CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvordan får jeg gulv varmen igang.

Go down 
3 posters
AvInnlegg
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Hvordan får jeg gulv varmen igang. Empty
PosteTema: Hvordan får jeg gulv varmen igang.   Hvordan får jeg gulv varmen igang. Icon_minitimeLør 11 Nov 2017 - 17:50

Heisan.
Nå har jeg klønet som bare det her og finner ikke ut.
Hvordan jeg setter på gulvvarme i denne vogna.

Williams sa det var gulvvarme som gikk sammen med alde maskin. Står at det skal være en kran jeg må sette på
riktig stilling. Denne finner jeg ikke noen steder.

Jeg har ikke fyllt vann til varmtvannbereder og ikke vann i vogna ellers. Men det må da gå ann og få gulvvarmen igang uten dette?

Noen som har peil på dette?
ALDE 3020
Vognen heter da 870 Dethleffs Modell 5ET Type EG/CE 002   SNOW. 2016 modell.

Hilsen Roy
Til Toppen Go down
jan erik
CAMPER
CAMPER
jan erik


Male
Antall Innlegg : 33
Age : 74
Localisation : Jessheim
Registration date : 11.12.2008

Hvordan får jeg gulv varmen igang. Empty
PosteTema: Re: Hvordan får jeg gulv varmen igang.   Hvordan får jeg gulv varmen igang. Icon_minitimeLør 11 Nov 2017 - 19:44

Jeg har Cabby med Alde 3010 og der blir det varmt i gulvet når Alden står på enten med 220V eller gass som er det jeg bruker, men det er også en vender på rørene til gulvet som er plassert foran i vogna under sofa gruppen på venstre side.Kanskje er det sånn hos deg også selv om din er nyere.

Jan Erik.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Hvordan får jeg gulv varmen igang. Empty
PosteTema: Re: Hvordan får jeg gulv varmen igang.   Hvordan får jeg gulv varmen igang. Icon_minitimeLør 11 Nov 2017 - 22:05

Gulvvarmen bruker ikke varmtvannet siden det fryser sønder i kulden.  Det er frostvæske-blanding som sirkulerer der.  Også i min er det en ventil som kan slå av varmen i soverommet, men ikke noen ventil forgulvvarmen ellers.  Det styres av Alden på eller av.

Du kan muligens ha en luftboble i systemet som er årsaken som sperrer for sirkulasjonen.  Har du sjekket om det i det minste kommer en liten lunk?  Om en luftboble sperrrer for sirkulasjonen skulle det kanskje bli en antydning til lunk.

Varmekursen til gulvet er not helt sikkert separat fra varmen rundt veggen, og da må det nok være en kran/ventil et steds.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Hvordan får jeg gulv varmen igang. Empty
PosteTema: Re: Hvordan får jeg gulv varmen igang.   Hvordan får jeg gulv varmen igang. Icon_minitimeLør 11 Nov 2017 - 22:16

Prøvd det meste nå. Ikke sikker på om det er noe luft i systemet. Usikker på hvordan man ser dette.
I brukemanualen er det bildet av en ventil som kan åpnes og stenges, men denne finner jeg ikke noen steder.
Står at den skal være i på venste side i axel høyde.
har funnet en rød kran som er i mittdelen ca og den står ser det ut som på (langsetter) og ikke på (tverra) som for meg er at den er åpen når den står langsetter.
Vognene er kun 14 dager gammel og ikke noe er brukt på den fra før.


Gulvet er null varme, helt kaldt.

Brukermanualen på disse vognene er rimelig ubrukelig. Vært litt lettere om man fikk en brukermanual for akkurat denne modellen og ikke som den jeg har som er for mange ulike modeller.
Men forhandler sa det bare var og sette på alden, så gjorde den seg selv.
Dette stemte i alle fall ikke.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Hvordan får jeg gulv varmen igang. Empty
PosteTema: Re: Hvordan får jeg gulv varmen igang.   Hvordan får jeg gulv varmen igang. Icon_minitimeLør 11 Nov 2017 - 22:33

I teorien skal det bare være å sette Alden i sving, så ordner resten seg selv - mer eller mindre.

En tanke jeg har at den krana / ventilen er lavt plassert.  Har du prøvd å endre posisjonpå den?
Hvis det skulle være en luftblære i systemet, så stiger den nok opp til høyest mulig posisjon siden luft er mye lettere enn væska.

Høres logisk ut at den ventilen er plassert midt i vogna, i lengderetninga.  I fall den stenger av varmen i halve vogna.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Hvordan får jeg gulv varmen igang. Empty
PosteTema: Re: Hvordan får jeg gulv varmen igang.   Hvordan får jeg gulv varmen igang. Icon_minitimeSøn 12 Nov 2017 - 0:11

takk for svar. prøver ut litt her.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvordan får jeg gulv varmen igang. Empty
PosteTema: Re: Hvordan får jeg gulv varmen igang.   Hvordan får jeg gulv varmen igang. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvordan får jeg gulv varmen igang.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hjeeelp!! Hvordan får jeg igang gassen på Polaren??+
» Hvordan få et lunt og bra gulv i helårstelt?
» Hvordan stoppe trekk fra gulv/platting
» Sliter med varmen i 750 Snow. Noen råd?
» Hvor strøm bruker en Campingvogn på å holde varmen i et døgn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: