CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forskjellen på Camper/Nomad

Go down 
3 posters
AvInnlegg
tuva




Antall Innlegg : 5
Registration date : 17.02.2013

Forskjellen på Camper/Nomad Empty
PosteTema: Forskjellen på Camper/Nomad   Forskjellen på Camper/Nomad Icon_minitimeSøn 17 Feb 2013 - 20:06

Vurderer å henvende meg til 2-3 Dethleffsforhandlere ila uka, men vil være litt forberedt.

Tenker å innhente tilbud på 560. Ser de har kampanje på Nomad - og en litt annen kampanje på Camper. Grunnrisset (løsningen) synes lik; dvs. 560 FMK. Prisene ser også ut til å være forholdsvis like...

Ser også at en forhandler også annonserer 2012 modell 560 SK (sannsynligvis en overligger)

Hva er forskjellen på Nomad og Camper. Dethleffsbrosjyren på nett ga meg ingen gode svar dessverre... Har på følelsen at "Nomad" er hakket "finere" enn "Camper" - men usikker..

Vet noen forskjellen på 560 FMK og den "gamle" 560SK?

Som "outsider" vurderer vi også et par 700 vogner - en 2011modell og en 2012 modell (sannsynligvis overligger det også...)


Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Forskjellen på Camper/Nomad Empty
PosteTema: Re: Forskjellen på Camper/Nomad   Forskjellen på Camper/Nomad Icon_minitimeSøn 17 Feb 2013 - 20:09

største forskjellen er utseendet på interiøret mellom nomad og camper
så mye har jeg i alle fall fått med meg
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Forskjellen på Camper/Nomad Empty
PosteTema: Re: Forskjellen på Camper/Nomad   Forskjellen på Camper/Nomad Icon_minitimeSøn 17 Feb 2013 - 20:14

FMK, da snakker vi vel det nye karosseriet tenker jeg.
Nomad kontra Camper er vel som du sier slik som det var rundt-08 at Camper var enklere gjerne lys i innredning mens Lifestyle Snow og senere Nomad var mørkere og faktisk også litt annen plastikk på bakenden.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
tuva




Antall Innlegg : 5
Registration date : 17.02.2013

Forskjellen på Camper/Nomad Empty
PosteTema: Re: Forskjellen på Camper/Nomad   Forskjellen på Camper/Nomad Icon_minitimeSøn 17 Feb 2013 - 20:38

Takk for raske tilbakemeldinger Smile

FMK ser ut til å være årets modell - ja. På bilder/skisser ser FMK og "gamle" SK nokså like ut.

Jeg har også på følelsen at forskjellen mellom Camper og Nomad ikke er all verden, men skulle det være forskjeller av betydning, som f.eks utstyrsnivå, størrelse på kjøleskap, varmtvannstank, isolering, osv er det jo greit å vite.
Var innom Hobbyforhandler før helga og han var "ærlig nok" til å innrømme at forskjellen mellom de luxe og prestige stort sett bestod av farger på skapdører og stoff i sofaen...

Forhandler kan sikkert svare på mye av dette, men som sagt; greit å være litt forberedt.. Jeg mistenker ikke selgere for å være uredelige, men det er jo lett å "snakke opp" f.eks en Nomadvogn, hvis man har stående tre stk på lager - og ingen Camper - for eksempel Wink
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Forskjellen på Camper/Nomad Empty
PosteTema: Re: Forskjellen på Camper/Nomad   Forskjellen på Camper/Nomad Icon_minitimeSøn 17 Feb 2013 - 21:00

Les brosjyrer grundig, skikkelig grundig, så vil du oppdage flere ting du ikke ser i første omgang.
Det gjorde i alle fall jeg når jeg skulle kjøpe min vogn.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Forskjellen på Camper/Nomad Empty
PosteTema: Re: Forskjellen på Camper/Nomad   Forskjellen på Camper/Nomad Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Forskjellen på Camper/Nomad
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hva er forskjellen på Hobbyvognene?
» Camper Snow
» Heia hva er forskjellen på dette se bilde ????????
» Dethleffs Nomad 1990 totalrenoveringsprosjekt
» gasskomfyr Nomad lekkasje

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: