CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Er Hobby bra nok?

Go down 
+26
janp
Breda
Knaus 780 royale
thor_egil
Hobby 540ufe Premium
hobby 650 kfu
petter34
Mr.Vikebø
anjatupp
smholt
Mensana
Beauville
EirikN
OyvindSP
HobbyTom
chg
Camping Kai
Åge P
Sten Rune
Veggis
Jan Ole
Ottar
Johnny
Jan
ArneO
Perkrs
30 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 19:34

Er Hobby bra nok eller får du bare søppel?Eller får du det du betaler for?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 19:37

Svaret er nok ja fra meg. Er Hobby bra nok? 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 19:38

Søppel ift. hva
Bra nok ift. hva ?
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 19:39

Ja ett ærlig svar det! men gi litt mer. Tenker på hvis du kjøper en Kabe på samme str. så betaler du neste dobbel så mye, er det verdien dobbelt så stor? Bare spør.
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 19:40

Til Tom! Mener jo ikke bokstavlig søppel med dårlig kvalitet.
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 19:45

Til deg JanP. Legg litt mer i svaret er veldig nyskjerrig skjønner du. Ikke sikker jeg er unig heller da.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 19:46

Har ikke hatt Hobby men med tanke på markedsandelen så kan det jo ikke være så ille...
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 19:59

Nei ser mange kjøper Hobby igjen. Hadde for 6-7 år siden Kabe som er toppkvalitet etter min mening men koster mye.Den gang brukte vi vogna om vinteren. Idag bor vi i sydlig sydlig strøk og bruker kun vogna vår/sommer.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:00

Har ikke kunnskap om Hobby generellt til å si noe bastant. Det lille jeg vet om tyder på tynne og svake vegger i skap etc.
Og i forhold til prisen så får du en utmerket von. Men det blir ikke det på meg før de klarer å lage et bad som kan brukes. Og før den tid ev. lommer så er jeg nok enten borte ( altzheimer/forfrosset/allment svekket helsetilstand -eller en kombinasjon!) eller eier av noe helt annet fremkomstmiddel.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:01

hobby er billigere enn alle konkurrentene
og det er fordi de bruker billigere materialer i alle ledd, og har en rask produksjonslinje
det betyr ikke at vognene er søppel, men de ligger bak samtlige når det gjelder kvalitet
har leid hobbyvogner et par ganger, og vært eier av lmc og burstner
1987 modellen burstner hadde høyere kvalitet i alle ledd enn 2007 modell hobbyen vi leide i høst

det er en årsak til at de er billiger enn alle andre merker
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:05

Perkrs skrev:
Nei ser mange kjøper Hobby igjen. Hadde for 6-7 år siden Kabe som er toppkvalitet etter min mening men koster mye.
Det er ikke sikkert alle er enig i det regnestykket. Koster klart mere i innkjøp men hva får du i verditap på de årene du har den? Kanskje ikke regnestykket blir så fryktelig gærnt om en tar med flere faktorer. Men Hobby taper seg da vel heller ikke så mye i pris, selv om det er ting jeg overhodet ikke er opptatt av.
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:08

Dette er gøy. Hva med alle de som kjøper Hobby er de "Navansatte" eller aksepterer de at kvalitet koster men aksepterer at kvaliteten er god nok?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:12

Det som er dumt med prisen på Kabe er vel at det er så liten andel av befolkningen som vet hvor mye de egentlig koster - det blir liksom ikke status med en Kabe her i nabolaget....

ler ler ler

Når jeg tenker meg om er det vel bra at folk ikke vet hva de koster så blir de kanskje ikke stjålet like mye som f.eks. båter Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:13

Spør de, er mange av de rundt om.


Kunne godt kjøpt ei ny Kabe jeg, om de bare kunne ha innrede slik at de passer meg, hvilket de aldri kommer til å gjøre. Ei heller blir det Hobby Hobby, større sjanse for at det blir en (ny) rullator før ei Hobby slik det ser ut til i dag.
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:16

Til Arne0. Forstår hva du sier da jeg har hatt 4 Kaber opp gjenneom de siste 20 årene.Kjøper du Hobby så får du deg en hobby.Tester saken i ett par år og hvis ikke vet jeg hva det blir igjen. Til deg JanP. så er jo ønskene om innredning forskjellig, så det må også klaffe.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:19

Det som er saken er vel at man kan ha det veldig bra i en Hobby - akkurat som i alle andre vogner. Så kommer det at noen av oss har mulighet og prioriterer å bruke en god slump penger på vogn. Og veldig mange fortsetter å ha det helt topp i f.eks. en Hobby.

"Ja campingtur er kjett uten cash" og har man penger i lomma, fornøyde unger og koser seg på tur ja da er det vel bra er det ikke?


http://artists.letssingit.com/ole-ivars-lyrics-kongen-av-campingplassen-27jkw4b

Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:22

Joda det er vel poenget at man koser seg med det man har selv om det er Hobby eller Kabe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:23

ArneO skrev:
Det som er dumt med prisen på Kabe er vel at det er så liten andel av befolkningen som vet hvor mye de egentlig koster - det blir liksom ikke status med en Kabe her i nabolaget....
Nei, de er flinke sånn svenskene. Det skal de ha! Om du skal bli lagt merke til i gata så er vel en Tabbert av litt eldre modell et godt valg! What a Face
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:25

Bobil er jo status da...
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:30

Har hatt gammel hobby (1990) fra den tid da kvaliteten nok ikke var noe dårligere enn på nyere hobbyer. Vogna var ok men med altfor mye innredning og dermed trang.
Var i sommer i forbindelse med vognbytte og tittet i ei 2008 og ei helt ny hobby (650WFU).
Vi konkluderte raskt at for vår del så falt hobby totalt igjennom. Fant ikke noen trivselsfaktor der og innredning føltes "billig"
Brukte litt tid på forskjellige vognmerker med den type innredning vi ønsket før valget falt på nåværende vogn. Forøvrig et merke vi har god erfaring med.
Vi bruker vogna relativt mye hele året og den fungerer som vårt annet hjem så vi stiller en del kritiske krav til hvordan bo-opplevelsen føles.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 20:33

ArneO skrev:
Bobil er jo status da...
Det blir forhåpentligvis en slik før tøflene leveres inn, er jo kommet i den alderen nå!
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 21:05

Har ikke Hobby 50% andel i det Norske markedet da?? Det sier vel sitt.

Vet de hadde et dårlig rykte på -80 tallet,men nå må de være bra,for
50% av oss kan vel ikke ta så feil......igjen og igjen!!

Hobby er nok bra
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 21:24

Er de bedre nå enn på åtti eller nitti tallet altså?
Bra nok? Ja, absolutt, om kravene passer....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 21:24

Vi har Hobby - attpåtil en brukt en, og vi er ikke "Navansatte" Wink Dette er vår første vogn, så vi har ikke så mye å sammenligne med. Svigers har en flunkende ny Kabe, og det er klart at forskjellen mellom vognene er himmelvid. Kaben er mye bedre på alt. Men om den er så mye bedre at den forsvarer merprisen er jeg usikker på, og det kommer vel an på den økonomiske situasjonen man er i. Tross alt fungerte det helt fint å bo tre og en halv uke i strekk i Hobbyen, selv om den har noen litt "slarkete" løsninger her og der. Vi kunne nok ikke strukket oss så mye lenger, og en 5-10 år eldre Kabe frister ikke da.
På caravanmessen i Bergen i høst fikk vi sett på Hobby opp mot f.eks LMC, Adria, Knaus osv, og når vi tok i skapdører og skuffer i de ulike vognene, synes vi Hobby var helt på høyden, til en gunstigere pris. Konklusjonen ble at skulle vi kjøpt en ny vogn, kunne det godt blitt en Hobby Smile
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 21:26

Jeg vil påstå at kvaliteten i innredning var bedre på 80- og begynnelsen av 90-tallet enn i de siste års Hobby-vogner. Det er iallefall min erfaring med kjentes vogner.... Suspect

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Er Hobby bra nok? Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 21:28

Er med vogner som med mye annet. Mange ting som spiller inn ved valg av vogn.
Pris er nok viktig for mange ved valg men også andre forhold spiller inn.
For mange er hobby et bra valg, for andre ikke.
For oss så hadde ikke hobby noe som fristet. Så enkelt er det for oss.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 21:42

Nei deilig å høre så mange innlegg for jaggu så er det for stille på forumet. tror nok mange er innom men ikke vil komme med innlegg. Hva gjelder vogn så tror jeg jeg smakene er som baken den er delt i to.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 21:52

Folk har forskjellig smak og forskjellige krav til vogn og godt er det ellers hadde vi ikke fått disse diskusjonene.

Jeg har hatt 2 Hobbyer, en 2007mod og no en 2011mod. Og de har fungert fint for oss. Litt små dill har det vært men ikke værre enn at det har vært levelig.
Når jeg kjøpte den første sto valget mellom forskjellige vogner, de mest aktuelle den gang i tillegg til Hobby var LMC og Knaus. Men valget falt delvis på pris og mye pga Hobby forhandleren var mye mer interresert i å ha meg som kunde enn forhandleren av Knaus og LMC.

Men kvaliteten er høyere i den jeg har no enn 2007 modellen. Skap og skuffer er mer solide og hengslene kraftigere, så har endå ikke opplevd at skap eller skuffer har åpnet seg under kjøring mens på den forrige hendte det støtt og stadig.
No har jeg ikke campet i noe særlig kaldere enn 10 minus grader, men har då hatt en varm og god vogn uten problemer på det.

Men minuset no med den nye er at laste evnen er ikke mye å skryte utav. Var inne på tanken å få montert movere på den men då vil jeg jo få endå mindre lasteevne.

Bruker i dag frokostgruppen også som seng til jentungen og begynner å bli litt lei av å måtte lage til seng vær kveld, så har begynt å se etter vogn med køyseng, frokost gruppe og bedre lasteevne. Og den som ligger best ann no er Dethleffs 740 TK.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 22:34

Det mest negative med Hobby er vekta. De blir så tunge og får dermed dårlig nyttelast.

Har selv hatt to Hobbbyer og vintercampet med de 9 år uten problem. Når det gjelder verditapet på de to jeg hadde (kjøpt nye begge to)var det minimalt i forhold til skandinaviske. Har selv en Cabby nå og vinteregenskapene er bedre, men tror nok tapet ved innbytte blir vesentlig høyere.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeTor 17 Nov 2011 - 8:12

Søppel: Nei !
God nok som vintervogn for oss: Nei
Kjempeflotte løsninger for familier: Ja
Dårlig lasteevne: Ja
Mye utstyr: Tja
God opplevd kvalitet på innredning for oss: Nei
Fine farger innvendig: Ja
Gode løsninger for avløpsvann: Nei
Gode løsninger for store kjøleskap: Nei en smalere spesialvariant
Alde-tilpasset vogn: Nei
God dusjløsning med eget kabinett: Nei ikke ift. konkurrentene
Gode sofaer å sitte i: Nei
Opplevd kvalitet for oss ift. Adria, Knaus, Detleffs: Dårlig

Har flere kjenninger som har hobby og svaret er vel stort sett unisont at det er en billig og flott vogn for barnefamilier, men liker den ikke til vinterbruk.
Mange synes de har hatt mye problemer ift. Adria, Knaus etc.

Noen på vintercampen der vi står hadde sett litt på energibruk mellom nordiske og europeiske vogner. Ut fra nogenlunde lik bruk var varmebehovet større i Hobby og i tillegg måtte de bruke gass som supplement. Skulle likt å vite mer detaljert om dette.

For meg må vogna fungere på vinteren, så vi vil ha nordisk, og i tillegg er servicenettet bedre her for nordiske vogner.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeTor 17 Nov 2011 - 8:49

Energibruk ja, nå som jeg har belastningsvakt kobler jeg til motor og kupe varmer på bilen. Og synes det er greit at det automatisk fyres med gass om jeg trenger strømmen til bil eller vannkoker eller noe annet. Og det er deilig med lun bil på fjellet, og ser virkelig fram til å kunne bruke denne teknikken når det blir kaldt.

Slik belastningsvakt er kjekke saker, det kan man vel ha på alle Alde 3010 uansett vogn Smile
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeTor 17 Nov 2011 - 11:50

Perkrs skrev:
Nei deilig å høre så mange innlegg for jaggu så er det for stille på forumet. tror nok mange er innom men ikke vil komme med innlegg. Hva gjelder vogn så tror jeg jeg smakene er som baken den er delt i to.


Helt sikkert.Tror ikke folk kjøper denne vogna igjen og igjen hvis det er no` dritt !?

Som sagt,har de ikke 50% markedsandel,da??


Jeg ser av innleggene her,at det er vinterbruken som kan skille Hobby fra de Nordiske.
I følge "Tom" som befinner seg i Nord-Norge hvertfall.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeTor 17 Nov 2011 - 20:40

Er nok mer enn vinterbruk som skiller om man liker å sette seg inn i løsninger og materialvalg. Sånn er det bare, greit for noen men ikke for alle.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeTor 17 Nov 2011 - 21:25

personlig syntes jeg hobby vognene virket litt solidre for noenår siden enn nå men det kan bare være innbilning.

Men som sagt vi har campet sommer og vinter med barn i vogna nesten hver eneste helg i en tiårsperiode, og har ingen problem med å anbefale Hobby.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitimeTor 17 Nov 2011 - 21:47

Camping Kai skrev:
personlig syntes jeg hobby vognene virket litt solidre for noenår siden enn nå men det kan bare være innbilning.

Personlig syns jeg motsatt, men kan jo ha gått i bølgedaler det. Den jeg har no synes iallefall jer er mer solid enn den forrige.
Største minuset er lastekapasiteten.

Når det gjelder vinteregenskapene så synes jeg og den jeg har no er mye bedre, blir varm på halve tiden i forhold til den forrige selv om jeg hadde Alde i den også. Men det kan godt være det er pga det er Nordic utgave at den er bedre laget for den type bruk.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Er Hobby bra nok? Empty
PosteTema: Re: Er Hobby bra nok?   Er Hobby bra nok? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Er Hobby bra nok?
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Hobby 720 UKFe og Dometic Hobby Cool 25 Klimaanlegg?
» Hobby 650 kfu
» hobby 610 89modell
» min hobby!
» Hobby 780 VIP !

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: