CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn

Go down 
+6
HobbyTom
torv
ArneO
Jan
Ronny
Camelot
10 posters
AvInnlegg
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTir 17 Mar 2009 - 18:25

Jeg holder for tiden på å se etter en passende vogn som passer for våres formål.
Vi er en familie på to vokse og tre barn i alder 1 til 6år. Trekkdyret mitt er en Toyota Avensis stv. D4D 2008mod. God bil men, som alle vet er tillatt tilhengervekt "kun" 1300kg. Sad

Har sett på forskjellige vogner. Knaus, Adria m.m.
Pris alt fra 50 til 130.

Noen som har noen gode forslag til en familie som ønsker seg et fremtidig campingliv uten å måtte bytte bil ? flower
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTir 17 Mar 2009 - 18:38

Det var noe snaut for å få sengeplass for 5 stykker..Har selv en trekkbil med begrenset hengervekt og vi kjøpte en 92' modell Solifer 6101i som har en egenvekt på 1150 kilo og totalvekt 1410. Denne vogna finnes i en variant med to skapkøyer og nede bygde jeg om vogna til 3 faste langsgående køyer..funka fint det. men denne vogn-bil kombinasjonen krevde BE i sertifikatet om man skal benytte seg av muligheten til å kjøre med maks aktuell total vekt (i vårt tilfelle kunne bilen dra 1350)..

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14090561


Legger ved annonsen fra i fjor da jeg solgte vogna mi som et eksempel på en type vogn som kan være aktuell.
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTir 17 Mar 2009 - 18:47

Jeg har BE i sertifikatet.

Har tenkt det slik at om jeg får tak i en vogn med en fast dobbelseng + køyseng så kan jo de to minste dele den ene sengen, eller la den minste jenta sove sammen med oss.
Ser det er flere vogner som har denne løysningen.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTir 17 Mar 2009 - 19:22

noen kjenninger har taua en adria 563 eller noe slik rundt i skandinavia
den har 1,6 bensin, og det går helt greit sier han
de har 3 unger
denne vogna deres har sofa som kan bli dobbeltseng med skapkøye over, og køyeseng ved siden
selv ligger de fremme, og slår ned rundsitteren
men det er plass til alle bak
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTir 17 Mar 2009 - 20:21

Om du har tenkt å bruke denne vogna mye er egen seng til alle nesten et must spør du meg..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTir 17 Mar 2009 - 21:07

Jeg har jo kjøpt meg Adria 563 UK med fast dobbeltseng og 2 faste køyer. Den har også skapkøye over dobbeltsenga. Mao. en ypperlig vogn for dere. Men jeg har også hatt avensis, med egenvekt på 1250 er det egentlig urealistisk å taue den vogna lovlig med avensisen. De 50 kg jeg da kunne lesse opp ville jo gått unna før jeg rakk å tenke på hva jeg ville ta med.

Jeg har kjøp grandis, så har jeg endel å gå på om vi får lyst på større vogn.

Mitt forslag blir at dere ser etter en vogn som ikke har fast sengeplass til alle, men at dere lovlig kan trekke vogn og bagasje. Så finner dere ut om dere vil dra på camping med faste senger og bytte bil, eller om det er greit å re opp når dere tar kvelden uten å bytte bil.

Om dere har tenkt å ligge en stund på hvert sted og ha fortelt kan man jo innrette seg fleksibelt nok til å trives på tur uten å kjøpe svær vogn og ny bil med en gang.

Vi leide vogn for å finne ut om det var det riktige. Det var det og da var det prioritet på vogn og bilen ble byttet, kanskje det er en mulighet for dere også?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTir 17 Mar 2009 - 21:09

mener den vogna til de jeg kjenner er en del lettere da den er en 6-8 år gammel, men har ikke sjekket tallene på den
men de laster inn og kjører lovlig i følge eier
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTir 17 Mar 2009 - 21:18

Og ekstrautstyret jeg har står det jo i brosjyren at veier litt også. Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter motormessig eller med tanke på bremsing (2005 2 liter diesel) å trekke Adrian med den, men det er det med vognkort og kontroll da... Har jo ikke lyst å stå der med hele familien på tur og lure på hva gjør vi nå da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeOns 18 Mar 2009 - 22:59

Camelot

Her vil jeg legge frem ett godt forslag til deg, ser jo at takhøyden er stor i forhold til liggeplasser.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16689161

Vi har sjøl hatt ei 500 Artic og da var ungene 4 og 9 år. Vi hadde minsten med oss i rundsitter`n og det fungerte helt greit selv på vintercam... + 530 Goldie, men i den var vi bare tre......
I den 500 Artic`n var det søkkande gode puter i "god liggekomfort" og denne som jeg henviser til er helt lik i putene.
Egenvekt på denne vogna vil jeg tru er rett ved 1000 kg eller mindre, totalen er nol tett oppunder di 1300 kg du kan dra....og knall vogn å dra på, pga. fronten er såpass skrå.......
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeOns 18 Mar 2009 - 23:02

ja solifer er jo kjent for å være meget lette i forhold til størrelsen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeOns 18 Mar 2009 - 23:09

Det er ei knallvogn Jan. Vi skulle gjerne sett Bjølla solgt (til rett pris?) Og førstevalg er Solifer.
Pst.....har faktisk ringt på`n sjøl Shocked
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTor 19 Mar 2009 - 18:37

Takker for alle tips. Ikke lett å finne noe passende når vekta begrenser seg så mye...
Har selv vært inne på tanken på å kjøpe Solifer, men tenkte dog i første omgang på en litt nyere vogn. Er det ikke stor eller noe sansynlighet at en så gammel vogn ikke er helt tett?

Men, vogna så faktisk veldig grei ut den. Prisen var jo veldig mye hyggeligere en det som i utgangspunktet var tenkt å bruke, så det i seg selv er jo et stort pluss:)
Er ikke i moderlandet før til påske så jeg får ta meg en kikkerunde på vogner da. Finn.no er et godt verktøy, men ikke helt det samme som å se det selv, i tillegg til kommentarer fra erfarne campingfolk som mange i dette forumet er:)
Til Toppen Go down
torv




Antall Innlegg : 2
Registration date : 20.03.2009

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeFre 20 Mar 2009 - 9:56

Jeg har en kamerat som har 2004 Toyota Avensis med D4D 115hk'en, på den er det satt på forsterka fjærer bak og han kan da lovlig trekke 1500kg. Han har et vedlegg til vognkortet hvor det er spesifisert og det skal være helt i henhold. Det er jo verdt å sjekke!
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeFre 20 Mar 2009 - 16:34

Det du Torv sier stemmer for Toyota avensis'er frem til 2005(?). Har allerede sjekket det med både biltilsynet òg forhandler. Uansett, så har Toyota trukket tilbake denne muligheten for nye Avensis'er.

Men jeg får heller lete litt rundt til jeg finner noe som passer. Ingenting er umulig!
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeLør 21 Mar 2009 - 18:08

Hobby 500 KMFe, med 3 køyer bak og dobbelseng foran. Max total 1400kg og egenvekt 1070kg, mener jeg å huske. Eneste vogna som passer deg, vil jeg tru.

Sjøl har jeg en 560 KMFemed samme løsning, og det er ei nydelig vogn. Men den blir for tung for deg. Egenvekt 1250, max total 1600kg.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeLør 21 Mar 2009 - 18:20

Den høres ut som en ideel vogn!
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeLør 21 Mar 2009 - 18:38

Her ligger det feks ei på finn, vel og merke bare med to køyer bak. Tre køyer må bestilles ved nykjøp, men det slenger da noen innom finn i ny og ne. 1160kg i egenvekt, max 1400kg totalt.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16717080

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn 80_1521870155

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn 80_1070260121

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn 80_814213778
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeLør 21 Mar 2009 - 20:17

Hei og hopp!
Vi hadde en slik vogn som det er bilde av som vår første vogn. Var veldig godt fornøyd, men for oss ble det litt trangt, og vi har to barn. MEN det skal sies at vi solgte den til en familie med tre barn, og de så ingen problemer med det.
Sittegruppen kan jo og omgjøres til seng.

Uansett er den vel litt for tung til bilen din, dessverre.

Husker vi leide en Adria 502 ett eller annet, og den var noe lettere.Husker ikke hvor mye den veide. Den vi hadde var det tre køyer i. Verdt å sjekke.

Lykke til flower
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeSøn 22 Mar 2009 - 9:31

Adria 552PK er kanskje den optimale vogna for dere. Den kommer standard med 5 faste sengeplasser, og mulighet for 2 til om salongen legges ned til seng. Akkurat som vogna mi, men lettere.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16467751&sid=xz1abcxY1wc281920&pos=null&tot=null

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn 51_-1859919563

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn 51_1520559280

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn 51_1639895793

Om dere finner en tilfredsstillende utleievogn, ville det kanskje være en ide og leie i sommer.

Så drar dere på campingmessa på Lillestrøm til høsten, der dere får mulighet til å gå fra vogn til vogn, sammenligne tekniske data, priser og løsninger, føle på farger og kvalitet mellom merkene.

Også tar dere et endelig valg ut fra det.
Til Toppen Go down
karmøy




Antall Innlegg : 8
Registration date : 07.11.2008

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeMan 23 Mar 2009 - 1:09

Ville sett på Knaus 530TK, den har liggeplass til 6 hvis du bruker hovedsalongen.
Vi er en familie på 5 som har hatt denne i noen år og er kjempefornøyd!! Vogna er lett å trekke og oppfører seg veldig bra bak bilen. Jeg så på flere forskjellige vogner før jeg endte opp med denne og vil si att det er den perfekte begynnervogn.
Tekniske data:
totalvekt 1300kg egenvekt 1140kg
7,14m lang inkl. drag (ca5,5m innvendig)
Rundsitter som kan lages om til dobbeltseng.
Soverom med 1 fast dobbeltseng, 1 skapkøy, 1 enkel sittegruppe som kan legges ned til seng
Prismessig ligger en 1998mod. på ca 75 -100 000,- og der har prisen ligget ganske stabilt de siste årene

Eksempel på en som ligger ute på finn akkurat nå
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16479299
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeMan 23 Mar 2009 - 22:16

Ser det er flere alternativer her jeg kan utnytte meg av. Den Hobby vogna ser grei ut. Kanus også forresten. dette blir ikke lett....
som jeg fikk tips om tidligere kunne det kanskje være lurt å leie vogn den første sommeren. Får se hva som skjer. Meg og kona har tenkt på å kjøpe vogn i tre år nå, og alle gode ting er tre, så det er vel bare å kjøpe:)

I tillegg ble det 35 raske igjen på skatten, så det kan jo være et stort pluss når cv skal kjøpes:)

Utrulig godt forum dette her forresten! Mer hyggelige og hjelpsomme folk skal man lete lenge etter!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTir 24 Mar 2009 - 10:50

Likte hobbyn godt jeg, praktisk med ferdig oppredde senger for alle! eneste problemet med den er at det er trangt i sofaen i midt sittere. Men på sommeren har man jo forteltet montert om man skal stå noen dager og med utemøbler og en vifteovn blir jo det som en forlengning av vogna..

Her et bilde fra gammelvogna i fjor på en campingplass i nord sverige..



Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Dsc01210
Til Toppen Go down
9na
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 101
Localisation : Buskerud
Registration date : 20.08.2008

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTir 24 Mar 2009 - 18:02

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeOns 25 Mar 2009 - 8:49

9na

Flåtte valg også så presise på vekta.....
Men jeg plukka fram Solifer`n pga. den skrå fronten som gir lite luftmotstand under kjøring....Vi var å henta vår 530 Goldie (egenvekt 930 kg.) med en Carina 1.6 men du kan si det sånn vi droppa Drøbaktunellen og tok ferga fra Moss/Horten
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTor 26 Mar 2009 - 22:03

Hei!

Jeg kjører selv Toyota Avensis 1.6l 2000 mod. Denne har hengervekt på 1300kg.. Selv har jeg en solifer artic 560 2005 mod. Denne veier 1160 "tom". Dvs at da er vanntanken tømt (også varmtvann-tanken) lader og 1 stk 11kg prpan er med.

Jeg har selvfølgelig en forkjærlighet til Solifer. Jeg så i tråden at du helst ville kjøpe noe nyere vogn pga fukt.

Man finner fukt i alle vogner, men spesiellt ille var det på 80-tallet. Etter 92 er man ganske trygg mht fukt. I din prisklasse ville jeg bedt deg se på S7. Det er tilsvarende vogn som jeg har. Denne ble produsert fra 98-2004. Burde vel få ei vogn fra 100' og oppover.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13284442 (Som ett eksempel)

NS er med 2 skapkøyer. Vår yngste på 7 sover i skapkøya. Vil tro at grensen ligger på rundt 7-9 år i slike køyer.

Uansett hvilken vogn du kjøper - fukttest!... Husk at nye vogner må også fukttestet 1 gang i året, som regel hos merkeforhandler, for at garantien skal gjelde.

Jeg kan også anbefale www.whattowcar.com. Den gir en pekepinn mht vekt.

Men husk - 200kg er ikke mye å laste inn med. sommeren 2008 veide jeg vogna når vi dro ut på tur. Da veide den akkurat 1300kg på hjulgangen. Problemet er at det var vel 80-100kg på kula også.. Da snakker vi om å bruke lette kaseroller og bestikk, og ikke mer enn nødvendig. 1 stk komposittflaske. Kun markise...

Uansett - lykke til med valget

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeOns 17 Feb 2010 - 20:11

Ser det er en stund siden denne tråden var aktiv, men tenkte jeg kunne informere om hva som ble kjøpt.
Det ble en Knaus blueline 97mod for den nette sum av 70000,-. Er ikke sikker på hvilke tall(les størrelse) vogna er, men antar den er ca 510-520. Er ikke større en den må være, men so far so good.

Vogna har standard over/under køye, med sittegruppe ved siden av. Sittegruppen er lagt den til et "stor" dobbelseng. DVS vi sover 5pers på 4 liggeplasser. Dette går kanskje en sesong til, men ungene blir ikke akkurat mindre, så vi må nok bytte til en større cv etter denne sommeren.

Har fortsatt avensisen, og etter en tur fra Stavanger til midtsverige og tilbake via Bergen, er jeg meget godt fornøgd med bilen som trekkdyr. Synd den ikke kan dra mer en 1300kg. Eneste negative jeg har fra turen er at speilene på bilen slår fort inn når jeg kjører fort i motevind, eller når store biler(lastebiler) kjører i mot. Skal se om jeg kan montere på en slags strikk eller noe for å motvirke dette på neste lengre tur.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeOns 17 Feb 2010 - 23:45

Du får stropper med sugekopp som kan brukes.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitimeTor 18 Feb 2010 - 11:06

Camelot skrev:
Eneste negative jeg har fra turen er at speilene på bilen slår fort inn når jeg kjører fort i motevind, eller når store biler(lastebiler) kjører i mot. Skal se om jeg kan montere på en slags strikk eller noe for å motvirke dette på neste lengre tur.

Hadde samme problem på Cruiser'n min med de gamle / tunge speilene.
Byttet til OPPI og de har ikke klappet inn siden.

Løste problemet med de gamle "klappspeilene" ved å brette bilspeilen inn mot vinduet, legge en ca. 5 cm lang bit av en sykkekslange mellon speilhus og braketten på bilen. Når bilspeilet ble brettet tilbake på plass kom slange biten i klemme og forhindret speilene i å klappe inn.
Ehh.... noen som forstod forklaringen Rolling Eyes

Anbefales i alle fall!!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Empty
PosteTema: Re: Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn   Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ønsker tips ifm kjøp av vogn.
» Avensis '06 ble litt sigen med vogna etter.. TIPS?
» Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby
» ser etter vogn trenger tips eller råd
» Vedrørende kjøp av vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: