CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 LMC 560 MDK Luxus

Go down 
5 posters
AvInnlegg
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitimeMan 5 Aug 2013 - 9:53

Hadde i utgangspunktet tenkt på å gå for en Hobby, men blir skremt av alle trådene om dårlig kvalitet etc. Hvordan stiller LMC seg i forhold? Denne http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=42332764 har jo samme løsning som Hobby 560 UKMFe, men det kan se ut som det er litt mer plass i midtsittegruppen i LMC'en
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: Re: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitimeMan 5 Aug 2013 - 11:04

Hei
LMC er nok ei bedre vogn i forhold til Hobby,men her gjelder det også at det dokumenteres fuktfri les:fuktkontroll, ikke bare med ord men på papiret.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: Re: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitimeMan 5 Aug 2013 - 11:25

Dethleffs skrev:
Hei
LMC er nok ei bedre vogn i forhold til Hobby,men her gjelder det også at det dokumenteres fuktfri les:fuktkontroll, ikke bare med ord men på papiret.

Ja, dette bør en vel kunne forlange før en kjøper brukt. Ser mange skriver fuktfri i annonsene, men dette bør vel utføres proffesjonelt for å være sikker.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: Re: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitimeMan 5 Aug 2013 - 11:45

Fuktkontroll skal være utført av kvalifisert personell og være dokumentert. Dette bør absolutt være på plass ved kjøp av bruktvogn. Og jo eldre vogna er jo viktigere er det.
Har vært og sett på vogner som i følge eier skal være helt tett og tørr hvor det motsatte var tilfelle så det er absolutt en ting som må tas alvorlig.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: Re: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitimeMan 5 Aug 2013 - 11:59

Johnny skrev:
Fuktkontroll skal være utført av kvalifisert personell og være dokumentert. Dette bør absolutt være på plass ved kjøp av bruktvogn. Og jo eldre vogna er jo viktigere er det.
Har vært og sett på vogner som i følge eier skal være helt tett og tørr hvor det motsatte var tilfelle så det er absolutt en ting som må tas alvorlig.

Ja absolutt, jeg kommer ikke til å kjøpe vogn før jeg er sikker på at den er tett. Derfor vil jeg også helst kjøpe igjennom en forhandler, jeg føler jeg står sterkere då.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: Re: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitimeMan 5 Aug 2013 - 21:36

En del av LMC modellene har hatt litt svake tak som blir litt konkave sånn at vann renner over kanten på taklukene. Vet ikke akkurat hvilke modeller dette gjelder, men den du linker til har i alle fall riktig alder.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Mr.Vikebø
CARAVANER
CARAVANER
Mr.Vikebø


Male
Antall Innlegg : 131
Age : 41
Localisation : Meland(Nordhordland)
Registration date : 14.08.2011

LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: Re: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitimeTir 6 Aug 2013 - 10:40

AndersW skrev:
Hadde i utgangspunktet tenkt på å gå for en Hobby, men blir skremt av alle trådene om dårlig kvalitet etc. Hvordan stiller LMC seg i forhold? Denne http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=42332764 har jo samme løsning som Hobby 560 UKMFe, men det kan se ut som det er litt mer plass i midtsittegruppen i LMC'en

Dethleffs skrev:
Hei
LMC er nok ei bedre vogn i forhold til Hobby,men her gjelder det også at det dokumenteres fuktfri les:fuktkontroll, ikke bare med ord men på papiret.


Bakgrunnen for alle trådene du nevner må sies at er Hobbys markedsandel på nærmere 50%. Dermed vil der være mer tråder på et forum knyttet til merket siden de er store.

Hvorvidt de er bedre enn LMC enn Hobby og vice versa har jeg ikke tenkt å diskutere, men for min egen del er jeg fornøyd med min vogn. Kvaliteten opplever jeg som fullt brukbar, at man at ting må etterstrammes etc dersom den er kjørevogn vil jeg ikke omtale som unormalt uansett merke med tanke på belastning ved kjøring på norske veier..

Viktigste punktet er at vognene blir fulgt opp og servet, hvis ikke bør man være sunt skeptisk.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: Re: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitimeTir 6 Aug 2013 - 17:06

Mr.Vikebø skrev:
AndersW skrev:
Hadde i utgangspunktet tenkt på å gå for en Hobby, men blir skremt av alle trådene om dårlig kvalitet etc. Hvordan stiller LMC seg i forhold? Denne http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=42332764 har jo samme løsning som Hobby 560 UKMFe, men det kan se ut som det er litt mer plass i midtsittegruppen i LMC'en

Dethleffs skrev:
Hei
LMC er nok ei bedre vogn i forhold til Hobby,men her gjelder det også at det dokumenteres fuktfri les:fuktkontroll, ikke bare med ord men på papiret.


Bakgrunnen for alle trådene du nevner må sies at er Hobbys markedsandel på nærmere 50%. Dermed vil der være mer tråder på et forum knyttet til merket siden de er store.

Hvorvidt de er bedre enn LMC enn Hobby og vice versa har jeg ikke tenkt å diskutere, men for min egen del er jeg fornøyd med min vogn. Kvaliteten opplever jeg som fullt brukbar, at man at ting må etterstrammes etc dersom den er kjørevogn vil jeg ikke omtale som unormalt uansett merke med tanke på belastning ved kjøring på norske veier..

Viktigste punktet er at vognene blir fulgt opp og servet, hvis ikke bør man være sunt skeptisk.

Joda det er klart, men det er jo ikke tvil om at for eksempel skapdører, hengsler og håndtak føles kjipere i en Hobby enn mange andre vogner. Men på den annen side så kjøper mange Hobby igjen og igjen, så mange er nok fornøyde også.
Til Toppen Go down
Mr.Vikebø
CARAVANER
CARAVANER
Mr.Vikebø


Male
Antall Innlegg : 131
Age : 41
Localisation : Meland(Nordhordland)
Registration date : 14.08.2011

LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: Re: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitimeOns 7 Aug 2013 - 8:56

Det har nok med design å gjøre, mange har heller ikke lyst å blåse av 500k på en vogn. Kvaliteten opplever jeg som grei i forhold til pris. Jeg har hatt Knaus tidligere (fra '95) og den føltes enkelere. Utfra hva jeg ser av de nye Knaus-vognene, så frister de litt da de har blitt pene inni. Jeg har desverre ikke fått tatt/følt på en slik vogn innvendig.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: Re: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitimeOns 7 Aug 2013 - 9:09

Mr.Vikebø skrev:
Det har nok med design å gjøre, mange har heller ikke lyst å blåse av 500k på en vogn. Kvaliteten opplever jeg som grei i forhold til pris. Jeg har hatt Knaus tidligere (fra '95) og den føltes enkelere. Utfra hva jeg ser av de nye Knaus-vognene, så frister de litt da de har blitt pene inni. Jeg har desverre ikke fått tatt/følt på en slik vogn innvendig.

De nye Hobby-vognene er ihvertfall griselekre. En får heilt sikkert det en betaler for. Jeg er mekaniker og handy, så jeg bekymrer meg ikke så voldsomt for om jeg må skru i noen ekstra skruer, men fukt vil jeg ikke ha noe av, hehe. Jeg har også vurdert Knaus, men om kvaliteten er lik så vinner Hobby på designet, selv om det ikke er store forskjeller på vognene.
Til Toppen Go down
Sponsored content





LMC 560 MDK Luxus Empty
PosteTema: Re: LMC 560 MDK Luxus   LMC 560 MDK Luxus Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
LMC 560 MDK Luxus
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» påløpstempel LMC 535F luxus 1985mod
» hvordan er skallet bygget opp lmc 450 Luxus 1986
» Visibly Loud "Articulated Dream" Luxus hus på hjul

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: LMC-
Gå Til: