CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Mads




Antall Innlegg : 6
Registration date : 10.09.2017

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeSøn 10 Sep 2017 - 20:40

Hei. Nylig kjøpt ei 663uk Adria. Første helga nå. Opplever det er dårlig fart på vannet i kranene, både på kjøkkenet og badet. Kan det bære pumpa i tanken ? Ser det er dusj hode på krana f.eks på kjøkkenet, men blir bare en svak enkel stråle.. noen tips, råd? Eventuelt vet noen hvilken type pumpe jeg skal kjøpe igjen Smile takk for alle tilbake meldinger

Mvh mads
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeSøn 10 Sep 2017 - 22:58

Prøv Reich sin twinpumpe. Mener denne har 1,4 bar, mot mange andres 0,6 bar.
Til Toppen Go down
Mads




Antall Innlegg : 6
Registration date : 10.09.2017

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeMan 11 Sep 2017 - 8:37

Kan ikke trykket bli for høyt da? På tanke på at slangene sitter vell ikke all verden Smile har du noen anelse hvem av de som passer overens med slanger osv ?
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeMan 11 Sep 2017 - 8:58

Du skriver veldig lite om vogna, alder, om det er Truma eller Alde, om det er like dårlig trykk på varmt og kaldt vann, om vogna har stått ubrukt lenge etc. På Alde er det litt mer som kan skape dårlig trykk.
Til Toppen Go down
Mads




Antall Innlegg : 6
Registration date : 10.09.2017

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeMan 11 Sep 2017 - 9:24

Beklager, tenkte ikke over att ratt aldevarmen kan ha noe med trykket og vannet sånn. Vogna er en 2010 modell med alde varme ja. Trykket er likedan uansett på kaldt eller varmt. Smile
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeMan 11 Sep 2017 - 9:28

Har du varmt vann på vogna eller bare lunkent?
Til Toppen Go down
Mads




Antall Innlegg : 6
Registration date : 10.09.2017

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeMan 11 Sep 2017 - 9:32

Jeg har varmt vann. Men ikke att jeg er så veeeldig bekjent med selve styringa på alde panelet, men varmen på vannet skrur seg av etterhvert. Må skru på igjen etter ei stund vis jeg skal ha varmt igjen..
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeMan 11 Sep 2017 - 10:04

Nå skal jeg være forsiktig med å påstå noe for jeg regner med at du har en nyere utgave en den jeg har, men det skulle ikke forundre meg om det er ekstra varmtvann du setter på. Er Alden på, leverer den varmtvann når det er vann i Alden.

Det jeg mistenker er en tilbakeslagsventil som sitter på kaldtvann siden ut av Alden, på mi vogn er det en ca 7cm lang og ca 15-20 mm i diameter med slange tilkobling i ene enden og ett t-stykke i andre enden, som henger. Finner du denne og skrur den opp, eventuelt prøver å blåse igjennom (er det ikke gjennomgang må du åpne den) finner du en "kule" som muligens sitter fast. Er denne ok ville jeg nok gått for ny pumpe.
Til Toppen Go down
Mads




Antall Innlegg : 6
Registration date : 10.09.2017

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeMan 11 Sep 2017 - 10:26

Ok takk for innspill og svar. Da er jeg noe på vei:) da skal jeg se om jeg finner igjen den, den skal sitte i nærheten av selve alden, eller kan den likså greit sitte hvor som helst ?
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeMan 11 Sep 2017 - 10:29

I nærheten.
Til Toppen Go down
Mads




Antall Innlegg : 6
Registration date : 10.09.2017

Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitimeMan 11 Sep 2017 - 10:31

Takk Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Empty
PosteTema: Re: Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica   Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Egenvekt Adria 563 UK Classica 2008
» Adria 663UK - Hva bør man ta med av ekstrautstyr?
» El-gulvvarme i Adria 663UK `10.
» Adria classica 663 2009 med alde. Vintervogn?
» Adria 663UK nyere enn 2011.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: