CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Generelt

Go down 
+10
hpk
Lars Egil
Tommy
Jan Ole
Johnny
Lene
Elisabeth
Pondus
Arnfinn
Jan
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeOns 6 Aug 2008 - 13:07

J.O. skrev:
Nesten som å se inni en Dethleffs Shocked
jepp...nesten....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeOns 6 Aug 2008 - 15:58

thor_egil skrev:
Generelt - Page 4 800_FT_095_svart_skinn

Hmm... dette var et flott interiør! Litt annet enn bjølle kan en si!!

Thor Egil.

Ja,det kan en si,men jeg synes dette er ren rip-off fra tyske vogner,og jeg tror nok ikke de hadde sett sånn ut om Cabby hadde eid seg selv de siste årene.Blir litt for likt det jeg har sett fra tyske vogner i flere år,men lekkert er det jo.

Mange falt fra i '04 da disse interiørene med de glatte overflatene og aluminiumsprofilene kom,og særlig eldre folk syntes det var en nedtur i forhold til de gamle modellene,som hadde mer utskjæringer i skapene.

Ref. Cabby-forhandler i '04.

Spent på '09-ene derfra.Har sett de aluprofilene nok nå !!!!!
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeOns 6 Aug 2008 - 16:25

Arve

Det var ikke bare utskjæringer og form, men en del fargevalg som så ut som staben på Cabby-fabrikken hadde stått med huet i en limpose rimelig lenge!!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeOns 6 Aug 2008 - 18:05

For oss som ikke er ute etter ei krympa hytte med fire hjul og hardt skall er det nettopp utskjæringer, dyprøde stoff og tilfeldig utplasserte møbler som gjør at vi skyr mange av de nordiske. Med fare for å bli hogd hodet av, det er stor synd hvis Cabby går tilbake til det bondske igjen.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeOns 6 Aug 2008 - 22:52

ARVE skrev:
thor_egil skrev:
Generelt - Page 4 800_FT_095_svart_skinn

Hmm... dette var et flott interiør! Litt annet enn bjølle kan en si!!

Thor Egil.

Ja,det kan en si,men jeg synes dette er ren rip-off fra tyske vogner,og jeg tror nok ikke de hadde sett sånn ut om Cabby hadde eid seg selv de siste årene.Blir litt for likt det jeg har sett fra tyske vogner i flere år,men lekkert er det jo.

Mange falt fra i '04 da disse interiørene med de glatte overflatene og aluminiumsprofilene kom,og særlig eldre folk syntes det var en nedtur i forhold til de gamle modellene,som hadde mer utskjæringer i skapene.

Ref. Cabby-forhandler i '04.

Spent på '09-ene derfra.Har sett de aluprofilene nok nå !!!!!


Mulig derfor jeg har sikta meg litt inn på Cabby da...........
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeOns 6 Aug 2008 - 22:58

Er det ikke supert om vi kan få inn litt kontinental design i nordiske kvalitetsvogner. Det virker som en perfekt kombinasjon. Da blir de kanskje verdt prisen og.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeOns 6 Aug 2008 - 23:06

Enig med du , farlig nær en løsning der tror jeg.Ser man på trender ellers i samfunnet går jo ting fremover.

Men smaken er som baken da......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeOns 6 Aug 2008 - 23:19

Var inne i ei Cabby 800 f3f i dag.......nydelig vogn..... 08 modell....... absolutt noe å ønske seg....... moderne og flott.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeTor 7 Aug 2008 - 6:09

men vedr cabby, vær obs, den er som kabe, betraktelig mindre enn hva den høres ut for..... Cabby 800+ er ca 740 i str.....

Kabe er da og noen skikkelig luringer med målene..... der er vel tallet egentlig mere en villedende modellbetegnelse, enn en faktisk str.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeTor 7 Aug 2008 - 10:51

OyvindSP skrev:
For oss som ikke er ute etter ei krympa hytte med fire hjul og hardt skall er det nettopp utskjæringer, dyprøde stoff og tilfeldig utplasserte møbler som gjør at vi skyr mange av de nordiske. Med fare for å bli hogd hodet av, det er stor synd hvis Cabby går tilbake til det bondske igjen.

OyvindSP.

Hehe,ingen skjærer huet av noen her.Kraftfulle ytringer og meninger er helt topp,og takhøyden er stor.

Noen elsker Hobby og noen elsker Bjølle,og begge "leire" burde respekteres for det.Om noen kaller Bjøllen min for ei gammal hytte fra 60-tallet,så tar jeg det med stor humor,akkurat som Hobby-folket får ta vår humor om det merket som det det er.Bare erting og et vis å ha det litt moro med hverandre på.For vi er da alle campere,og over alle vognmerker,står gleden ved campinglivet.

Har nettopp hatt to topp ferier med 20 år gammal reisevogn av merket Polar,med Porta Potti og svikt i gulvet ved kjøkkenet.Så selv om jeg savna plassen og moderne fasiliteteter fra vår '06,790-Bjølle,så var Polaren topp der og da.

Og Cabby var min favoritt på messa i fjor,så det er sagt.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeTor 7 Aug 2008 - 10:54

Vegard skrev:
men vedr cabby, vær obs, den er som kabe, betraktelig mindre enn hva den høres ut for..... Cabby 800+ er ca 740 i str.....

Kabe er da og noen skikkelig luringer med målene..... der er vel tallet egentlig mere en villedende modellbetegnelse, enn en faktisk str.....
Cabby bruker total karosserilengde i sine modellbetegnelser. Innvendig lengde er ca 70cm mindre.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeTor 7 Aug 2008 - 10:55

Kai og Hpk.

Joda,kanskje et smart trekk å få inn et design som folk flest faller for,kombinert med en nordisk vogns vinteregenskaper.

Men nå har jeg sett de alu (plast ?)-listene ved overskapene i 5 år,og synes de har utspilt sin rolle,designmessig.Vil se noe nytt nå.Gjerne med kontinental stil.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeTor 7 Aug 2008 - 10:57

hpk skrev:
Vegard skrev:
men vedr cabby, vær obs, den er som kabe, betraktelig mindre enn hva den høres ut for..... Cabby 800+ er ca 740 i str.....

Kabe er da og noen skikkelig luringer med målene..... der er vel tallet egentlig mere en villedende modellbetegnelse, enn en faktisk str.....
Cabby bruker total karosserilengde i sine modellbetegnelser. Innvendig lengde er ca 70cm mindre.

Hpk.

Jepp,og en 650 Cabby jeg så i sommer,er vel rundt 590 innvendig.En veldig grei enkelaksla vogn,med fullbredda baderom bak.Så veldig delikat og hendig ut den der.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeTor 7 Aug 2008 - 12:07

ARVE skrev:
Kai og Hpk.

Joda,kanskje et smart trekk å få inn et design som folk flest faller for,kombinert med en nordisk vogns vinteregenskaper.

Men nå har jeg sett de alu (plast ?)-listene ved overskapene i 5 år,og synes de har utspilt sin rolle,designmessig.Vil se noe nytt nå.Gjerne med kontinental stil.

Arve

Disse alu-listene som du er så glad i er ganske like i min Dethleffs, men der er de malt/lakkert på og om en ikke var så glad i dem som du er går det ganske lett å forandre på scratch scratch

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeTor 7 Aug 2008 - 13:25

J.O.

Hehe,ikke noe gæærnt med designet i seg selv,men som sagt,etter 5 år med samme looken (aluprofilene er litt bredere nå enn i 04),er jeg klar for å se litt nytt.Behøver ikke finne opp hjulet på nytt,men en liten touch av fantasi forventer jeg i år på messa.Gjelder og Polar,som nå er klar for en ny vri på interiøret.

Please !!!!!

Polar og Cabby er mine førstevalg om Bjøllen skal selges en gang.Hjertet mitt er i "Polar-leiren",etter å ha hatt endel vogner av dette merket.Hadde eledig erfaring med den ene Cabbyen vi hadde fra '98,men nå ser ting og tang mye bedre ut.
Til Toppen Go down
bjørn
CARAVANER
CARAVANER
bjørn


Male
Antall Innlegg : 51
Age : 53
Localisation : verdal
Registration date : 20.11.2007

Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 11:10

var inne i en 09 cabby på ferien i sommer. aluprofilene er med, men mange små detaljer som er forbedret, da spesielt designet på badet. lekkert
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 13:21

Bjørn.

Ok,takk for infoen.Hm,ble litt skuffa nå,men det finnes vel ikke økonomi blant de nordiske produsentene til å gjøre så mye fra år til år.Blir 6. året de alugreiene henger med da.Jaja......

Polar har jo og gjort minimalt innvendig i følge han jeg prata med på fabrikken i går.

Venter på 2010-modellene !!!!!!!!! Hehe......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 14:19

Tipper fru Nilsson liker alu-profilene jeg. clown

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeFre 8 Aug 2008 - 18:27

J.O.

Ja,Majsan liker en høy profil !!!!!!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 21:25

Den danske agent for Cabby i Danmark, Christian Jørgensen, oplyser at HD Camping i Børkop er gået konkurs. Christian Jørgensen oplyser samtidigt at Cabby i Danmark samt fabrikken i Sverige, står inde for alle fabriksgarantier på Cabby campingvogne solgt gennem HD Camping.
Sluttelig oplyser Christian Jørgensen at Cabby fabrikken i Sverige har skiftet ejere og at handlen er faldet på plads, således at fremtiden er sikret for fabrikken.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitimeLør 30 Aug 2008 - 21:33

serman det, ser man det.......
Til Toppen Go down
Sponsored content





Generelt - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Generelt   Generelt - Page 4 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Generelt
Til Toppen 
Side 4 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4
 Similar topics
-
» Generelt
» GPS generelt
» Varmesystemer Generelt.
» Movers - generelt
» hobby teltstangfeste og fortelt generelt spørsmål

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: CABBY-
Gå Til: