CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 lengde på drag

Go down 
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

lengde på drag Empty
PosteTema: lengde på drag   lengde på drag Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 0:20

på vår 650 2001 modell så er draget utrolig kort, har ikke målt men ca 100cm maks, som igjen fører til en del spennende muligheter ved rygging inn og ut, med mye vinkel på vogna i forhold til bilen så risikerer jeg at bil og vogn treffer hverandre, mens det normalt sett skal være slik at bilen treffer draget ved saksing?
naboene har mye lengre drag på sine vogner alle sammen, også de med samme merke men annen modell scratch
er dette normalt eller er det forrige eier som har bremset for hardt? Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lengde på drag Empty
PosteTema: Re: lengde på drag   lengde på drag Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 6:22

Hei

dette med langden på drag, dette er vel noe som har forandret seg litt på flere merker... Nå har jeg kansje ikke selv kjørt med så kort drag at det har vært fare for at vogna skal møte bilen, men draglengden har jeg inntrykk av ar har hatt en tendens til å vokse litt de siste ti årene..

Draget op min 05 modell er og betydelig lengre nå, enn det var på den 2000 modellen jeg hadde.

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lengde på drag Empty
PosteTema: Re: lengde på drag   lengde på drag Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 6:29

jrh og Vegard.

Stemmer bra (som alltid) det Vegard sier her.I Bjølseths tilfelle,så kom de lengre dragene på '04 modellene.Da tilpasset
de og chassiene til 250 bredde.98-03 modellene beholdt 230 vognenes smalerere chassier.
Jeg merket endel forskjell mellom 02,680M og den berømte 690'en min.690'en virket endel stødigere bak bilen.Den fikk jo og 185/14 i dekk/felg dimensjon.680m'en hadde 165/13.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lengde på drag Empty
PosteTema: Re: lengde på drag   lengde på drag Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 17:38

Arve

Den stødigheten du her nevner, mener jeg nokså bestemt kommer av at både 650M og 680M, er en tanke bak-tunge. dette Nevntew faktisk en fra fabrikken for meg, da jeg hadde vår forrige, som var ei 650M 2000 mod.

Dersom du har prøvd å dra både 650, og 650M, så merker du faktisk en liten forskjell på disse. Dette pga den avgjørende vekten vi her snakker om, er helt bakerst i vogna

Forskjellen merker en, dersom en drar med personbil, og relativt mykt oppsett i oppheng... Når jeg trakk med bussen vi hadde, merkert jeg ikke denne forskjellen....

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




lengde på drag Empty
PosteTema: Re: lengde på drag   lengde på drag Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 19:47

Vegard.

Ja,kanskje det kan være noe av årsaken.Selv så er jeg fremtung,men er ganske stødig uansett.

Arve.
Til Toppen Go down
Sponsored content





lengde på drag Empty
PosteTema: Re: lengde på drag   lengde på drag Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
lengde på drag
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Avtagbart drag
» Sykkelstativ drag på Adora-vogner
» Smell i drag Hobby Prestige
» Lengde i Køyeseng
» Lengde begrensning.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: LMC-
Gå Til: