen igen!!)

men jeg har opdaget at min oldsmobile, som er min bruksbil, bare har lov til å dra 930 kilo på kroken, mens bilens totalvekt er på 2250 kilo.
vognen veier 1495 totalt, hvilket giver mig en samlet vogntogs vekt på 3745 kilo.

nå spørger jeg, hvor mye tillater "campingvognsreglen" at jeg kan dra??

jeg mener jo, at uanset, må du ikke overstige 3500 kilo, selv med BE kort, som jeg har, men reglerne er litegranne forvirrende!!
jeg har osse CE, men jeg tvivler på at UP godtager overvekt, på baggrund av det!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeLør 4 Des 2010 - 21:44

Anbefaler en gjennomgang av denne tråden her, mye fornuftig å finne i den. Shocked

https://caravan.norwegianforum.net/tips-triks-f28/regler-for-forerkort-og-tillatte-vekter-t2449.htm#209748

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeLør 4 Des 2010 - 22:00

da var den lest å forstået!!

Dvs, at iogmed, jeg har BE på lappen, kan jeg reelt dra op til 4250 kilo, i total vogtogsvekt, sålenge at bilen må dra 1500 på kroken!!

min oldsmobile, må dra 950 kilo på kroken med bremser!

det vil igen sige, at min gamle oldsmobile, enten må opgraderes til større tilhengervekt, eller osse må jeg finne mig en mindre campingvogn.
nå skal jeg på statens veivesen på tirsdag uanset, så da er det vel like greit å spørre om opgradering av vekten på kroken på bilen, fremfor bytte av vogn, (har lagt litt for mange timer i den, til å se den forsvinne til en ny eier!)
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Des 2010 - 0:07

Vet ikke hvor dine 4250kg kommer fra, men med BE er det vognkortene som gjelder. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Des 2010 - 0:48

Jan Ole skrev:
Vet ikke hvor dine 4250kg kommer fra, men med BE er det vognkortene som gjelder. Shocked

Hei.

Er ny her og håper dette blir riktig.

4.250 kg henspiller nok EU reglene som blir gjeldende i Norge fr 2013. Dette er den samme regelen som man kan kjøre 3500 på vanlig B i dag under visse vilkår.

Men som du sier, det er vognkort som avjør hvor mye bilen kan trekke og i dette tilfellet 930 kg.
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Des 2010 - 10:29

Jan Ole skrev:
Vet ikke hvor dine 4250kg kommer fra, men med BE er det vognkortene som gjelder. Shocked

ifølge regelverket, kan jeg i praksis, med BE på lappen kjøre 3500 kilo bil, og 750 kilo henger.

men oldsen må ikke dra mere end 905 kilo på kroken, og hobbyen har en totalvekt på 1450 kilo.

så derfor må Oldsen opgraderes til å kunne dra hobbyen!

har snakket med en kompis innenfor politiet, å han siger at det sikkert ikke er umuligt, men at han ikke har hørt om det tidligere!
hvis det bliver umuligt å opgradere Oldsen, må jeg bytte vogn!

men det finner jeg ut av på tirsdag!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Des 2010 - 10:39

Du kan i praksis kjøre 3500kg bil med 750kg henger med B lappen, med BE kan du kjøre med 3500kg bil og det den kan dra i følge vognkortet. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Des 2010 - 12:22

ja, var det ikke forvirrende før, så er det, det nå!

må uanset snakke med statens vegvesen!
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Des 2010 - 12:48

Jan Ole skrev:
Du kan i praksis kjøre 3500kg bil med 750kg henger med B lappen, med BE kan du kjøre med 3500kg bil og det den kan dra i følge vognkortet. Rolling Eyes

Dette er vel ikke riktig?

I følge lovdata kan ikke vogntoget veie mer enn 3500 kg, og det er vel det det nye reglementet fra 2013 skal endre på.

Litt klipp og lim fra Lovdata (se spesielt pkt 3)

§ 3-5. Førerett i klasse B
Førerett i klasse B gjelder for:
1. Motorvogn med en tillatt totalvekt på høyst 3500 kg og maksimalt 8 passasjerplasser i tillegg til førerplassen. Gjelder ikke for motorsykkel, beltebil, beltemotorsykkel og tohjuls moped.
2. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg.
3. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger hvor samlet tillatt totalvekt for vogntoget ikke overstiger 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må ikke overstige motorvognenes egenvekt med fører (75 kg).
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Des 2010 - 13:32

trivesivogn skrev:
Jan Ole skrev:
Du kan i praksis kjøre 3500kg bil med 750kg henger med B lappen, med BE kan du kjøre med 3500kg bil og det den kan dra i følge vognkortet. Rolling Eyes

Dette er vel ikke riktig?

I følge lovdata kan ikke vogntoget veie mer enn 3500 kg, og det er vel det det nye reglementet fra 2013 skal endre på.

Litt klipp og lim fra Lovdata (se spesielt pkt 3)

§ 3-5. Førerett i klasse B
Førerett i klasse B gjelder for:
1. Motorvogn med en tillatt totalvekt på høyst 3500 kg og maksimalt 8 passasjerplasser i tillegg til førerplassen. Gjelder ikke for motorsykkel, beltebil, beltemotorsykkel og tohjuls moped.
2. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg.
3. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger hvor samlet tillatt totalvekt for vogntoget ikke overstiger 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må ikke overstige motorvognenes egenvekt med fører (75 kg).

Se punkt 2!

Der står det 3500+750.......

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








min hobby! - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Des 2010 - 14:03

er det rart man blir forvirret lett i denne jungelen av paragrafer?
selv politiet sliter jo med å holde full kontroll
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 9:26

Da har jeg etter en længere samtale med en hyggelig kar på hønefoss trafikstasjon, fået følgende beskjed.

da min oldsmobile har en egenvekt, som ligger over campingvognens totalvekt. kan jeg få opgraderet den tillatte vekt, jeg må henge etter bilen.
men jeg må kontakte importøren av GM, å få et specificeret dokument, som tilsiger, at den bil, med det unnerstelsnummer, og registreringsnummer, må ha lov til å dra x antal kilo, på hengerfestet!
får jeg dette, er det bare å svinge inn på trafikkstasjonen, å få opgraderet vognkortet!

Takk til de flinke folk på statens vegvesen i hønefoss, som tar seg tiden til å hjælpe en mann med problemer!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 18:16


Tja..... nåløyet er vel da Bergheim... Suspect

Jeg fikk negativt svar da jeg spurte om å forhøye vekta for henger u/brems etter Subb'n.... fra 450kg(!!!) til 750kg.... Selv en Yaris har vel hengervekt på 750kg u/brems affraid

Men lykke til Very Happy

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








min hobby! - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 19:06

Pappa wolf. Har hatt oldsmobile. O du store gru for en tabbe. Overtok den fra min far.
Med sprekte topper på den berømte 350 dieselen. Og noen god trekkbil var det ikke. Var for myk i fjæringen orginalt.
Har hatt mange us biler. Men i år var det slutt. Da ble jeepen solgt. Og den har vi faktisk hatt stor glede av. Var en god trekkbil det.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 19:23


he he..... har også hatt en Olds med den berømte 350 dieselen...... Behagelig bil når den funket..... Rolling Eyes

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








min hobby! - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 19:37

350 dx motoren er vel den neststørste tabben GM nogensinde har laget!
disse motorene er ganske simpelt ikke bygget for en kompression på 21/1.
sprekte topper og defekte pakninger er dagligdags kost, å dyserne er, (etter prisen å dømme!) laget av ren platin, med diamantspisser.

Det er derfor jeg kjører 350 bensin! hehe.

har opgraderet bilen med kraftigere stabstag for å bak, Hijackers er bestilt å på vei over dammen.
EBC bremser er øverst på ønske listen, men med tungere vekt, bliver det sikkert opgraderet til 95 caprise bremser, med 6 flytende stempler i kaliperen.
fra min delebil, tok jeg ALB ventilen, og sammen med den nye bakakslen, bliver det minimalt med problemer.
kunne ønske mig en komplett corvette Z06 som delebil, men den drømmen kommer til å vente til de ringer fra hamar!

Men for al del, om nogen har en mindre vogn, å kunne tenke sig å bytte, er det da bare å skrike ut, kanskje vi kan bli enige!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 20:15

pappa_wolf skrev:
350 dx motoren er vel den neststørste tabben GM nogensinde har laget!
disse motorene er ganske simpelt ikke bygget for en kompression på 21/1.
sprekte topper og defekte pakninger er dagligdags kost, å dyserne er, (etter prisen å dømme!) laget av ren platin, med diamantspisser.

Det er derfor jeg kjører 350 bensin! hehe.

har opgraderet bilen med kraftigere stabstag for å bak, Hijackers er bestilt å på vei over dammen.
EBC bremser er øverst på ønske listen, men med tungere vekt, bliver det sikkert opgraderet til 95 caprise bremser, med 6 flytende stempler i kaliperen.
fra min delebil, tok jeg ALB ventilen, og sammen med den nye bakakslen, bliver det minimalt med problemer.
kunne ønske mig en komplett corvette Z06 som delebil, men den drømmen kommer til å vente til de ringer fra hamar!

Men for al del, om nogen har en mindre vogn, å kunne tenke sig å bytte, er det da bare å skrike ut, kanskje vi kan bli enige!

Og den største tabben er????

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








min hobby! - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 21:59

De kjøpte Daewoo, og satte chevy merket på.

ikke at daewoo er en dårlig bil, men man bør ikke blande ris og T-bone
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 22:10

pappa_wolf skrev:
De kjøpte Daewoo, og satte chevy merket på.

ikke at daewoo er en dårlig bil, men man bør ikke blande ris og T-bone

He he..... ja det er jo sant.

Mener det var bladet "Vi Menn" som prøvde å komme inn på et amcar-treff med en sånn..... avvist... lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








min hobby! - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeSøn 19 Des 2010 - 12:23

for to år siden i danmark, på treffet i viborg, blev en "Daevrolet" Matiz parkeret mellem to lygtestolper, den hadde parkeret inne på treffplassen.
så en gjeng med gutter fra sverige, løftede bilen op, å bar den hen mellem stolperne, så den stod kilet fast, fra kufanger til kufanger.
heldigvis, var svenskerne ganske høflige folk, så da eieren opdagede sin tabbe, var de flinke nok ti å løfte bilen ut igjen!
dagen etter kom han tilbake, men i en mustang, og fik slippe inn på plassen!


I dag, har jeg fået trim, jeg har fjernet snøen fra campingvognen, det må finnes en lettere metode, end å stå med løvraken!
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Des 2010 - 16:15

hehe, i dag måtte jeg ut i vognen. fik en wok i julegave, å måtte jo se om ikke den kunne brukes i vognen. den passer perfekt på det store gassblusset! hehe
så kveldsmaten er ferdig, å det står på wokkylling med grøntsaker å ris, med en herlig saus, av peanøttsmør, soyasaus, kinesisk krydderi, å et par hemmelige ingredienser, som jeg ikke fortæller konen!
og sikkert en lys bayersk øl til kokken!

god kveld og god jul!
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Feb 2011 - 9:54

jøsses, Bergheim tar sin tid, er snart to måneder siden jeg sendte dem papirene fra statens vegvesen.
har ikke hørt annet end "vi ser på det, å ringer tilbake!"
måtte droppe folkene i drammen, da de ikke svarte på mail.
sendte til Oslo, å fik besked på å vente!

sitter å vurdere på å bytte til en mindre campingvogn!
så slipper jeg problemerne med bergeim!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Feb 2011 - 11:24

Blir litt feil for meg at man skal måtte ta sånne valg på grunnlag av at forhandler/leverandør ikke gjør det som burde være deres oppgave.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeLør 12 Feb 2011 - 13:28

sandt nok, jeg har lagt mange timer å kjærlighet i den vogn. har ikke lyst til å bytte, men eneste annet alternativ, bliver å bytte bil! å det har jeg ikke råd til!
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitimeOns 23 Feb 2011 - 22:28

Jaja, siden bergheim hverken vil svare på mail eller på personlig fremmøte, så gidder jeg ikke mere!
jeg har i stedet funnet en anden bil, som sikkert bedre vil kunne trekker min hobbyvogn. bare trist, at andre skal få fornøyelsen av alt mit harde arbeide på oldsen.
I stedet har jeg funnet en caprice uten motor, som passer til mit bruk,
den er fra 1980, med hengerfeste, forsterket girkasse, LSD bakaksling, og desværre rust i gulvet.
heldigvis, har den nåværende eier gjort mig en tjeneste, ved å demontere motoren, å interiøret. jeg kan få sveiset gulvet, å monteret en 6.2 diesel, med et banks turbokitt.
alt i alt skal bilen kunne være klar til 1 maj, bare et lite problem.
jeg kan ikke få den transporteret op til mig, da jeg ikke får lov til å bruke av husholdningspengene, på bil eller vogn.
så jeg må selv skaffe de 3000,- transporten koster.

så om nogen trenger nye piggdekk på 8 boltet alufelg, slå en signal
en manuell girkasse til en chevrolet muskelbil, eller et komplett maskerkitt, til en th400 girkasse, slå en signal.
oldsen er i øvrig sat til salg, den osse!
Til Toppen Go down
Sponsored content





min hobby! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: min hobby!   min hobby! - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
min hobby!
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Hobby 720 UKFe og Dometic Hobby Cool 25 Klimaanlegg?
» Hobby 650 kfu
» hobby 610 89modell
» Er Hobby bra nok?
» Hobby 780 VIP !

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: