CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Om Cabbyvogner

Go down 
2 posters
AvInnlegg
ivajaks




Male
Antall Innlegg : 13
Age : 72
Localisation : Mo i Rana, Nordland
Registration date : 25.04.2009

Om Cabbyvogner Empty
PosteTema: Om Cabbyvogner   Om Cabbyvogner Icon_minitimeLør 25 Apr 2009 - 18:19

Har en Cabby 700+, og er like fornøyd med den som de forige 4 cabbyene som jeg har hatt. Jeg bruker vogna svært mye, både sommer og vinter. Etter min mening er Cabby blitt en vogn i toppklassen!

IvaJaks cheers
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Om Cabbyvogner Empty
PosteTema: Re: Om Cabbyvogner   Om Cabbyvogner Icon_minitimeLør 25 Apr 2009 - 18:25

Har hørt litt om sprekker i vinduer og noe feil med inredninger, kjøkkeninredninger, men ellers tror jeg Cabby må vere noe av det absolutt bedre til all slags bruk.
By the Way, hva heter dekkene på vogna di? Har vert mye trøbbel med et merke som heter Matador og det har Cabby brukt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ivajaks




Male
Antall Innlegg : 13
Age : 72
Localisation : Mo i Rana, Nordland
Registration date : 25.04.2009

Om Cabbyvogner Empty
PosteTema: Re: Om Cabbyvogner   Om Cabbyvogner Icon_minitimeLør 25 Apr 2009 - 18:30

Skal sjekke det når jeg drar opp igjen. Er nettopp kommet ned i fra fjellet hvor vogna mi står. En del av vinduene er jo de samme som sitter i flere vogntyper , slik som mye annet.

IvaJaks
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Om Cabbyvogner Empty
PosteTema: Re: Om Cabbyvogner   Om Cabbyvogner Icon_minitimeLør 25 Apr 2009 - 18:34

Her en lang tråd om disse dekkene fra Danmark.

http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=148953

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ivajaks




Male
Antall Innlegg : 13
Age : 72
Localisation : Mo i Rana, Nordland
Registration date : 25.04.2009

Om Cabbyvogner Empty
PosteTema: Re: Om Cabbyvogner   Om Cabbyvogner Icon_minitimeSøn 10 Mai 2009 - 14:18

Litt rart at alle mener at sin egen vogn er best!
Prisen betyr vel noe, og isolering og metoder for oppbygging av møbler. Selv har jeg rangert vognene i tre klasser.
Jeg mener at de nordiske vognene som Kabe, Cabby, polar og Soliffer er av de beste. (Bjølset var også med her til de konka) Det finnes feil på alle merker i blandt. Da er det som oftest slurvfeil i fra fabrikkene. Kabe ledet vel løpet en stund, men jeg tror at Cabby tok dem igjen og har et topprodukt vedr. isolasjon og sikkerhet i understell etc. (Cabbymetoden er blitt svært bra.) I tillegg er Cabby gjerne den vogna som en kan kjøpe rimeligst av disse merkene.
I 2.klasse mener jeg at merker som Knaus,detlefs og sansynligvis er adria kommet opp hit, ut i fra hva jeg hører.
I 3.klasse finner en rimelige merker som ikke er beregnet for de nordiske forhold i det hele tatt.
Jeg nevnte ikke Hobby i noen av gruppene, og det er fordi jeg er litt usikker. Den selger godt, er rimelig og har mye plast. Er ikke så varm som de nordiske uten at det pøses på med mer energi. Men folk liker den og mange kjøper den. Jeg aksepterer at en kjøper mye gass for 100.000kr. Tror også at de tyske vognene har sett hva som skjer i norden etter hvert. Selv om vi ikke er et enormt marked så har de vel innsett at det er greit å selge noen vogner hit også, så de er nok blit mye bedre med årene.
Til syvende og sist er det 3 hovedgrunner til å velge vogn. 1: Hvordan en tenker å bruke vogna. 2: Magefølelsen. 3: den viktigste er Prisen. Har en råd til 300000kr. nytter det ikke å se på ei til 400000kr. (Det er selvfølgelig lov å drømme) Det meste av utstyr er jo blitt likt i fra samme fabrikker så her er det også samme kvalitet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Om Cabbyvogner Empty
PosteTema: Re: Om Cabbyvogner   Om Cabbyvogner Icon_minitimeSøn 10 Mai 2009 - 14:23

ivajaks

Jeg er helt enig med deg!!

Men jeg mener at tilbudet på planløsnings siden er kjempeviktig i tillegg til interiør design. Jeg tror det er på det planet Hobby gjør det kjempebra.
Til Toppen Go down
ivajaks




Male
Antall Innlegg : 13
Age : 72
Localisation : Mo i Rana, Nordland
Registration date : 25.04.2009

Om Cabbyvogner Empty
PosteTema: Re: Om Cabbyvogner   Om Cabbyvogner Icon_minitimeSøn 10 Mai 2009 - 17:17

Det er vel særlig løsninger for familier med unger som bl.a. Hobby og Knaus har gjort det bra på.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Om Cabbyvogner Empty
PosteTema: Re: Om Cabbyvogner   Om Cabbyvogner Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Om Cabbyvogner
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: CABBY-
Gå Til: