CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?

Go down 
5 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeFre 31 Jul 2009 - 11:24

Er helt fersk i camping gamet men har noen kjempe flotte camping-minner fra barndommen. Vi hadde en Solifer finlandia 86 mod. Den var helt fantastisk, spesielt på vinteren.



kjøpte ei Polar 560 uten å ha noen erfaringer med merket. Vi falt spesielt for løsningene med 5 soveplasser bak samt at vogna oppleves å ha god kvalitet. Trenger noen fra noen på forumet som er litt mer erfaren enn meg..
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeFre 31 Jul 2009 - 12:02

Dette er den som har dobbeltseng, sittegruppe og to køyer oppe det?
Hvilken modell er det?

Tror ikke du har gjort noe feil med å velge Polar. Gode vogner med nydelig komfort både sommer og vinter. Kvalitetsvogner.
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeFre 31 Jul 2009 - 15:37

Vogna er en 04 modell. Tidligere eier hadde kjøpt den ny i 2006 og hadde etter vår mening tatt veldig godt vare på den..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeTor 6 Aug 2009 - 0:09

vi har en 07-modell med en annen planløsning (590 TR-DB).
Vi er veldig fornøyd med vår vogn, godt sammenskrudd og god kvalitet. På vintercamp er den suveren !!
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeFre 2 Okt 2009 - 10:53

Trenger hjelp!!
Noen som vet hvor hovedgassbrytere i polaren er?

Jeg har funnet de tre bryterne under kjøleskapet, har også slått på bryteren ved gassflaska. Finnes det noen hovedgassbryter inne i vogna?

Har glemt instruksjonsboka, den ligger på nattbordet hjemme Smile
Mulig dumt spørsmål mendet for så være Smile

Har akkurat kommet til Rustberg camping, tenker å vintercampe her.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeFre 2 Okt 2009 - 11:37

Tror ikke det er flere gassventiler da, men det det kan trenges flere startforsøk om det har kommet inn luft ved flaskebytte eller trykkprøving av gassanlegget.
Med andre ord det er bare å være tålmodig og prøve flere ganger.
Kjenner ikke denne Polaren i detalj så jeg snakker med et visst forbehold.
Ellers var det artig at dere valgte Rustberget, mener jeg var inne tidligere og foreslo den oplassen for dere. Dere får jo også selskap av Thomas og TomRS der i vinter.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 11:25

Hallo..

Joda,, jeg hadde ikke kobblet på gassflaska godt nokk!!

Huff.. Litt amatørmessig, jeg får skylde på min minimale erfaring Smile

Stemmer at du gav tipps ang. plassen. Førsteintrykket er veldig bra, ryddig og flott her. Veldig hyggelig og hjelpsom plass-eier også Smile

Thomas og TomRS hær også!! Så artig!!

Uansett, takk for tilbakemeldingen på mitt desperate rop:)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 18:27

Gassflaske ja......dukka opp ei dame i campingdøra her i går kveld......skulle låne et mannfolk sa hun........jeg forstod ikke helt......men måtte medgi at noe mannfolk hadde jeg ikke med meg foruten min sønn på 14 år. Hun skulle bytte flaske på gassovnen sin og klarte ikke å trykke ned koblinga igjen mente hun. Jeg tilbød meg å hjelpe henne.......men nei........kunne jeg ikke tilby noe mannfolk ville hun gå videre å se om hun fant et mannebein.......

makan til fordomsfull dame...... Shocked ......hva hjelper det at en fikser det når en ikke får prøve........

glad jeg har en kaill som har stor tro på at jeg fikser sånt......har ikke skuffet han ennå ......... Very Happy
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 21:36

Jeg løfter mitt glass og utbringer en skål for våre dyktige campingjenter cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 22:44

Embarassed Embarassed Embarassed

har jo begrensede kunnskaper da.........

men akkurat gassflaska HENNES skulle jeg fiksa........da er jeg litt mer skeptisk på vår.......har sånn industrikobling vi.........
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 23:03

May-Britt skrev:
Embarassed Embarassed Embarassed

har jo begrensede kunnskaper da.........

men akkurat gassflaska HENNES skulle jeg fiksa........da er jeg litt mer skeptisk på vår.......har sånn industrikobling vi.........

Sikker på at du hadde fiksa den også Smile
Men for å spørre, hva er fordelen med slik industrikobling vs trykk, er det ikke færre plasser som selger gass med slik kobling, og er prisen den samme??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 23:09

Vi har vel aldri vurdert fordel og ikke fordel......det var industrikobling på vogna vår da vi kjøpte den.....så har vi liksom bare forholdt oss til det Very Happy

Vi har to gassflasker. Vi bruker ikke å bytte flaske når den er tom, vi fyller på den her vi er på vintercamping - hos en traktorforhandler i nabolaget her. Vi trenger stort sett bare ei påfylling i året og den tar vi i vintersesongen......så da har det som du forstår funka fint så langt Very Happy

Bruker å betale i underkant av et par hundre for å fylle flaska...... Har alltid ei ekstra full flaske i gasskassa. Når det er sommer så tar vi med den fulle på ferie og lar den andre stå hjemme......
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 23:43

Ja jeg forstod det slik at det var en slik kobling som er standard på Kabe vognene, jeg bare lurte på om det var færre plasser å skifte disse flaskene, vi har del flasker med trykkobling på pga gasskomfyr i heimen + til Hobbyen så jeg lurte på om jeg skulle fått skiftet kobling når jeg får vogna eller om det finnes tungtveiende grunner for å beholde originalkoblingen. En får jo stålflasker til trykkkobling også jfr. kuldeproblem med kompositt?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 0:38

Sikkert noen her som har mer erfaring enn vi på dette.....som kan fortelle deg argumentene.........

Aluflasker /stålflasker finnes med begge koblinger ja.......kompositt er ikke tingen i kulda........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 2:39

Ikke noe problem med å få bytta den industrikoblinga her om kring hverfall.....industrikobling har vi levd med de siste 7 åra og vi er flittige brukere av gassvarme......vi har brukt en 11 kg`s på ca. 5-6 døgn.....Kompositt er også prøvd (ufrivillig)men det er ingen ting i kulda hverfall, blir så kranglete å ha med å gjørra når hu begynner å bli tom Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_evil Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_evil

Og prisen er den samme ja........
Til Toppen Go down
fluefiskeren
CARAVANER
CARAVANER
fluefiskeren


Male
Antall Innlegg : 69
Age : 63
Localisation : Sveio Hordaland
Registration date : 12.06.2007

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 15:31

Ok, da tror jeg ikke jeg gjør noe med koblinga, sjekker bare at de har med industrikobling der jeg kjøper gass, og heretter bytter jeg komposittflaskene inn i stål/aluminium.
Men nå har vi visst sporet kraftig av på denne tråden, unnskyld tottla Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 16:25

Et alternativ er en husholdningskobling med påskrudde overganger slik at skrukoblingen til industrikoblingen passer sammen med den. Da kan du kjøpe det som er tilgjengelig, eller med andre ord, husholdningsflaske i nødsfall.
Industri har også mer felles med leverandører i utlandet, på min vogn stod det en tysk industriflaske som tilsvarer norsk.
Avsporing? Jepp. Laughing Laughing Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 19:45

May-Britt skrev:
Gassflaske ja......dukka opp ei dame i campingdøra her i går kveld......skulle låne et mannfolk sa hun........jeg forstod ikke helt......men måtte medgi at noe mannfolk hadde jeg ikke med meg foruten min sønn på 14 år. Hun skulle bytte flaske på gassovnen sin og klarte ikke å trykke ned koblinga igjen mente hun. Jeg tilbød meg å hjelpe henne.......men nei........kunne jeg ikke tilby noe mannfolk ville hun gå videre å se om hun fant et mannebein.......

makan til fordomsfull dame...... Shocked ......hva hjelper det at en fikser det når en ikke får prøve........

glad jeg har en kaill som har stor tro på at jeg fikser sånt......har ikke skuffet han ennå ......... Very Happy

..hmmm...
spørs hvor viktig det var med den gassen..... ....hun var nok på mannfolkjakt..... ....pass på gubben ved neste forsøk... Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? 388844
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeTir 6 Okt 2009 - 10:12

Sten skrev:
May-Britt skrev:
Gassflaske ja......dukka opp ei dame i campingdøra her i går kveld......skulle låne et mannfolk sa hun........jeg forstod ikke helt......men måtte medgi at noe mannfolk hadde jeg ikke med meg foruten min sønn på 14 år. Hun skulle bytte flaske på gassovnen sin og klarte ikke å trykke ned koblinga igjen mente hun. Jeg tilbød meg å hjelpe henne.......men nei........kunne jeg ikke tilby noe mannfolk ville hun gå videre å se om hun fant et mannebein.......

makan til fordomsfull dame...... Shocked ......hva hjelper det at en fikser det når en ikke får prøve........

glad jeg har en kaill som har stor tro på at jeg fikser sånt......har ikke skuffet han ennå ......... Very Happy

..hmmm...
spørs hvor viktig det var med den gassen..... ....hun var nok på mannfolkjakt..... ....pass på gubben ved neste forsøk... Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? 388844

He he he......... lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeTir 6 Okt 2009 - 22:00

May-Britt skrev:
Sten skrev:
May-Britt skrev:
Gassflaske ja......dukka opp ei dame i campingdøra her i går kveld......skulle låne et mannfolk sa hun........jeg forstod ikke helt......men måtte medgi at noe mannfolk hadde jeg ikke med meg foruten min sønn på 14 år. Hun skulle bytte flaske på gassovnen sin og klarte ikke å trykke ned koblinga igjen mente hun. Jeg tilbød meg å hjelpe henne.......men nei........kunne jeg ikke tilby noe mannfolk ville hun gå videre å se om hun fant et mannebein.......

makan til fordomsfull dame...... Shocked ......hva hjelper det at en fikser det når en ikke får prøve........

glad jeg har en kaill som har stor tro på at jeg fikser sånt......har ikke skuffet han ennå ......... Very Happy

..hmmm...
spørs hvor viktig det var med den gassen..... ....hun var nok på mannfolkjakt..... ....pass på gubben ved neste forsøk... Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? 388844

He he he......... lol! lol! lol! lol! lol!


Ja... disse manfolk-sultne kvinfolka What a Face
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeTir 6 Okt 2009 - 22:08

Vell.. etter å ha fikkset gassproblemet, ble det en rikktig hyggelig første-camping opplevelse!
flott campingplass med Hyggelig plasseier var med å dra opp den totale opplevelsen.

Vi fikk besøk av et vennepar og var totalt 8 stk til middag! Det gikk faktisk bra!

En usedvanlig avslappende og hyggelig opplevelse! Gleder meg til vinteren!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeTir 6 Okt 2009 - 22:20

tottla

Vintercamping er toppers det!!!

Vi har startet på tredje sesongen nå....var skeptisk til våte klær og sko og andre ting......men det fungerer kjempefint.........håper dere får en flott vintersesong!!!
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeTir 6 Okt 2009 - 22:50

May-Britt skrev:
tottla

Vintercamping er toppers det!!!

Vi har startet på tredje sesongen nå....var skeptisk til våte klær og sko og andre ting......men det fungerer kjempefint.........håper dere får en flott vintersesong!!!

Våte klær ja!! Jeg må si jeg er skeptisk selv.. Ser dere har en Kabe 780 og derfor ingen problemer med skapplass! Vi har en liten Polar med minimalt skapplass, vi har snakket om å bruke doen som tørkerom,,, Har du noe tips så er jeg takknemlig Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeTir 6 Okt 2009 - 23:00

Det er ikke så mye våte klær, været er tørrere enn hjemme.....

har ikke så mange tips.......legger votter og luer i bunnen av skapet der alden er (er et klesskap der med rist i bunnen) så henger vi opp skibukser og jakker i samme skapet.........er noe søkkvått så henger vi det på håndkletørkeren på badet.....

Så Liv skrev at hun hadde skotørker i forteltet.....det har ikke vi, men det er slett ingen dum idé....... har ikke vært så plaget med våte sko.....har brukt å sette dem i et skap innenfor døra da og der er god tørk.

Må vel si at vi ikke har småbarn lenger.......så det blir vel mer tørkebehov når ungene er mindre og er ut og inn mange ganger pr. dag........ har unger på 11, 14 og 16 år.....han på 18 er ikke med lenger.......

Om du har minimal skap plass så har du ganske sikkert et skap der en kan henge klær og sikkert med varme i bunnen også......det skapet vil du digge når vinteren kommer Very Happy
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeTir 6 Okt 2009 - 23:11

Skotørker i forteltet høres bra ut! Vi får vel bare prøve oss fram.. Når jeg tenker etter, var det faktisk ett tørke rom i service bygget som ligger 20 meter unna vogna!
Vi får henge opp dy-våte barneklær der Smile evt får vi benytte doen om skapene blir for fulle..

Uansett, takk for rådene!!! Smile
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeOns 7 Okt 2009 - 18:52

Har fått tips av noen venner at vintermarkise er ett must på vintercamp! Har også fått anbefaling å sette ekstra støtter under vogna. Er dette nødvendig?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeOns 7 Okt 2009 - 19:02

Vintermarkise beskytter vinduet, når det raser nedover der er det ganske mye lyd og spesiellt før når gasskassene var mer en boks foran på draget, ble disse gjerne knust om vinteren. En markise hjelper mot dette,men det er nok delte meninger om utseende. Jeg har ikke sånt, men det er kanskje mindre snø der.
Støtter under er jo for å stabilisere vogna slik at den er litt roligere når man går inni. Smak og behag det også.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeOns 7 Okt 2009 - 19:08

tottla skrev:
Har fått tips av noen venner at vintermarkise er ett must på vintercamp! Har også fått anbefaling å sette ekstra støtter under vogna. Er dette nødvendig?

Fiamma's støtter under ramma er en god ide. Har selv brukt det de tre siste vinterne.
Vogna blir betydelig stødigere, men det som kanskje er viktigst er at det er de ekstra støttene som tar unna noen hundre kilo snø på taket og ikke vognas fjæring og originale støttelabber.

Støttelabbene er nemlig akkurat det - støttelabber!
Den ekstra belastningen som store snømengder på taket fører til kan faktisk bøye støttelabbene.

Du kan selvfølgelig bygge opp under ramma med plank eller noe annet, men disse støttene er utrolig lettvinte.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeOns 7 Okt 2009 - 19:52

De stengene som går ned fra markisa er støttet på håndtakene på vogna.......jeg syns det ser ut som det blir så tungt for håndtakene når det blir litt snø...... men det er klart, den tar av for is og snø på vinduet.......vi syns ikke vi trenger den......men som de andre sier, så er det smak og behag......



Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? DSC00310
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeOns 7 Okt 2009 - 22:48

Takk for svar alle sammen:)

Kommer til å ordne støtter for ekstra stabelitet. Får se ann behovet ang. markisa.
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 23 Jan 2010 - 10:41

Må si jeg er kjempe fornøyd med vogna vår! Sitter for øyeblikket i vogna på Rustberg camping. Ingen dugg på vinduene, generelt kjempebra klima i vogna, og sist men ikke minst, god og jevn temperatur (selv når gradestokken viste godt under -20C)....
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 23 Jan 2010 - 22:47

MISUNNELIG!!!!!! Så du er der nå du ja... Var oppe der forrige helg vi og Tom m fam. Hvordan ser det ut der nå? Var overraskende lite snø der oppe sammenliknet med her hjemme.. Satse på at vi får en tur opp igjen snart. Skal dere bruke den mye fremover?
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 23 Jan 2010 - 23:19

Hei Thomas!!
Her er det topp! Alle 4 har vært i løypa i dag,, Kjempe føre!
Enig at det er lite snø her, adskillig mer på Kløfta:)

Vi skal prøve å bruke vogna relativt regelmessig, trives så godt i her,,
Vi sees...
Thomas
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 23 Jan 2010 - 23:24

Hadde håp om å få reise oppover til helgen igjen, men glemte i farten at jeg skal på 3 dagers møte i Tønsberg.. POKKER!! Smile Er fristende å prioritere litt anderledes men... Har vel i grunnen ikke noe valg. Håper å kunne ta fri noen dager i vinterferien så vi får 3-4 dager der oppe da. Hvor har dere gått da? Løypa ut fra plassen eller vært oppe på Hafjell-toppen?
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitimeLør 23 Jan 2010 - 23:42

3 dagers møte ja.. du kunne jo bare tatt deg en 3 dagers:) (bare tulla...)

Vi satser på å være her i mesteparten av vinterferien. Sees sikkert da..

Vi har vært på Hafjell å kjørt slålom.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Empty
PosteTema: Re: Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?   Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Noen med erfaring med Polar 560 bdb 04?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Noen som har erfaring med Polar 570 Aero 1992 ?
» Noen som har erfaring med 720 SK og 740 TK?
» Solcelleanlegg, noen med erfaring?
» Noen som har erfaring me camping i Luleå
» Noen med erfaring/kjenskap til Hobby 460/495 vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: POLAR-
Gå Til: