CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
POS




Antall Innlegg : 2
Registration date : 29.04.2019

Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Empty
PosteTema: Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005?   Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Icon_minitimeMan 29 Apr 2019 - 20:02

Jeg skal nå hjelpe min demente mor å selge hennes Hobby 650 Exclusive, 2005 modell. Jeg kan ingenting om caravan (men mye om båt), og vil derfor høre med dere som kjenner merket og modellene godt.

Hva er realistisk salgspris for en slik vogn?
(Jeg ser det ligger et par på Finn.no, men jeg vet ikke om hvilke forskjeller som finnes på vognmodellen, hva som er standard utstyr og heller ikke om det er ønskepriser eller realistiske priser.)

Hun kjøpte vognen i 2016 av Sørlandets caravansenter. Før salg vil vognen inspiseres av dem for fukt (da jeg har forstått at dette er viktig), og jeg regner med at vi får papirer på at det ikke er fuktskade i vognen. Den var fuktfri da hun kjøpte den.

Jeg vet ingenting om hva som er standard utstyr i campingvogner. Det medfølger et Isabella Ambassadør fortelt. Dette er ikke brukt av min mor.

Det er to store gassflasker i fronten. Kjøleskap (nytt i 2016?), gassbluss, varmeovn på gass (integrert under skap), varmtvannsvarmer.

Puter etc ser godt holdt ut.

Vognen har de siste 2-3 årene stått på fast plass, oppjekket. Kjørte den hjem i går (11 mil) og den var god å dra og bremsene slo inn og slapp som de skal. Vognen var tørr og fin inni.
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Empty
PosteTema: Re: Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005?   Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Icon_minitimeOns 1 Mai 2019 - 10:20

Rundt 120.000, alt avhengig av hvor fort dere ønsker å bli kvitt den.
Kanskje forhandleren som tar fukttesten kan hjelpe dere med en fornuftig pris også?

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Empty
PosteTema: Re: Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005?   Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Icon_minitimeOns 1 Mai 2019 - 15:14

Tfor ikke at du skal forvente noe særlig over 100', det er bare å se på hva tilsvarende vogner er priset til på Finn. Vogner med køyesenger tror jeg er høyere priset enn de med enkle og dobbelseng. Og privatsalg gir ikke de høyeste prisene. Start med 110' og se hva som skjer.
Til Toppen Go down
POS




Antall Innlegg : 2
Registration date : 29.04.2019

Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Empty
PosteTema: Re: Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005?   Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Icon_minitimeTor 2 Mai 2019 - 10:39

Flott, da har jeg noe å gå ut fra.

Begrepet "tilsvarende vogner" er litt uklart for meg da jeg ikke vet hva som er standard. Har forsøkt å finne ut av priser på Finn men ser at det er et eget "fagfelt" å forstå. Jeg vet ikke hva de ulike merkene går for, byggekvalitet etc. Men de to vognene jeg fant lå på hhv 100 og 125 tusen, så det samstemmer jo med hva dere skriver her.

Forhandler ville ikke si noe pris. De sa bare at hvis de skulle gitt innbyttepris så ville den være på ca 60, men da sa han også rett ut at da er hensikten deres å tjene penger på den.

Nå er vognen til fuktsjekk, så da får vi se etterpå.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Empty
PosteTema: Re: Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005?   Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Icon_minitimeTor 2 Mai 2019 - 17:55

Sammelignbare vogner er jo bare å Finne på finn med å søke på den samme vognbetegnelsen, så ser du omtrent hva du kanskje får. Jeg tenkte først å si at om du fikk 100' så tror jeg du skal være fornøyd, men la på 10'. Sjekket det på finn, og det er et stort sprik der også.
Når forhandler sier 60' så må du regne med at han forventer å tjene 30' eller mere på den. Og forhandlere oppnår vel langt enklere en bra pris for den tryggheten det gir.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Empty
PosteTema: Re: Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005?   Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva er realistisk salgspris for en Hobby 650 Exclusive 2005?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Erfaringer med Hobby 720 UKFE Exclusive 2005 mod.??
» Varmtvannsbereder til Hobby 650 exclusive 2000 mod.
» Hobby Exclusive 650 KFU 2002, strøm og batteri.
» Hobby 560 ufk 2005
» Hobby 560 prestige 2005 mod.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: