CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Empty
PosteTema: Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560   Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Icon_minitimeTor 29 Jul 2010 - 21:08

Noen som har el. koblingsskjema for 12V for Knaus Azur Royale 560?

Er usikker på type vogn (bokstavene bak navnet), men den har en fast køy, frukostgruppe samt tverr køysend bak, og rundsittegruppe forran.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Empty
PosteTema: Re: Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560   Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Icon_minitimeTor 29 Jul 2010 - 21:12

Kansje du kan få det hos en forhandler/verksted som forhandler Knaus.

Men hva er problemet?

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Caravan
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Empty
PosteTema: Re: Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560   Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Icon_minitimeTor 29 Jul 2010 - 21:38

Har sjekket med Kroken Caravan, de må kontakte Tyskland som har ferie.
Er ikke noe problem men lurer på hvordan opplegget for batteridriften er koblet.

Har en omformer (220:12 med 3 sikringer.
Dette er greitt og trygt så lenge denne er tilkoblet.
Slår man av denne med bryteren forsvinner også spenningen som den skal.

Skrur jeg så på batterivelgeren som står under høyre benk fremme i vognen får jeg spenning, men hva da med sikringer?
Går kabel fra batteribryter og videre tilbake til omformer, slik at de 3 sikringene på omformeren er i bruk?
(dette kan selvsagt testes, men jeg er ikke i vognen nå)

Hva om man setter på hovedstrømbryteren fra batteriet når omformeren ligger inne?
Er der noen forigling/rele som gjør at f.eks. at når omformeren er i drift kan en ikke ta ut strøm fra batteriet, og man får heller ikke trykt strøm feil vei og inn på batteriet fra omformeren?

Kanskje ligger der en diode som gjør at man ikke kan mate fra omformer til batteri?

Laderen er koblet direkte til batteriet, supply ut av batteri går fremover i vognen, og mest sannsynlig til hovedbryter.

Hvor kabelen FRA hovedstrømbrytrer går hen vet jeg ikke.

Litt rotete forklart???
Til Toppen Go down
mindviruz
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 74
Registration date : 11.04.2013

Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Empty
PosteTema: Re: Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560   Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 21:04

Harald- skrev:
Har sjekket med Kroken Caravan, de må kontakte Tyskland som har ferie.
Er ikke noe problem men lurer på hvordan opplegget for batteridriften er koblet.

Har en omformer (220:12 med 3 sikringer.
Dette er greitt og trygt så lenge denne er tilkoblet.
Slår man av denne med bryteren forsvinner også spenningen som den skal.

Skrur jeg så på batterivelgeren som står under høyre benk fremme i vognen får jeg spenning, men hva da med sikringer?
Går kabel fra batteribryter og videre tilbake til omformer, slik at de 3 sikringene på omformeren er i bruk?
(dette kan selvsagt testes, men jeg er ikke i vognen nå)

Hva om man setter på hovedstrømbryteren fra batteriet når omformeren ligger inne?
Er der noen forigling/rele som gjør at f.eks. at når omformeren er i drift kan en ikke ta ut strøm fra batteriet, og man får heller ikke trykt strøm feil vei og inn på batteriet fra omformeren?

Kanskje ligger der en diode som gjør at man ikke kan mate fra omformer til batteri?

Laderen er koblet direkte til batteriet, supply ut av batteri går fremover i vognen, og mest sannsynlig til hovedbryter.

Hvor kabelen FRA hovedstrømbrytrer går hen vet jeg ikke.

Litt rotete forklart???

Hei.

Fant du noengang ut av dette?

Skal batteriet kobles til lader og til batteri inngangen på omformer, eller til lader og kabelen i klesskapet?

Fikk du noe skjema på dette?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Empty
PosteTema: Re: Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560   Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Koblingskjema 12V for Knaus Azur Royale 560
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bremser Knaus 540 Azur Royale 1997 modell
» mulig første vogn Knaus Azur Royale 540 noen tips?
» Varme i Knaus 780 Royale
» Knaus 590 Royale UKB
» Knaus 680 royale

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KNAUS-
Gå Til: