CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Adria 2011

Go down 
+26
Rudeboy
poseidon
Elisabeth
Pippi
OyvindSP
Johnny
likn
Janita
Jan
magnum
Polar 680
ovev
Åge P
mr.T
Sten Rune
annka
Campingfruen
André
Tommy
ArneO
Danskepølsen
TTB
Jan Ole
steve
Lars Egil
Ronny
30 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 9:52

Ved å handle vogn i Norge er du lojal mot norske arbeidsplasser.

Hvor skal vi ende om ingen her i Norge skal kunne tjene noen kroner på å drive med salg ?
fordi vi alle handler alt vi kan fra utlandet for å berike oss selv.
Til Toppen Go down
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 53
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 12:25

ovev skrev:
poseidon skrev:
Var akkurat inne på siden til Antons,ble ikke helt imponert over prisene.
Har bestillt vogn med forhandler på sunnmøre(Alpina 743 uk supreme).
Der var ikke mange lappene å spare når alt kom til alt,vil si att 10k er det verdt å betale for oppfølging og service.
Sjekket også pris hos ett annet import selskap via Finn.no.Det som viste seg var att på en Adria var der ikke mange kr og spare, men derimot på en Dethleffs var det mye å spare.
Gleder meg til en ny vintersesong i Sunnmørsalpane i ny Adria
VINTERENTUSIAST!!! Very Happy

Hvordan du kun kommer fram til 10k i forskjell mellom Antons priser og norske priser er for meg en gåte. Vi sparte nesten 60k på en Alpina 663 PT. Forskjellen på en 743 UK er nok noe tilsvarende.

Det skjønner ikke jeg heller, bare vognen (743 uk) sparte vi 58500 kr på, det må være en forhandler som har særdeles lave priser dere har bestillt hos da?

Rufus det må være det dummeste jeg har hørt på lenge..
Så du synes det er ok at vi gir rikdom til sånne som Rema Reitan og andre rike i Norge Rolling Eyes Laughing
Så lenge de overpriser gidder ikke jeg gi pengene mine til innehavere, har ikke en dritt med arbeidsplasser å gjøre, det er innehaverene som blir rike.
Jeg skjønner at noen velger å gi pengene sine til forhandlere i Norge, og at de synes det er tryggere med tanke på kontroller og garanti. Men å komme med sånt synes jeg bare er for dumt Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 15:50

Campingfruen. Tror du bør sette deg inn i hvordan verdier skapes i dette landet før du sier noe slikt som det er det dummeste jeg har hørt kommentarer.
Om reitan og co tar ut en masse verdier hvert år så er det mere spørsmål om hvordan de bruker disse midlene.
Dersom de bare skulle brukes til forbruk i utlandet så er det svært negativt for vår økonomi.
Men derimot dersom de reinvesteres i norsk næring hvilket en stor del av utbyttene til reitan og co gjør så er det positivt og skaper derigjennom flere arbeidsplasser.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Campingfruen
CARAVANER
CARAVANER
Campingfruen


Female
Antall Innlegg : 145
Age : 53
Localisation : Østfold
Registration date : 09.07.2009

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 17:38

Jeg tror det er 25 campingforhandlere i Norge som selger Adria nye.. Kan ikke se at de har flere avdelinger av forhandlere med masse ansatte..
Det er så typisk Norsk å tro at kun det dyreste er godt nok, og de som scorer kassen er de som eier butikkene. Du bør ikke tro at f.eks. Bigton Bil og Caravan AS ansetter flere mennesker fordi jeg eller andre legger igjen pengene sine der. Nei det gjør at han kan dra på fetere ferier eller lever mer luksuriøst. At Adria blir importert via Kabe skaper jo også et visst monopol som ikke kommer forbrukerene tilgode ihvertfall.
Så nei Johnny jeg er ikke enig med deg, og føler meg faktisk opplyst nok så jeg ikk behøver skolepreken Wink
Om ola dunk hadde sett litt hvordan andre land protesterer f.eks. Danmark, så hadde kanskje prisnivået ikke vært så høyt som det det er her i landet, men vi sitter på ratata og godtar at enkeltpersoner blir rikere og rikere... Imens menig mann skal betale dobbel pris på melk som Svenskene.
Jeg legger også igjen penger i landet her, jeg camper hele sommeren i Norge. Hvor mange av dere legger igjen pengene i utlandet på feriene deres? Eller teller ikke det kanskje?
Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 17:46

Norske arbeidsplasser får vel ikke liv laga på å fylle varehyllene med tjafs for så i ikke gidde løfte så mye som et blikk i retning av kundemassen om de skulle slumpe innom...?

Man får da jaggu jobbe for føden også Very Happy
Jeg kjører camper levert gjennom Harald A. Møller og der tror visst (dvs det er sånn det virker) at kunden skal falle på knær og tilbe alle i systemet der fordi systemet finnes...

Og basert på innlegg her på forumet så finnes tilsvarende caravanforhandlere som Møller, noe som får meg til å undres på om kanskje "noen" har litt godt av en porsjon konkurranse slik at de ikke glemmer hvor smøret på frokostbordet kommer fra. Ydmykhet & sånt noe.

Nemlig din og min lommebok.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med 'fruen, jeg.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 18:14

Eller kanskje forlanger vi mer enn godt er? Har hatt den glede å møte kunder som aldri kunne tilfredsstilles fullt ut og andre som var godt fornøyd med samme service.
Og Rudeboy, de som er ansatt i møllersystemet. De er våre medmennesker de også. Opptatt av å gjøre en jobb og tjene sine penger som alle andre. Eller er de noe annet enn mennesker?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 18:27

Du snakker om den homogene masse som kommer i skyggen av dem som gjør sitt ytterste for å fjerne kundemassen fra H.A.M-konsernet.

De er heldigvis flest av, men de som gjør sitt ytterste for at folk skal glemme merket og heller handle andre steder gjør så mye av seg - på å gjøre så lite...

Det er menneskelig å være arrogant men i en servicenæring burde det - når dette er alt man viser fram - også kvalifisere til fyken Cool
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 20:33

nå har det seg slik i campingverden som over alt ellers
ting er ikke sort hvitt
det er faktisk ganske mange forhandlere av den seriøse typen som selger vogner som de selv står som importør av
nemlig kun ett ledd mellom kunde og fabrikk, og det er forhandleren som og gir garanti, og service på vognene han selger
dette gjøres litt oftere enn jeg tror mange av dere er klar over
når først bigton bil og caravan ble nevnt her så kan jeg si med en gang at han er en av de seriøse
han står og som importør selv av vognene han selger, og har gjort det alltid så vidt jeg vet
men som en konsekvens av dette kan denne type forhandlere gi andre tilbud enn de som går via en sentral importør
og det UTEN at det har noe å si for garantien, da vogna eller bobilen er kjøpt hos en norsk seriøs forhandler som gjør jobben sin
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 20:42

Må innrømme at når det gjelder mine egne hardt tjente kroner så er jeg meg selv nærmest, kabes inntjening er IKKE førsteproritet hos meg men derimot å få mest mulig ut av lønninga..Kanskje det den relativt store forskjellen mellom dansk og norsk adria kommer av at kabe som jo er et svensk firma melker kua for hardt?..regner foresten med at johnny og rufus ikke handler mat,øl og sprit i Sverige? kanskje en ansatt hos rema må gå som følge av det...
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 20:48


...... og jeg vil heller ikke gå ned i lønn...... Rolling Eyes

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Adria 2011 - Page 10 Caravan
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 21:01

Jeg er ikke interessert i å gå inn i diskusjonen som kom, men er litt nysgjerrig på hvordan personen som handlet på Sunnmøre klarte å få en pris der til bare 10.000,- dyrere enn hos Antons? Vi må kanskje få et tilbud fra Bigton vi også og ikke bare se på prisene på Finn Smile
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 21:14


En ting som stadig forundrer meg når det gjelder besparelser på å handle utenfor landets grenser er hvordan regnestykkene blir satt opp. Veldig ofte blir en pris hos norsk forhandler lagt til grunn, det være seg enten veil pris eller priser hentet fra f.eks finn.no fra aktuelle forhandlere. Så får man ett konkret tilbud fra utenlansk forhandler og sammenligner så disse prisene. Er rimelig sikker på at ved kontakt med forhandler, gjerne flere som forhandler samme merke, og får ett konkret tilbud her så tror jeg ikke besparelsen er så formidabel som mange skal ha det til.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Adria 2011 - Page 10 Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 21:28

Sten Rune skrev:

En ting som stadig forundrer meg når det gjelder besparelser på å handle utenfor landets grenser er hvordan regnestykkene blir satt opp. Veldig ofte blir en pris hos norsk forhandler lagt til grunn, det være seg enten veil pris eller priser hentet fra f.eks finn.no fra aktuelle forhandlere. Så får man ett konkret tilbud fra utenlansk forhandler og sammenligner så disse prisene. Er rimelig sikker på at ved kontakt med forhandler, gjerne flere som forhandler samme merke, og får ett konkret tilbud her så tror jeg ikke besparelsen er så formidabel som mange skal ha det til.
er vel akkurat dette du poengterer her som kommer mer og mer frem i dagen
hvor får man de norske prisene fra?
en forhandler som selger med lav intjening og fortjeneste for å selge mest mulig
finn?
eller en som selger gjennom et forhandlernett, og skal tjene mest mulig i alle ledd, og heller miste et salg i stedet for å gå ned noen kroner på prisen, slik som f,eks krokenforhandlerne er veldig flinke til
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 21:42

Jan skrev:
Sten Rune skrev:

En ting som stadig forundrer meg når det gjelder besparelser på å handle utenfor landets grenser er hvordan regnestykkene blir satt opp. Veldig ofte blir en pris hos norsk forhandler lagt til grunn, det være seg enten veil pris eller priser hentet fra f.eks finn.no fra aktuelle forhandlere. Så får man ett konkret tilbud fra utenlansk forhandler og sammenligner så disse prisene. Er rimelig sikker på at ved kontakt med forhandler, gjerne flere som forhandler samme merke, og får ett konkret tilbud her så tror jeg ikke besparelsen er så formidabel som mange skal ha det til.
er vel akkurat dette du poengterer her som kommer mer og mer frem i dagen
hvor får man de norske prisene fra?
en forhandler som selger med lav intjening og fortjeneste for å selge mest mulig
finn?
eller en som selger gjennom et forhandlernett, og skal tjene mest mulig i alle ledd, og heller miste et salg i stedet for å gå ned noen kroner på prisen, slik som f,eks krokenforhandlerne er veldig flinke til
Om vi ikke har sjekket hos forhandler (ennå), så regner jeg jo med at flere som har importert fra Danmark (eller andre steder) har fått tilbud fra en norsk forhandler også. Jeg er sikker på at ingen importerer og sammenligner priser basert på finn.no...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 21:49

Vet ikke hvor jeg kjøper neste vogn, men prisen vil nok ha mye å si. Forrige gang fikk jeg liten, nesten ubetydelig prisforskjell og handlet i Norge. Trodde da at garantiansvaret var viktig, er ikke like sikker lenger.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av Jan Ole den Fre 22 Apr 2011 - 22:12, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 22:02

TTB skrev:
Jan skrev:
Sten Rune skrev:

En ting som stadig forundrer meg når det gjelder besparelser på å handle utenfor landets grenser er hvordan regnestykkene blir satt opp. Veldig ofte blir en pris hos norsk forhandler lagt til grunn, det være seg enten veil pris eller priser hentet fra f.eks finn.no fra aktuelle forhandlere. Så får man ett konkret tilbud fra utenlansk forhandler og sammenligner så disse prisene. Er rimelig sikker på at ved kontakt med forhandler, gjerne flere som forhandler samme merke, og får ett konkret tilbud her så tror jeg ikke besparelsen er så formidabel som mange skal ha det til.
er vel akkurat dette du poengterer her som kommer mer og mer frem i dagen
hvor får man de norske prisene fra?
en forhandler som selger med lav intjening og fortjeneste for å selge mest mulig
finn?
eller en som selger gjennom et forhandlernett, og skal tjene mest mulig i alle ledd, og heller miste et salg i stedet for å gå ned noen kroner på prisen, slik som f,eks krokenforhandlerne er veldig flinke til
Om vi ikke har sjekket hos forhandler (ennå), så regner jeg jo med at flere som har importert fra Danmark (eller andre steder) har fått tilbud fra en norsk forhandler også. Jeg er sikker på at ingen importerer og sammenligner priser basert på finn.no...

Jeg mener ikke at noen importerer uten å ha fått en pris fra norsk forhandler, men at mange regnestykker blir pyntet på for at besparelsen skal se så stor ut som mulig er jeg helt sikker på. Har sett mange slike eksempler.

Men ved å innhente priser fra flere norske forhandlere vil man også kunne presse disse noe. At det er besparelser er helt åpenbart, men regnestykket er jo heller ikke ferdig før den dagen vogna er solgt igjen.....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Adria 2011 - Page 10 Caravan
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 22:16

Skjønner ikke vitsen med å pynte på sannheten jeg da, men så er jeg bare en landsens jente som sikkert ikke skjønner seg på alt Wink

Å regne på hvilken vogn og import/ikke import som vil lønne seg når vi skal selge igjen, tror jeg vi lar være. Vi finner først ut hvilken vogn vi vil ha, innhenter forskjellige tilbud og vil handle fra den forhandleren vi får beste tilbudet fra, totalt sett når vi skal trekke penger fra kontoen. Så får vi håpe at man får solgt vogna for det den er verdt når det er tid for det igjen Smile

Vi sitter forresten og funderer på om vi skal droppe å tenke mer på å kjøpe vogn nå før ferien og heller selge denne når ferien er over for så å få et godt tilbud på en overligger etter nyttåret en gang. Slik jeg har forstått det, så er det fullt mulig å få ganske gode tilbud da, er det ikke? Og går det an å kjøpe overliggere fra Antons? Til en god pris?
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 22 Apr 2011 - 22:46

Sten Rune skrev:

En ting som stadig forundrer meg når det gjelder besparelser på å handle utenfor landets grenser er hvordan regnestykkene blir satt opp. Veldig ofte blir en pris hos norsk forhandler lagt til grunn, det være seg enten veil pris eller priser hentet fra f.eks finn.no fra aktuelle forhandlere. Så får man ett konkret tilbud fra utenlansk forhandler og sammenligner så disse prisene. Er rimelig sikker på at ved kontakt med forhandler, gjerne flere som forhandler samme merke, og får ett konkret tilbud her så tror jeg ikke besparelsen er så formidabel som mange skal ha det til.

Jeg har i tidligere innlegg i denne tråden nevnt en besparelse på opp mot kr 60 000.-
Det er basert på tilbud fra lokal forhandler i fjor, der jeg fikk ca kr 10 000.- i avslag uten innbytte.
Jeg regner jeg det slik:

Adria 663 UK Supreme, lokal forhandler,
kr 276 000.-
Ekstrautstyr kr 15 000.-
Kontantrabatt kr -10 000.-
Sum kr 281 000.-

Sum fra Antons, levert Oslo, inkl ekstrautstyr for DK kr 15 000.-
NOK inkl moms kr 221 000.-

Jepp, det blei kr 60 000.- i besparelse.Very Happy
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeLør 23 Apr 2011 - 1:35

Sten Rune skrev:
TTB skrev:
Jan skrev:
Sten Rune skrev:

En ting som stadig forundrer meg når det gjelder besparelser på å handle utenfor landets grenser er hvordan regnestykkene blir satt opp. Veldig ofte blir en pris hos norsk forhandler lagt til grunn, det være seg enten veil pris eller priser hentet fra f.eks finn.no fra aktuelle forhandlere. Så får man ett konkret tilbud fra utenlansk forhandler og sammenligner så disse prisene. Er rimelig sikker på at ved kontakt med forhandler, gjerne flere som forhandler samme merke, og får ett konkret tilbud her så tror jeg ikke besparelsen er så formidabel som mange skal ha det til.
er vel akkurat dette du poengterer her som kommer mer og mer frem i dagen
hvor får man de norske prisene fra?
en forhandler som selger med lav intjening og fortjeneste for å selge mest mulig
finn?
eller en som selger gjennom et forhandlernett, og skal tjene mest mulig i alle ledd, og heller miste et salg i stedet for å gå ned noen kroner på prisen, slik som f,eks krokenforhandlerne er veldig flinke til
Om vi ikke har sjekket hos forhandler (ennå), så regner jeg jo med at flere som har importert fra Danmark (eller andre steder) har fått tilbud fra en norsk forhandler også. Jeg er sikker på at ingen importerer og sammenligner priser basert på finn.no...

Jeg mener ikke at noen importerer uten å ha fått en pris fra norsk forhandler, men at mange regnestykker blir pyntet på for at besparelsen skal se så stor ut som mulig er jeg helt sikker på. Har sett mange slike eksempler.

Men ved å innhente priser fra flere norske forhandlere vil man også kunne presse disse noe. At det er besparelser er helt åpenbart, men regnestykket er jo heller ikke ferdig før den dagen vogna er solgt igjen.....



Pynta på sannheita? hvorfor det? har selvfølgelig tilbud fra andre plasser enn anton..lokal forhandler og forhandler i sverige..og prøv å snakk vekk forskjellen mellom 237000 og 300000 om du kan..betal gjerne 60000,- mere om du vil,gjør som en annen her på forumet og påstå at det koster 20000 å hente vogna i oslo.. jeg foretrekker å kjøpe vogna 60k billigere og selge den billigere når den tid kommer..enkel matematikk som det ikke er så enkelt å argumentere bort..
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeLør 23 Apr 2011 - 10:04


Utfra de tallene som her kommer så er det store besparelser på Adria skjønner jeg. Hva dette skyldes tror jeg neppe vi kan klandre norske forhandlere for. Tror nok dette skyldes prisene fra Kabe-konsernet.
For 3 år siden skjekket jeg selv ang import av både Hobby720 og Dethleffs 720 fra Tyskland og den største besparelsen jeg fikk da var 24500,- på ei Hobby-vogn.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Adria 2011 - Page 10 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeLør 23 Apr 2011 - 10:26

Om alle handler i utlandet går handelsbalansen til dundas.
Det skaper intet annet en arbeidsløse nordmenn.

Vi kan ikke regne med å få sitte på lønnstoppen i Europa og samtidig bruke våre lønninger i lavkostland veldig lenge.
Da stanser rotasjonen i vårt eget land opp.

Om alle handler vogn i utlandet vil vår caravanbransje dø.
Mangfoldet forsvinner.

Handle i Sverige gjør jeg om jeg er i Sverige.
Jeg handler det jeg har bruk for de dagene jeg måtte befinne meg i Sverige.
Det hender ofte at jeg er i Sverige uten å bruke ei krone.
Jeg handler ikke i Sverige fordi jeg har en taktikk om at min lokale butikk ikke skal ha fortjeneste.

Hvem blir arbeidsløse først; vel... de som er enklest å erstatte antagelig;
Noen som lever på tynn is i dag er buss og lastebil sjåfører; disse kjøper vi i utlandet;
Handtverkere kjøper vi mye av i utlandet;

Vi sa nei til EU i 2 vendinger.
Likevel har våre politikere sagt ja til EU tilpassning også her i landet.
Våre folkevalgte ga rett og slett F i resultatet i folkeavstemningen.
Fri flyt av arbeidskraft, varer og tjenester gir bedre profitt for næringslivet.
Men det gir en skare av arbeidsløse nordmenn.
Det har også gitt oss en skare av kriminelle.

Hele regninga for denne elendigheta er det våre barn som må ta.

Det hele er antagelig et spørsmål om moral.














Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeSøn 24 Apr 2011 - 1:35

Det er ikke et spørsmål om moral, det er et spørsmål personlig økonomi og kabes overprising av Adria..hadde prisforskjellen mellom dansk og norsk vogn vært fornuftig ville norsk vogn vært et alternativ..i tillegg virker norske forhandlere lite villig til å møte kunden med et fornuftig prisavslag, lurer på om de har hatt det litt vel godt alt for lenge?..
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeSøn 24 Apr 2011 - 9:28

Ronny skrev:
..i tillegg virker norske forhandlere lite villig til å møte kunden med et fornuftig prisavslag, lurer på om de har hatt det litt vel godt alt for lenge?..

Jeg tror kansje ikke norske forhandlere har anledning til å gå noe særlig ned i pris pga prisen de må betale til Kabe. Ingen er vel spesielt lysten på å selge ting med tap, for deretter å kansje måtte gjøre deler av garanti rep på egen kappe......


_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Adria 2011 - Page 10 Caravan
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeSøn 24 Apr 2011 - 13:49

Enkelt forklart, jo flere ledd det skal gjennom, jo dyrere blir det.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeLør 30 Apr 2011 - 19:44

[quote="Sten Rune" Men ved å innhente priser fra flere norske forhandlere vil man også kunne presse disse noe. At det er besparelser er helt åpenbart, men regnestykket er jo heller ikke ferdig før den dagen vogna er solgt igjen..... [/quote]

Det er sant, og jeg tjente 11 000.- da jeg solgte den sist høst, i forhold til det jeg betalte da jeg kjøpte den. Trylletryll, og besparelsen er enda større Very Happy
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeMan 2 Mai 2011 - 10:04

I morgen kjører jeg for å hente hjem min 663 UK Supreme Adria 2011 - Page 10 95882
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeOns 18 Mai 2011 - 18:20

Ba om tilbud på innbytte av 663'n min og kjøp av Adria 743 ut Supreme i dag av en annen autorisert forhandler enn der jeg handla sist, skal bli intressant å se hvilken pris han kommer med..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeTor 19 Mai 2011 - 18:16

175k innbyttepris 295k for den nye 120k i mellom..uffda ble ikke helt billig den der nei..får diskutere det med kona..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeTor 19 Mai 2011 - 18:30

Men den til 237000.- da? Ble det ikke noe av det? Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 20 Mai 2011 - 21:46

Tja viser å være vanskelig å omsette gamlevogna privat derfor ba jeg om tilbud på innbytte og ny norsk..mulig vi sitter på 663'n et år til..blir jo bilbytte også oppå 120k mer for ny vogn..Blei skikkelig usikker nå på hva vi skal gjøre..hmm får sove på saken tror jeg..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeFre 20 Mai 2011 - 22:09

Har litt lyst på nytt, men vet ikke helt hva vi lander på. Adria har ikke noe som frister oss i 2011...
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeLør 21 Mai 2011 - 16:53

ArneO skrev:
Har litt lyst på nytt, men vet ikke helt hva vi lander på. Adria har ikke noe som frister oss i 2011...

da har du ikke sett godt nok etter... Twisted Evil
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeLør 21 Mai 2011 - 18:37

Hva med denne Adriaen ?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeSøn 22 Mai 2011 - 11:30

Ronny skrev:
ArneO skrev:
Har litt lyst på nytt, men vet ikke helt hva vi lander på. Adria har ikke noe som frister oss i 2011...

da har du ikke sett godt nok etter... Twisted Evil
Alpina er for mørk inne for vår smak, så enkelt er det. Så er det litt med planløsninger som ikke stemmer helt også. Vel vi får se om og når vi finner ut hva vi vil.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitimeLør 13 Aug 2011 - 23:25

Da står nyvogna, Adria Alpina 743 ut Supreme (norskkjøpt) på gårdsplassen! Så nå begynner vi å glede oss til å dra den til vintercampen neste helg! :-)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Adria 2011 - Page 10 Empty
PosteTema: Re: Adria 2011   Adria 2011 - Page 10 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Adria 2011
Til Toppen 
Side 10 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-
» Adria 663UK nyere enn 2011.
» Adria 743 ut
» adria 663
» Adria 2010
» Adria 613 PU... for to...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: