CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fra fukt til skade

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Sveinung_73




Antall Innlegg : 2
Registration date : 30.12.2014

Fra fukt til skade  Empty
PosteTema: Fra fukt til skade    Fra fukt til skade  Icon_minitimeTir 30 Des 2014 - 16:09

Hei
Hvor mye fukt tåler gulvet i en 2007 Cabby før skade oppstår. Er konstruert etter cabbymetoden anno 2007.

Jeg fryktet først at bakveggen var lekk da vi så en vanndam på gulvet for tre uker siden. Det hele var heldigvis bare mutteren fra vannslangen mot magnetventilen tilh toalettet (thetford C200)som måtte skrus bedre til. Vi skiftet magnetvantilen tidligere i høst ettersom vi hadde en dam av ferskvann oppå toalett kassetten hver gang vi tømte denne. Jeg lokaliserte lekkasjen i helga da en tynn stråle sto ut fra koblingen da det var trykk i rørene. En halv tørning senere var lekkasjen vekk.
Vi har hatt tørkehånklær for å få vekk vannet der vi har kommet til men jeg liker ikke at lekkasjen har gått under dushgulvet.
Tiltak som er gjordt:

-Sparkelista under skyvedøra er fjernet for bedre lufting innunder dushgulvet
-Termostaten står 10 grader inni vogna (utenfor er det nå -10).
-Det står nå en avfukter der med vifte som skal stå og blåse til neste gang vi kommer (minst tre uker).

Jeg ser ingen synlige fukskader men er jo bekymret for det jeg ikke kommer til å inspisere. Noen som vet hva materialet i gulvet på disse vognene tåler.

Er det andre ting jeg bør gjøre utover dette??

Takknemlig for svar og ha et godt nyttår :-)
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Fra fukt til skade  Empty
PosteTema: Re: Fra fukt til skade    Fra fukt til skade  Icon_minitimeTir 30 Des 2014 - 17:21

Hei
Dette bør ikke være noe problem,da det er noe vann som er sølt utover gulvet og det meste er sikkert tørka opp igjen.Noe annet er om det har vært lekkasje utenfra som har tilført fukt hele tiden da har dette blitt skade.
Gulvet et vel av X-finner ikke vannfast,men om dette står til uttørking så blir det bra.
Til Toppen Go down
Sveinung_73




Antall Innlegg : 2
Registration date : 30.12.2014

Fra fukt til skade  Empty
PosteTema: Re: Fra fukt til skade    Fra fukt til skade  Icon_minitimeTir 30 Des 2014 - 18:42

Godt å høre.
Vogna er ellers god, når en står oppi slike problemer kommer mange tanker hvor en nermest forbanner seg selv for å ikke heller låne litt mer så en kunne kjøpe ny vogn med garanti fra et rimeligere merke ;-)
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Fra fukt til skade  Empty
PosteTema: Re: Fra fukt til skade    Fra fukt til skade  Icon_minitimeTir 30 Des 2014 - 19:07

Det kunne nok ha oppstått lekkasje selv på ei ny vogn vil jeg tro,det er nok ei bra vogn det du/dere har der.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Fra fukt til skade  Empty
PosteTema: Re: Fra fukt til skade    Fra fukt til skade  Icon_minitimeTir 30 Des 2014 - 23:49

Den delen som hadde lekkasje bør du sjekke grundig, er nemlig ikke sikkert det bare var løs forskruvning.
Om jeg forstår riktig er dette en del som har sprukket på mange vogner, ofte Kabe, men også på min. Dette skjer på grunn av litt restvann som fryser.
Vanlig nødrep som gjerne blir stående er en gardene forskruvning/nippel.
Angående Kabe og hyppighet på denne feilen er det eventuelt at de har vannslangene liggende høyere oppe på veggen enn andre som kan være forklaringen. Toalettet er ellers likt på mange merker.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fra fukt til skade  Empty
PosteTema: Re: Fra fukt til skade    Fra fukt til skade  Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fra fukt til skade
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Har kjøpt vogn med fukt skade, tips til reprasjon:)
» Zip og skade på vogn...?
» campingvogn skade
» Thetford kjøleskap N115 (115L) - liten skade på dør
» Hvem i Østfold/Akershus reparerer skade i siden på vogn?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: CABBY-
Gå Til: