CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bjølseth 690

Go down 
+5
Pondus
Johnny
Jan
Sten Rune
Lars Egil
9 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 20:23

690 var modellen fra Bjølseth som jeg virkelig falt pladask for og som åpnet mine øyne.
Noen som vil vedde på om vi finner 2008 modeller med samme planløsning...? Fra andre produsenter da selvfølgelig... Sad


Sist endret av den Søn 12 Aug 2007 - 21:46, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 20:32

LEV

Tror nok det er flere konkurrenter som nok vil komme med planløsning veldig lik B 690.

Synd det gikk som det gikk, for nå tror jeg virkelig de var på rett vei...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Bjølseth 690 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 21:40

vi tittet litt på 690 når vi kjøpte 790'n vår, men den ble solgt før vi rakk å se den live.
husker jeg tittet veldig mye på bildene som var i annonsen, men vi valgte nok rett, for jeg tror den 690 hadde blitt litt "liten" for oss.
vi var ute etter ei stor vogn, og 690'n var omtrent like stor som den vogna vi hadde da.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 21:49

Morten E skrev:
vi tittet litt på 690 når vi kjøpte 790'n vår, men den ble solgt før vi rakk å se den live.
husker jeg tittet veldig mye på bildene som var i annonsen, men vi valgte nok rett, for jeg tror den 690 hadde blitt litt "liten" for oss.
vi var ute etter ei stor vogn, og 690'n var omtrent like stor som den vogna vi hadde da.
ja storfamilien må jo ha plass lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 21:53

Jan skrev:
Morten E skrev:
vi tittet litt på 690 når vi kjøpte 790'n vår, men den ble solgt før vi rakk å se den live.
husker jeg tittet veldig mye på bildene som var i annonsen, men vi valgte nok rett, for jeg tror den 690 hadde blitt litt "liten" for oss.
vi var ute etter ei stor vogn, og 690'n var omtrent like stor som den vogna vi hadde da.
ja storfamilien må jo ha plass lol!
hehe..ja du vet..
jeg må passe meg så jeg ikke blir virkende blærete hehe
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 21:57

Morten E skrev:
Jan skrev:
Morten E skrev:
vi tittet litt på 690 når vi kjøpte 790'n vår, men den ble solgt før vi rakk å se den live.
husker jeg tittet veldig mye på bildene som var i annonsen, men vi valgte nok rett, for jeg tror den 690 hadde blitt litt "liten" for oss.
vi var ute etter ei stor vogn, og 690'n var omtrent like stor som den vogna vi hadde da.
ja storfamilien må jo ha plass lol!
hehe..ja du vet..
jeg må passe meg så jeg ikke blir virkende blærete hehe
ånei det er da ingen fare for det nei lol!
jeg synes bk2 løsningen i 690 er helt fenomenal til vår bruk men vogna er for stor
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 21:59

Jan skrev:
Morten E skrev:
Jan skrev:
Morten E skrev:
vi tittet litt på 690 når vi kjøpte 790'n vår, men den ble solgt før vi rakk å se den live.
husker jeg tittet veldig mye på bildene som var i annonsen, men vi valgte nok rett, for jeg tror den 690 hadde blitt litt "liten" for oss.
vi var ute etter ei stor vogn, og 690'n var omtrent like stor som den vogna vi hadde da.
ja storfamilien må jo ha plass lol!
hehe..ja du vet..
jeg må passe meg så jeg ikke blir virkende blærete hehe
ånei det er da ingen fare for det nei lol!
jeg synes bk2 løsningen i 690 er helt fenomenal til vår bruk men vogna er for stor

For Stor???? Kona har sagt til meg, at det ikke er størrelsen det kommer an på!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 22:52

LEV.

Jeg kjøpte en sånn en,men hadde den bare noen måneder.Planløsningen passet ikke så godt som vi hadde trodd for vår del.Fikk et godt tilbud på den som ny,og tapte ikke mange kronene da den ble solgt.

Dinetten bak var ca.65 cm. bred,og jentungen følte at armen ramla ut hele tida.På Kabe Onyx som vi kjøpte etterpå,er samme dinett(midtstilt her)88 cm. bred,og hun liggger vesentlig bedre der.Vi syntes og det ble litt trangt når denne dobbeltsenga i midten var maksimalt dratt ut.Ovemadrassen var og vond å plassere når vi redde opp,så den ble lagt i overkøya bak,eller under sengebenken.Følte at vi redde opp like mye her som i den gamle reisevogna fra '88,hvor både dinett og rundsitter må beddes.

Men en gedigen vogn var det,og badet og kjøkkenet var meget bra.Mye bedre enn på nåværende vogn.

Harald på forumet her har maken,og synes planløsningen funker flott,så dette er jo bare min subjektive mening.

Vi har snakka om å selge reisevogna,og ville egentlig ha en enkelaksla 610 vogn da vi kjøpte 690'en.På noen plasser vi ofte er på i Sverige,er det ikke plass til en 690+bilen ved siden av.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 23:12

Jeg ville valgt 790 om bil ikke var et tema, men med en 690 så føler jeg at en har funnet en relativt gylden middelvei. En kan dra med en relativt normal bil og samtidig få en vogn som har romslig sittegruppe, glimrende kjøkkenbenk, stort bad med alle fasiliteter og nok køyer til hele banden (om vi hadde valgt Bx3).

Men det er jo en stor vogn alikevel. Hva slags campingplasser er det som ikke har plass til en 690 + bil? Om en velger en 600, så er det jo samme bredden? Må en parkere på langs og er begrenset av totallengde? Eller er det bare rett og slett for smalt?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 23:31

LEV.

På vår faste plass på Öland,er det beregnet ca.10-11 meter mellom steinene som deler plassene.Og der må vi ofte stå langsetter ,og sette bilen ved siden av.Selv med 520'en vår,er det ikke mye å gå på når bildøra åpnes mot draget eller enden på vogna.De største plassene har sesongcamperne tatt der.Har vært der siden '75,så vi må dit uansett.

Men husk og at totalvekta er på to tonn på 690'en,så man ekskluderer endel biler allikevel.Men den var meget god å dra med E-klassen min,og var lækker både utvendig og innvendig.

680M'ene våre hadde kortere drag,og var bygd på et 230 chassi,selv om de var 250 brede.I '04 kom de lengre dragene og økt sporvidde,slik som 690 har.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeOns 27 Jun 2007 - 23:53

LEV.

Sjekk avataren.Der ser du plassen jeg snakker om.Ser du steinen ? Vogna her er en Polar 520.Ikke mye å gå på ser du.

En 690 der hadde vært umulig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeTor 28 Jun 2007 - 9:06

Som de fleste vet har eg en 690 og kan bekrefte det Arve sier, når dobbeltsenga er trekt ut blir det litt trangt å passere når man skal på toalettet eller bak i vogna, men føler ikke det er noe problem,Og det å skyve senga ut og inn er uaktuelt,da må jo overmadrassen av, har også bygd om køyesengene slik at eg har flyttet ned den øverste litt,så vi ligger godt alle mann, men skull4e gjerne ønsket at dobbeltsenga var enda bredere, ellers er eg kjempefornøyd med vogna,men har hatt litt smårusk eg gjerne skulle vært foruten,Lurte en stund på om eg skulle hatt meg en 790,Men da kommer eg ikke opp til huset for å parkere, Må bygge under hjula på 690 en også, så eg synes vel at 690,en er den perfekte reisevogna for oss, Kommer man opp i 790 har man straks en del restiksjoner på mange plasser, Tror nok at eg kommer til å ha denne vogna i mange år, Finner liksom ikke noe som eg synes er bedre som gir meg en WOW opplevelse...........jada litt skryt må til Surprised)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeTor 28 Jun 2007 - 9:21

Harald.

I Kaben har vi 5 cm. bredere,permanent dobbeltseng.Høres ikke så mye ut,men faktisk så merker jeg forskjell fra 690'en.(Og 680M'ene)

Nydelig liggekomfort i den.Litt trangt bak der,da badet ligger ved siden av.Ikke mye gulvplass å snakke om.Og badet er og litt trangt,men det går allikevel ok.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeTor 28 Jun 2007 - 9:23

Harald.

Har du tenkt noe mer på den tempføleren vi har snakka om gjentatte ganger ? Funnet en alternativ plass å sette den ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeTor 28 Jun 2007 - 9:51

Arve, hele tiden er det kompromiss,det tror eg er uansett hvilken vogn det er snakk om, Men at de 5 cm betyr noe er helt sikkert, Ang, tempføler er det bestilt,tror eg bare trekker den bort til naboskapet som du snakket om,Håper at eg da får rett temp hele tiden, i tilegg har også eg litt forstyrrelse når eg bruker DVD spiller og dimmeren står på, Forhandler holder på å sjekke hvilken aksjon som skal taes på det!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeTor 28 Jun 2007 - 9:59

Harald.

Når vi tok ut antenna,mens vi så på DVD,forsvant den støyen.

Og campingvogn er kompromiss ja.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeTor 28 Jun 2007 - 10:02

ARVE skrev:
Harald.

Når vi tok ut antenna,mens vi så på DVD,forsvant den støyen.

Og campingvogn er kompromiss ja.
Ja husker du nevnte det, men eg vil ikke ha noen halveis løsninger,dette skal funke!!!! Men er for oss ikke noe problem da vi som oftest tar av taklampa når vi ser på dvd,Kinofølelse hehe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeTor 28 Jun 2007 - 11:13

Harald.

Og husk på å ta ned antenna på taket om det skulle være romantikk i lufta.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeTor 28 Jun 2007 - 12:36

Arve, det er ferielukket Surprised(
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeTor 28 Jun 2007 - 17:24

Harald

Ferielukket???? Ferieåpen er jo mye greiere....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 13:06

Harald skrev:
Arve, det er ferielukket Surprised(

Harald.

Hehe,ja,og noe av det vi savna litt i 690,var jo å ha litt privatliv.

Jentungen lå jo innen samme område som oss,uten forheng eller dør i mellom.Nå har vi henne i midten,og forhenget er dratt for.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 13:26

ARVE,der er nok min løsning annerledes enn den du hadde hos oss er det foldedør mellom oss og køysengene...........så det skal ikke stå på det sjø!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 13:29

Harald.

Ahhh,såpass ja !!! Vi hadde jo bare dinett+skapkøye ved siden av dassen.Og ingen skydd mellom dobbeltsenga og junior som sagt.

Kjerringa var vel bare glad til for endelig å få være litt i fred for en gangs skyld.Hehe,neida,bare surrer.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 13:30

Harald.

Går foldedøra langs med køyesengene,eller i bredden på vogna,før køyene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 13:34

Det går en foldedør fremme for å stenge av Kjøkken/våres soverom og så går det en foldedør fra fotenden og litt skrått over, så eg må åpne denne om eg skal på dass,,Var vel det du lurte på kanskje?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 14:03

Harald.

Foldedøra ved kjøkkenet hadde vi,men ingen i soveavdelingen.Hm,merkelig.Kan i hvert fall ikke huske den.Den ble i så fall ikke brukt.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 14:04

Arve, du hadde kanskje ikke vogna lenge nok...?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 14:05

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 14:07

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 14:09

LEV skrev:
Arve, du hadde kanskje ikke vogna lenge nok...?

LEV.

Hehe,ser på bildene fra FINN at Haralds "køyevogn" har dør,mens den som har min løsning,ikke har det.

Da huska jeg riktig gitt.Puh,noe annet hadde jo vært flaut.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 14:11

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 14:15

Puh,svelger tungt her nå.Sitter og tenker på Bjølseth's skjebne.

Dæven for noen vogner de lagde.

MØKK OG DRITT at det skulle gå sånn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 15:59

ARVE skrev:
Puh,svelger tungt her nå.Sitter og tenker på Bjølseth's skjebne.

Dæven for noen vogner de lagde.

MØKK OG DRITT at det skulle gå sånn.
Forstår nesten ikke at du greide å selge din 690 eg, Intet negativt om kabe altså, har liksom alt vi trenger i Bjølseth,en + litt til. Men nå er vel ikke eg helt upartisk i det synet
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 16:01

enig med deg Harald.. hvorfor velge nest best, når en kan ha det beste?
For meg var det kun Dethleffs som gjalt...men det var før jeg forelsket meg i Bjølseth Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitimeFre 29 Jun 2007 - 16:07

Harald og Morten E.

Tja,vi skulle jo egentlig ha mindre vogn når vi hadde 680M'en og da forhandleren lurte seg selv med 50.000,- oppå den allerede rabatterte prisen,kunne vi ikke si nei til 690.

Og som sagt,så var vi ikke så veldig fornøyd med liggekomforten og plassen som var igjen når slide-in senga stod ute.Følte at halve vogna ble en lang korridor liksom.

Tenkte jo og på å selge reisevogna,og bare ha en vogn,som før nevnt her.Og dere husker vel mine argumenter angående plass på Öland med stor vogn ?

Den plassen er en viktig del av vårt liv,og et must i ferien.sånn er det bare.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bjølseth 690 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 690   Bjølseth 690 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bjølseth 690
Til Toppen 
Side 1 av 7Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Bjølseth 640 vs 650
» Bjølseth 790
» Bjølseth 570
» Bjølseth 600
» Bjølseth 650

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: